رفع بوی بد کولر با استفاده از چند ترفند مطمئن

رفع بوی بد کولر با استفاده از چند ترفند مطمئن


منبع: آرگا

92

1400/1/24

19:05


رفع بوی بد کولر یکی از کار هایی می باشد که بسیاری از افراد با گرم شدن فصل ها باید آن را انجام بدهعند زیرا بر اثر سهل انگاری و تعویض نکردن پوشال های کولر بعد از این که آن را روشن می کنند بوی بدی وارد محیط می شود. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا روش هایی را برای از بین بردن بوی کولر برایتان بررسی کنیم.

برای رفع بوی بد کولر باید در ابتدا علل این بو را شناسایی کنید و بعدا راه حلی برای آن پیدا کنید. در واقع در برخی از موارد نیاز به تعویض برخی از قطعات کولر می باشد تا شما دیگر آن بوی بد را استشمام نکنید. در ادامه علاوه بر علل این بوی بد کولر ها روش های از بین بردن آن را نیز برایتان بررسی می کنیم.

علل بوی بد از کولر چیست؟

علت های بوی بد کولر

در فصل بهار و تابستان بسیاری از مناطق کشور به دلیل گرمای بیش از حد باید از کولر استفاده کنند. در واقع کولر ها می توانند با به تعادل رساندن دمای محیط رطوبت مورد نیاز برای تنفس و بدن را فراهم کنند. اما در برخی از موارد زمانی که کولر را روشن می کنید با بوی بدی رو به رو می شوید و سریعا آن را خاموش می کنید. علت های ایجاد کننده این بود عبارت است از :

  • خرابی پوشال ها
  • ماندن بیش از حد آب درون مخزن و بو گرفتن آن
  • انتخاب محل نا مناسب برای نصب کولر
  • خراب شدن پمپ آب
  • نیم سوز شدن پمپ آب کولر
  • خرابی و یا نیم سوز شدن موتور کولر
  • تجمع رسوب
  • سوراخی برزنت
  • بوی بد ناشی از تسمه کولر
  • عدم استفاده از روغن های مرغوب

رفع بوی بد کولر با چند تکنیک ساده

برای این که بوی بد کولر خود را از بین ببرید می توانید از چند تکنیک ساده استفاده کنید و با کم ترین هزینه از کولر استفاده مجدد داشته باشید.

تعویض پوشال ها

یکی از راه کار هایی که باید هر سال انجام دهید این است که پوشال های کولر آبی خود را تعویض کنید. این پوشال ها مکان بسیار خوبی برای رشد باکتری ها و کپک ها می باشند و در صورتی که به صورت دوره ای آن ها را تعویض نکنید دارای بوی بدی خواهند شد.

نکته : سعی کنید بعد از تعویض پوشالهای کولر دور آن را با کمی سرکه و آب تمیز کنید.

راکد ماندن آب درون کولر باعث بو گرفتن آن می شود.

اطمینان از راکد نبودن آب

راکد ماندن آب درون مخزن کولر می تواند باعث ایجاد این بوی بد شده باشد بنابراین سعی کنید به این بخش از کولر نیز نگاهی بیندازید و اگر آبی راکد مانده بود سعی  کنید آن را خارج کنید.

نصب در محل مناسب

اگر کولر شما در جای خوبی نباشد و هوای تمیز در آن جریان نداشته باشد بوی بدی را به درون اتاق شما وارد می شود بنابراین سعی کنید برای نصب کولر از محل مناسب استفاده کنید و اگر چنین چیزی امکان نداشت می توانید از یک تهویه محیط استفاده کنید.

استفاده از روغن های مرغوب

بسیاری از روغن های ارزانی که برای کولر ها تهیه می کنید بی کیفیت هستد و زمانی که با آب مخلوط می شوند بوی نامطبوعی را به درون اتاق وارد می کنند برای جلوگیری از این مشکل لازم است تا از روغن های خوب و با کیفیت استفاده کنید.

رفع بوی بد کولر

استفاده از تصفیه کننده هوا

تصویه کننده های هوای مخصوص کولر آبی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها هوایی که وارد محیط می شود را با کیفیت تر استشمام کنید و از بوی بد جلوگیری کنید.

تخلیه کنید.

سعی کنید بعد از این که ماه های گرم سال به پایان رسید و دیگر قصد استفاده از کولر را نداشتید مخزن کولر را به خوبی تخلیه کنید تا در اثر راکد ماندن آب درون مخزن بوی بد نگیرد و سال بعد بتوانید به راحتی و بی دردسر از کولر خود استفاده کنید.

بپوشانید.

زمانی که در ماه های سرد سال از کولر استفاده نمی کنید باید آن را بپوشانید تا بتوانید از گرد و غبار های موجود در هوا جلوگیری کرده و به سالم ماندن کولر نیز کمک کنید.

استفاده از جذب کننده های بو

یکی دیگر از روش های رفع بوی بد کولر این است که از جذب کننده های بو استفاده کنید. لازم است بدانید که این جذب کننده ها در دو نوع مختلف در بازار وجود دارد و شما می توانید از هر کدام که دوست دارید استفاده کنید. از جذب کننده های بویی که در منزل وجود دارد می توان به زغال چوب و جوش شیرین اشاره کرد. بعد از استفاده از این جذب کننده ها می توانید از آب و صابون کمک بگیرید تا بوی باقی مانده را به طور کامل از بین ببرید.

تعویض پوشال ها برای از بین بردن بوی بد

به یاد داشته باشید که دانستن یک سری از نکات به شما کمک می کند تا بتوانید یک خانم با کلاس و ایده آل باشید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه خانه داری، از بین بردن بوی بد و رفع آلودگی هوا در خانه مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو