از آن پس همه تلاش‌های نمایندگان فوتبال کشورمان برای ایستادن بر بام قاره کهن بی‌نتیجه مانده است. در این سال‎‌ها استقلال، ذوب‌آهن، سپاهان و پرسپولیس به فینال رسیده‌اند، اما انگار لمس آن جام زرین طلسم شده است. در سه فصل اخیر پرسپولیس دو بار به بازی نهایی لیگ قهرمانان راه یافته، اما هر دو بار بازنده بوده است. آیا این بار یورش ایرانی‌ها به جام با پایانی شیرین همراه خواهد بود؟ آیا این همان فصلی است که تا سال‌ها بعد می‌توانیم با لذت در موردش حرف بزنیم؟

   پرسپولیس- الوحده امارات؛ ساعت ۱۹

 ماجراجویی ایرانی‌ها در آسیا را پرسپولیس از ساعت ۱۹ در تقابل با الوحده امارات آغاز خواهد کرد. این مسابقه در چارچوب گروه پنجم لیگ قهرمانان برگزار می‌شود. میزبان این گروه کشور هندوستان است و دو تیم دیگر حاضر در آن را گوا و الریان تشکیل می‌دهند؛ تیم‌هایی که امشب از ساعت ۲۱:۳۰ دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند. چنان که گفتیم پرسپولیس در کسوت فینالیست فصل گذشته مسابقات وارد این تورنمنت می‌شود و رقبا اعتبار بسیار زیادی برای این تیم قائل هستند. خبرگزاری رویترز از تحلیلش در مورد گروه پنجم، پرسپولیس را بخت اول صعود دانسته و بعید است بقیه رقبا هم نظری جز این داشته باشند. الوحده اما با پیروزی برابر الزورا عراق در بازی پلی‌آف به مرحله گروهی رسیده است. این تیم در لیگ ۱۴ تیمی امارات روی پله هشتم قرار گرفته است.

   تراکتور- پاختاکور؛ ساعت ۱۹:۳۰

نیم ساعت بعد از شروع بازی پرسپولیس، دیگر نماینده کشورمان یعنی تراکتور اولین مسابقه‌اش در لیگ قهرمانان را آغاز خواهد کرد. تراکتور دشت اولش را باید از پاختاکور بگیرد؛ تیم سرسخت ازبکستانی که اصلا رقیب آسانی نخواهد بود. پاختاکور هر پنج بازی ابتدایی‌اش در فصل جدید لیگ ازبکستان را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و ۱۳ گل هم به‌ثمر رسانده است. در گروه تراکتور، شارجه امارات به‌عنوان میزبان و نیروی هوایی عراق هم حضور دارند که این دو تیم از ساعت ۲۲:۳۰ دیگر بازی گروه را برگزار خواهند کرد.

   فولاد- السد قطر؛ ۲۲:۳۰

پایان شام اول فوتبال ایران در لیگ قهرمانان هم با مصاف فولاد برابر السد قطر همراه خواهد بود. تیم شایسته خوزستانی در پلی‌آف با چهار گل العین امارات را شکست داد و همه را متوجه قدرت خودش کرد. آنها در اولین بازی گروهی باید به مصاف السد بروند؛ تیمی بسیار خطرناک که با ۶۰ امتیاز بدون شکست قهرمان لیگ قطر شده و فولاد باید با حداکثر تمرکز مقابل این تیم ظاهر شود. از جمله دیگر جذابیت‌های این مسابقه هم رویارویی جواد نکونام به‌عنوان سرمربی فولاد با ژاوی هرناندس افسانه‌ای به‌عنوان سرمربی السد خواهد بود. این دو نفر در زمان حضور نکونام در لالیگا با هم دوستی پیدا کردند و البته ژاوی هم در این سال‌ها به دفعات مقابل نمایندگان کشورمان قرار گرفته است. دو تیم دیگر حاضر در این گروه الوحدت اردن و النصر عربستان هستند که در همین ساعت دیگر مسابقه گروه چهارم را برگزار خواهند کرد.

  استقلال و شب بیداری هواداران

استقلال در گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق هم گروه شده است. اولین بازی این تیم ساعت ۰۰:۴۵ بامداد جمعه برابر الاهلی برگزار خواهد شد. استقلال تا پایان مسابقات سه بار دیگر در همین ساعت نامتعارف بازی خواهد داشت که طبعا پیگیری مسابقات را برای هوادارانش دشوار می‌کند. دو دیدار دیگر این تیم از ساعت ۲۲:۴۵ آغاز می‌شود.