چرا کفش کانیه وست یک میلیون دلار می‌ارزد؟/ عکس

منبع: ایران آرت

115

1400/1/25

09:34


کانیه وست، خواننده رپ و آهنگساز سرشناسی است؛ او اکنون با بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، پولدارترین مرد سیاه‌پوست تاریخ آمریکاست.

ایران آرت: یک جفت کفش ورزشی مربوط به کانیه وست، در حراج ساتبی به قیمت یک میلیون دلار به فروش گذاشته شده است. یک میلیون دلار برای یک جفت کفش پول کمی نیست، حتی اگر این کفش از طلا باشد.

حتماً از خود می‌پرسید چرا باید کسی یک میلیون دلار یا بیشتر، برای یک جفت کفش ورزشی پول بدهد، مگر کانیه وست کیست که کفش‌هایش چنین ارزشی داشته باشد.

ادامه این مطلب ممکن است نظرتان را عوض کند؛ البته شاید نه در حدی که یک میلیون دلار برای این کفش‌ها پول بدهید.

به نوشته بی‌بی‌سی، کانیه وست، خواننده رپ و آهنگساز سرشناسی است؛ او اکنون با بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، پولدارترین مرد سیاه‌پوست تاریخ آمریکاست.

همه این پول‌ها از آوازخوانی و آهنگسازی به‌دست نیامده است. کانیه در یک دهه گذشته به لطف برند ییزی، به یک غول صنعت مد تبدیل شد.

و همه چیز از این یک جفت کفش شروع شد.

333

کانیه وست این کفش‌های ساخته شده توسط شرکت نایک (به قول آمریکایی‌ها: نایکی) را در سال ۲۰۰۸ در ۵۰ سالگی جشنواره جوایز گرمی پوشیده بود. او آن شب با این کفش‌ها دو آهنگ اجرا کرد و چهار جایزه گرمی گرفت.

این یک جفت کفش، نخستین تولید نایک با برند ییزی بود. ییزی بعدها از نایک برید و با آدیداس ادامه داد.

این برند بعدها آنقدر بزرگ شد که به یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین برندهای صنعت مد تبدیل شد.

44

ییزی، ۱۳ سال پس از آغاز به کار، صاحبش، کانیه وست را به ثروتمندترین مرد سیاهپوست تاریخ آمریکا تبدیل کرد.

برای کسانی که یک میلیون دلار پول برای خرید چنین کفش‌های معروفی ندارند، این امکان هم وجود دارد که آنها را از ۱۶ تا ۲۱ آوریل در نمایشگاهی در هنگ‌کنگ ببینند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو