طرز تهیه رولت کرم دار

طرز تهیه رولت کرم دار , دستور پخت رولت کرمدار

رولت یکی از شیرینی های پرطرفدار به حساب می آید که مورد توجه کل مردم کشورهای جهان است و مختص جای خاصی نیست. رولت همان طور که از نامش پیداست، به صورت رول در می آید و می توان با هر ماده ای درون رولت را فیلینگ کرد. این مواد می تواند خامه قنادی یا کرم یا شکلات و میوه باشد. در این دستور، رولت کرم دار تهیه می شود. کرم را به راحتی و با مواد اولیه ساده تهیه می کنند و بین رولت می ریزند. می توان درون رولت را از میوه های مختلف پر کرد. برای روی شیرینی هم می توان از شکلات ذوب شده و پودر قند یا سس شکلات تزیین نمود. این شیرینی را می توان برای پذیرایی یا به عنوان دسر در مهمانی ها استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه رولت کرم دار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت کرم دار
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ فنجان
آرد۱ فنجان
نشاسته۱ فنجان
وانیلکمی
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
آب داغ۳ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای کرم
شیر۲ لیوان
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ فنجان
آرد۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
وانیلکمی
پودر کرم شانتی۱ پاکت

طرز تهیه رولت کرم دار

مرحله اول

برای تهیه رولت کرم دار خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، نان رولت را تهیه می کنیم. دو کاسه مجزا بر می داریم. سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم. به زرده ها شکر اضافه می کنیم و با همزن برقی به خوبی می زنیم تا کرم رنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله همانطور که در حال هم زدن مواد هستیم، آب داغ و وانیل را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کشدار شود. سپس نشاسته و آرد و بکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

مرحله سوم

در این مرحله سفیده را هم جدا گانه با همزن برقی به خوبی می زنیم تا سفید و پف دار شود و فرم بگیرد. سپس سفیده را در سه مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم. و به آرامی با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و کمی کف آن را چرب می کنیم. سپس مایه کیک را داخل سینی می ریزیم و آن را در کل سینی پخش می کنیم. باید دقت کرد که مایه کیک به لبه های سینی نرسد.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سینی فر را درون آن گذاشته و ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا در همان دما بپزد. سپس از فر در می آوریم. همانطور که داغ است روی کاغذ روغنی دیگری بر می گردانیم.

مرحله ششم

سپس به آرامی آن را رول کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود و حالت بگیرد. در این مرحله باید کرم بین رولت را تهیه کنیم. برای این کار، یک قابلمه مناسب بر می داریم، سپس شیر و زرده تخم مرغ و شکر و آرد و نشاسته ذرت را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد و غلیظ شود. سپس زیر گاز را خاموش کرده و وانیل را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هشتم

سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. وقتی مواد کرم خنک شد، پودر شانتی را اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم تا کرم یکدستی بوجود آید. وقتی که رول خنک شد، آن را باز می کنیم از کرم روی رول می مالیم. موز را هم ورقه ورقه کرده و می توانیم به دلخواه روی کرم بریزیم.

مرحله نهم

سپس مجدد به آرامی آن را رول می کنیم. در ادامه روی آن را به سلیقه خود با پودر قند و شکلات ذوب شده و سس شکلات تزیین می کنیم. سپس درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند. بعد از آن می توان به اندازه دلخواه برش زد.