توقف استفاده از یک نوع واکسن کرونا در آمریکا

منبع: برترین ها

61

1400/1/24

23:14


شرکت داروسازی و تجهیزات پزشکی آمریکایی «جانسون اند جانسون» روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحویل واکسن ضدکرونای خود به اروپا را عقب می‌اندازد.

یورو نیوز: شرکت داروسازی و تجهیزات پزشکی آمریکایی «جانسون اند جانسون» روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحویل واکسن ضدکرونای خود به اروپا را عقب می‌اندازد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه کرد تزریق این واکسن موقتا متوقف شود تا گزارش‌های دریافتی درباره ایجاد لخته‌های خون در پی واکسینه شدن با آن، مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند.

بر این اساس «جانسون اند جانسون» اعلام کرد: «ما این موضوع را با مقامات بهداشتی اروپا در میان گذاشتیم و تصمیم گرفتیم عرضه واکسن‌های خود به اروپا را به تعویق بیندازیم.»

قرار بود در هفته‌های پیش‌رو صدها هزار دوز از این واکسن به اروپا تحویل داده شود.

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان نیز در اوایل روز سه‌شنبه در این باره گفت: «هنوز نمی‌توانم بگویم از چه زمان واکسیناسیون با واکسن جانسون اند جانسون را آغاز می‌کنیم. اما بطور کلی ما همیشه چنین هشدارهایی را جدی می‌گیریم و آنها را بررسی می‌کنیم.»

آژانس دارویی اروپا که فعالیتی مشابه سازمان غذا و داروی ایالات متحده در قاره سبز دارد، اعلام کرد که این آژانس نیز بطور مستقل بررسی واکسن «جانسون اند جانسون» را با توجه به انتشار گزارش‌های ایجاد لخته خون آغاز کرده است.

ایجاد لخته خون در بیماران آمریکایی

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده و سازمان غذا و داروی این کشور روز سه‌شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در حال بررسی گزارش‌هایی هستند که می‌گوید شش زن در این کشور چند روز پس از تزریق واکسن ضد کرونای «جانسون اند جانسون» دچار لخته خون شده‌اند.

آزمایش‌ها نشان داده که ظهور این لخته‌ها همراه با کاهش تعداد پلاکت در بدن آنها بوده که باعث می‌شود استفاده از شیوه‌های درمان معمول برای رفع لخته خون خطرناک گردد.

در مجموع شش نفر که بین ۱۸ تا ۴۸ سال سن داشتند، بین ۶ تا ۱۳ روز پس از تزریق واکسن «جانسون اند جانسون» دچار گونۀ نادری از لخته خون مغزی همراه با کاهش پلاکت خون شده‌اند که از این تعداد یک نفر جان خود را از دست داده است و بیمار دیگری در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

تا کنون بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن ضدکرونای «جانسون اند جانسون» در ایالات متحده تزریق شده و اکثر دریافت کنندگان این واکسن یا عوارضی نشان نداده‌اند یا دچار عوارض خفیفی شده‌اند.

بر این اساس توزیع و تزریق این واکسن در این کشور موقتا متوقف شده است و ساکنان ایالات متحده تنها با دو واکسن فایزر-‌بایون‌تک و مدرنا در مقابل ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

دو واکسن «جانسون اند جانسون» و آسترازنکا بر اساس تکنولوژی مشابهی ساخته شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو