تصاویری از حضور رئیس جمهور اوکراین در خط مقدم میدان جنگ با روسیه

تصاویری از حضور رئیس جمهور اوکراین در خط مقدم میدان جنگ با روسیه


101

1400/1/25

09:51


رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اخبار رسیده از خط مقدم کشورش بازدید کرده است. لولیا مندل، سخنگوی وابسته به ریاست جمهوری اوکراین نیز دیروز اعلام کرد بیش از ۴۰ هزار نیرو در کریمه و بیش از ۴۰ هزار نیرو را در مرزهای شرقی مستقر شده‌اند. تصور می‌شود کشور روسیه هم اکنون بیش از ۸۰ هزار سرباز را در مرزهای شرقی اوکراین جمع آوری کرده است.

تصاویری از حضور رئیس جمهور اوکراین در خط مقدم میدان جنگ با روسیه

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روزیاتو، رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اخبار رسیده از خط مقدم کشورش بازدید کرده است. لولیا مندل، سخنگوی وابسته به ریاست جمهوری اوکراین نیز دیروز اعلام کرد بیش از ۴۰ هزار نیرو در کریمه و بیش از ۴۰ هزار نیرو را در مرزهای شرقی مستقر شده‌اند. تصور می‌شود کشور روسیه هم اکنون بیش از ۸۰ هزار سرباز را در مرزهای شرقی اوکراین جمع آوری کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کشور اوکراین در حال بازدید از مناطق نزدیک به شهر ماریپول است. او در مصاحبه‌ای گفته است: «اگر من از پایگاه‌های نظامیمان دیدن کنم، سربازان و نفرات در خط مقدم در مورد آن چیزی می‌شوند و فکر می‌کنند من آن‌ها را فراموش کرده‌ام. آن‌ها باید بدانند که از نظر سیاسی حمایت می‌شوند.»

در هفته‌های اخیر تنش‌ها در شرق بسیار بالا گرفته است. کشور روسیه از حدود ۲۰ روز قبل هزاران سرباز خود را به مرزهای غربی خود فرستاده و نزدیک کشور اوکراین مستقر کرده است. کشور روسیه در دفاع از حرکات خود گفته است که آن را به دلخواه و در چارچوب مرزهای خود حرکت می‌دهد و این کار هیچ کشور و مرزی را مورد تهدید قرار نمی‌دهد و نگران کننده نیست.

در همین اوضاع و احوال وزارت دفاع اوکراین در روز دوشنبه خبر از کشته شدن ۲ سرباز خود در روزهای شنبه و دوشنبه خبر داد. اما با این حال روسیه، جمع شدن سربازهای اوکراینی را تدارک این کشور برای حمله گسترده به جبهه‌های شرق تلقی کرده و می‌گوید اگر این حمله صورت بگیرد، روسیه برای از بین نرفتن غیر نظامیان با مواضع اوکراینی به مداخله خواهد پرداخت.

لولیا مندل، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین همچنین تاکید کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ۲۰ روز قبل خواهان تماسی با ولادمیر پوتین بوده که تاکنون پاسخی را دریافت نکرده است. دفتر ریاست جمهوری اوکراین ابراز امیدواری کرده است این بی پاسخ گذاشتن آن‌ها از طرف روسیه به معنای امتناع از گفتگو کردن نیست. مندل در ادامه گفت رئیس جمهور اوکراین قصد دارد در خصوص افزایش نیروهای روسیه به پاریس سفر کند.

کشور روسیه در سال ۲۰۱۴ و پس از حمله نظامی به کریمه و اجرای یک همه پرسی، این شبه جزیره را از اوکراین خارج کرده و به خاک خود اضافه کرد. البته جامعه جهانی این اتفاق را تا به امروز به رسمیت نشناخته است. همزمان با اتفاقاتی که در حدود سه هفته به وقوع پیوسته است، گروه ۷ با انتشار بیانیه‌ای از کشور روسیه خواست تا به تحرکات خود در مرزهای اوکراین پایان دهد و تنش‌ها را پایین بیاورد. ایالات متحده آمریکا، ژاپن، انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه از اعضای این گروه هستند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو