جدیدترین روش لیفت ابرو، کدوم بهتره؟

منبع: نی نی بان

64

1400/1/25

08:13


 

انتخاب های مختلفی برای بالا کشیدن ابرو وجود دارند که از گزینه ارایش تا عمل های جراحی گسترده اند.با وجود جراحی های مختلف برای ابرو امروزه روش های غیر جراحی و کم تهاجمی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

در این مقاله درمان ها و انتخاب های مختلفی که برای بالا کشیدن ابرو مطرح است را معرفی می کنیم و از کم تهاجمی ترین انتخاب ها به سمت تهاجمی ترین آن ها یعنی بالا کشیدن ابرو با جراحی می رویم. این که چه روشی برای شما مناسب است بسته به نیاز شخص شما و دیگر عواملی مثل وضعیت سلامتی و هزینه مد نظر شما دارد.

 

۱-میکروبلیدینگ

در این روش با استفاده از یک قلم مخصوص تعدادی خطوط نازک شبیه به مو و هم رنگ ابرو به قسمت بالای و درون ابرو اضافه می شود که سبب پرتر به نظر رسیدن و منظره لیفت شده ابرو می شود. این درمان نیمه دائمی است و اگر توسط شخص مجرب انجام شود نتایج چشم گیر و راضی کننده ای به همراه دارد.

این روش برای کسانی که در گذشته بیش از حد ابرو های خود را اصلاح کرده اند و هم اکنون حجم و بخشی از مو های ابرو را از دست داده اند مناسب است. این که چقدر این روش موثر خواهد بود به تجربه فرد و هم چنین انتظارات شما بستگی دارد.

۲-نحوه برداشتن ابرو

بند انداختن ابرو یک روش قدیمی و موثر برای مرتب کردن و شکل دادن به ابرو است. این که ابروی شما افتاده به نظر می رسد می تواند فقط به علت مدل نادرست ابرو باشد. پس پیش از متحمل شدن هزینه زیاد و جراحی از یک متخصص در این امر کمک بگیرید.

۳-آرایش ابرو

نحوه آرایش ابرو نه تنها روی رنگ و پر بودن ان تاثیر دارد بلکه باعث بالاتر به نظر رسیدن ابرو می شود و با یک تکنیک ارایش مناسب و لوازم اؤایشی ابروی مناسب می توانید به مدل مناسب و لیفت شده ابرو دست یابید.

روش های غیر جراحی کم تهاجمی

اگر به دنبال لیفت ابرو بدون جراحی می گردید و از ارایش هر روزه ابروهای خود خسته شده اید ولی از عوارض جراحی نیز هراس دارید، درمان های کم تهاجمی با ریکاوری سریع و نتیجه مطلوب بسیار مناسب هستند. این درمان ها از نظر هزینه نسبت به جراجی مناسب تر هستند و نتایج موقت شش ماهه تا چند ساله را به همراه دارند:

۱-انواع ژل ها و فیلر ها

ژل ها و فیلر ها قابل تزریق به پیشانی و مناطق اطراف ابرو هستند که سبب کشیده شدن پوست و در نتیجه بالاتر کشیدن ابرو می شوند. هم چنین در این روش با یک تیر می توان چند نشان زد و از شر چروک های ریز و درشت اطراف چشم و پیشانی خلاص شد.

بعضی ژل ها مثل هیالورونیک اسید با جذب آب سبب افزایش کلاژن و الاستین پوست و جوانسازی نیز می شوند. این درمان بیت شش ماه تا یک سال ماندگاری دارد و بسته به نوع و میزان ژل و بدن هر فرد مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ی “تزریق ژل چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

۲-تزریق بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولونیم نوع A سبب استراحت ماهیچه ها می شود و چروک هایی که از حرکت مداوم صورت پدید می ایند را محو می کند. با تزریق مناسب بوتاکس به ماهیچه های مورد نظر می توان قدرت آن ها را کم کرد تا توسط دیگر ماهیچه های موجود در پیشانی ابرو به سمت بالا کشیده شود.

درمان با بوتاکس با چند تزریق ساده ولی دقیق ممکن می شود و ماندگاری چهار تا شش ماهه دارد. ترکیب بوتاکس و ژل برای مدت طولانی تر نتایج بهتری را فراهم می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

۳-پلاسمای غنی از پلاکت PPP

این روش نیز با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت که از خون خود فرد جدا شده است و به همین علت ریسک آلرژی را به همراه ندارد می تواند سبب حجم دادن به پوست و کشش آن شده که منجر به بالا کشیدن ابرو می شود. اینروش به صورت ترکیبی با نیکرونیدلینگ نیز انجام می شود که سبب پر حجم شدن ابرو می شود.

۴-درمان با امواج رادیویی

اولتراپی ultherapy و ترمیتایت thermitight دیگر روشی است که حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامند و امواج رادیویی با رد شدن از پوست بدون بر جا گذاشتن اسکار سبب کشیدگی و ترشح کلاژن و الاستین در پوست می شود که باعث بالا کشیدن ابرو خواهد بود.

۵-درمان با لیزر یا لیزرتراپی

این روش به لیزر صاف کننده پوست نیز شناخته می شود که در درمان آکنه اسکار مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با حذف لایه نازک بالایی پوست چین و چروک ها به طرز چشم گیری کاهش می یابند. این روش بیشترین زمان ریکاوری بین درمان های غیر جراحی را دارد و قرمزی و تورم تا ۱۰ روز برای برطرف شدن به زمان نیاز دارد.

 

 

۶-لیفت با نخ

در این روش نخ های مخصوصی از جنس نخ بخیه از قسمت ابرو به سمت خط رویش مو در پیشانی کشیده می شوند و با کشیدن ان ها ابرو به سمت بالا متمایل می شود. محل خروج نخ ها زیر خط رویش مو قرار می گیرد تا قابل مشاهده نباشد و فرد زودتر بتواند به زندگی روزمره باز گرددو ماندگاری نخ ها حدود ۱۸ ماه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “تاثیر لیفت با نخ بر جوانسازی پوست” از همین سایت مراجعه نمایید.

جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو باید حتما در بیمارستان و توسط جراح انجام شود و در حین عمل از بی هوشی عمومی استفاده می شود. نکاتی را باید حتما قبل و بعد عمل رعایت کنید که به شما اطلاع داده می شود. از عوارض این روش می توان به بر جا ماندن اسکار، عدم تقارن ابرو ها، افزایش حساسیت پوست و ریزش موی بعضی مناطق شود.

چند تکنیک برای لیفت ابرو به روش جراحی وجود دارد:

۱-لیفت ابروی اندوسکوپی

در این روش جراحی برش های کوچکی پس از خط رویش مو به وجود می آورد و یک لوله فلزی سوزن مانند اندوسکوپ را به زیر پوست وارد می کند تا بتواند وضعیت ماهیچه های را ببیند. سپس با یک وسیله دیگر پزشک نخ، پیچ یا دیگر محصولاتی را در زیر پوست جا گذاری می کند تا ابرو به محل مورد نظر بالا کشیده شود و با گیره مناطق ورود اندوسکوپ را می بندد.

 

۲-لیفت ابروی کرونال

در این روش یک برش در خط رویش موی سر ایجاد می شود و از سمت یک گوش تا سمت گوش دیگر ادامه پیدا می کند. سپس پوست اضافی جمجمه را برش می دهند و با بستند زخم ابرو نیز به منطقه بالاتری منتقل می شود. این روش برای بعضی افراد محدودیت دارد. از آن جا که پوست از ناحیه بعد خط رویش مو برداشته می شود سبب بالا رفتن خط رویش مو می شود و برای افراد با پیشانی بلند توصیه نمی شود.

۳-لیفت ابروی ناحیه خط رویش مو

این روش نیز مانند روش بالا است با این تفاوت که پوست اضافی از ناحیه پیشانی برداشته می شود و خط رویش مو عقب نمی رود. ریسک باقی ماندن اسکار نزدیک خط رویش مو وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو