محله سعادت آباد تهران

محله سعادت آباد تهران


منبع: آسمونی

906

1398/3/1

16:26


محله سعادت اباد

محله سعادت اباد

خلاصه متن : محله سعادت آباد تهران محله‌ای مرفه نشین در شمال غرب شهر تهران است. اين محله در منطقهٔ ۲ تهران قرار گرفته است. اگر می خواهید با محله سعادت آباد تهران بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی محله سعادت آباد تهران می پردازیم.

نام محله : سعادت آباد

موقعیت جغرافیایی : شمال غرب تهران

منطقه شهرداری : شهرداری منطقه 2 ، ناحیه 1

بافت : نوساز

محدودیت ترافیکی : ندارد

محله های همسایه : کوی فراز ، فرحزاد ، پونک ، شهرک غرب

ایستگاه های مترو : میدان صنعت ، میدان کتاب (به زودی)

ایستگاه های بی ار تی : ندارد

قیمت هر متر مربع : 20 الی 60 میلیون(در سال 97)

اطلاعات عمومی محله سعادت آباد

پیدایش و نام گذاری  : در سال 1327 سید ضیاءالدین طباطبایی چندین ده خالی از سکنه که زمین های آن ریگزار بودند را خریداری کرد . در ابتدا با استخدام اشنایان که همگی کشاورز و سید بودند اسم این چند ده به سادات اباد تغییر یافت . در این ده ها بونجه کاری ، کندم کاری و پرورش خرگوش از نوع آنغوره انجام میشد . این ناحیه با فروش گوشت و پوست خرگوش به بازرگانان کم کم اباد شد و باعث اشخاص غیر سید نیز در این ناحیه ساکن شوند که در اینده باعث شد اسم ان از سادات اباد به سعادت اباد تغییر کند. پیش رفت این ناحیه باعث شد که غلات این محله تامین کننده اکثر مناطق تهران شود و میوه های باغات این ناحیه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار شوند .

بافت محله سعادت اباد

بافت محله سعادت اباد

بافت محله : بافت محله سعادت اباد بافتی مدرن است ، اکثر خیابان های اصلی و فرعی این محله بر اساس اصول استانداری ساخته شده اند. اکثر ساختمان ها مدرن بوده و ساختمان های قدیمی کمتر به چشم میخورد . برج ها و ساختمان ها جدید بوده و در طی 20 سال اخیر ساخته شده اند. شركت هاي خصوصي و دولتي كمتري در اين منطقه متمركز هستند و بنابراين آرامش بيشتري در اين منطقه حكفرماست.

تراکم جمعیتی : جمعیت این مطقه در حدود 560 هزار نفر است و در حدود 140 هزار خانوار در ان زندگی میکنند ، علی رغم قیمت بالای زمین در این محله ، باز هم مردم شور و شوق بیشتری برای سکونت در این محله دارند .

قیمت ملک : قیمت هر مترمربع زمین در سال 97 در این محله از 20 میلیون تومان شروع شده و در 60 میلیون تومان خاتمه میابد.

اطلاعات جغرافیایی محله سعادت آباد

محله سعادت اباد در شمال غرب تهران واقع است و به همراه محله دریا (که هر دو به اختصار سعادت آباد نامیده میشوند ) در ناحیه یک ، منطقه 2 شهرداری قرار دارد.

اتوبان هاشمی رفسنجانی

اتوبان هاشمی رفسنجانی

همسایه های سعادت اباد : این محله از شمال به کوی فراز و فرحزاد متصل است و از غرب به محله پونک میرسد و همچنین از جنوب به شهرک غرب و از شرق به بزرگراه چمران منتهی میشود.

میادین و خیابان های اصلی :خيابان و بزرگراه مهم ترين راه هاي دسترسي ساكنان هر محله به محلات ديگر و ساير نقاط يك شهر است. اتوبان هاي آبشناسان،هاشمی رفسنجانی ،  اشرفي اصفهاني، شهيد باكري،سيمون بوليوار، خيابان مخبري، همت ، خیابان های علامه، سرو، 24 متري و بلوارهاي پاكنژاد و بلوار فرحزادي كمك مي كنند كه ساكنان اين منطقه به ساير نقاط شهر دسترسي داشته باشند و در نهايت باعث مي شود ارزش اين محله بيش از پيش بيشتر مي شود. از میدان های مهم این محله میتوان به میدان های فرهنگ ، کاج و کتاب اشاره کرد .

اماکن مهم محله سعادت آباد

بوستان سعادت اباد پارک سعادت اباد

بوستان سعادت اباد

بوستان ها و فضای سبز : مهم ترين بوستان هاي سعادت آباد، بوستان سنگي نرسيده به ميدان كاج، بوستان پرواز در ميدان بهرود، بوستان آسمان در ميدان كتاب، از مهم ترين بوستان هاي سعادت آباد محسوب مي شوند. بوستان ژوراسيك يا بوستان دايناسورهاي متحرك نيز يكي از بوستان هاي آموزشي و تفريحي سعادت آباد محسوب مي شود.

ایستگاه مترو میدان صنعت

ایستگاه مترو میدان صنعت

حمل و نقل عمومی : پایانه های تاکسیرانی این منطقه شامل خط انقلاب – میدان صنعت و خط سرو شرق به سرو غرب میباشد. این محله ایستگاه BRT ندارد . به تازگی ایستگاه مترو میدان صنعت واقع در خط 7 افتتاح شده و دسترسی به نقاط بیشتری از تهران را برای اهالی این محله فراهم میکند.

پمپ بزنین ها : پمپ بنزین یادگار امام و پمپ بنزین دادمان در بلوار دادمان از پمپ بنزین های این منطقه میباشند.

مرکز تجاری علامه

مرکز تجاری علامه

مراکز خرید و تجاری : مراكزي مانند مركز تجاري بوعلي، پاساژ مادر، مركز تجاري سروستان، فروشگاه شهروند بهرود، مركز تجاري علامه، مركز تجاري سهيل، مركز تجاري ابريشم، مركز خريد توس، مركز تجاري كسري،مركز تجاري پرواز و مركز تجاري ديدار از مهم ترين مراكز تجاري سعادت آباد محسوب مي شوند.

فروشگاه جانبو

فروشگاه جانبو

فروشگاه های زنجیره ای : این محله دارای دو فروشگاه افق کوروش است یکی واقع در خیابان آسمان و دیگری در خیابان سوری و یک فروشگاه جانبو در جنب بوستان سعادت اباد میباشد .

بازار میوه و تره بار کاج

بازار میوه و تره بار کاج

میادین میوه و تره بار : میدان میوه و تره بار دریا واقع در خیابان شهرداری و بازار میوه و تره بار کاج واقع در خیابان کاج در این محله قرار دارند.

مرکز تجاری اریکه ایرانیان

مرکز تجاری اریکه ایرانیان

 سینما : سینما 5 بعدی پارک پرواز ، سینمای رسول مهر واقع در خیابان شهرداری و سینما واقع در مرکز خرید اریکه ایرانیان از سینما های معروف این محله میباشد.

اماکن اداری : شعبه 25 بیمه تامین اجتماعی در تقاطع سرو شرقی و شهرداری قرار دارد . دفاتر اسناد رسمی شماره 870 در بلوار سعادت اباد ، شماره 555 در خیابان علامه طباطبایی و شماره 17 در بلوار فرحزادی قرار دارند . یک دفتر پلیس +10 در خیابان سرو غربی نرسیده به بلوار فرحزادی قرار دارد و همچنین شهرداری منطقه 2 نیز در بلوار قیصر امین پور واقع است  که از مهم تریت اماکن اداری محله سعادت اباد به شمار می ایند .

بیمارستان عرفان

بیمارستان عرفان

مراکز درمانی : بيمارستان هاي شهيد مدرس، بيمارستان پارسيان، عرفان، مهم ترين بيمارستان هاي اين محله محسوب مي شوند و يكي از معروف ترين مراكز تصويربرداري درماني، پرديس نور است كه در خيابان 28 سعادت آباد قرار دارد.

مسجد جامع الرسول

مسجد جامع الرسول

مساجد : در این محله چندین مسجد و حسینیه قرار دارد که در بحث مساجد باید به مسجد الرسول در میدان شهید تهرانی مقدم، مسجد قدس در بلوار دریا و مسجد پیامبر اعظم میدان بهرود اشاره کرد. در بخش حسینیه نیز حسینیه سیدالشهدا و حسینیه ثارالله از تکایا این محله به شمار می روند.

تجربه گردش در محله سعادت آباد 

تجلی کامل مدرنیته در تهران میباشد ، اوتوبان ها ، ساختمان ها و ماشین های مجلل چیزیه که زیاد به توجه را جلب میکند ،دسترسی سختی دارد نه مترو نه اتوبوس ، تنها تاکسی ، چشم انداز نسبتا خوبی از تهران دارد . اگر به نیاوران مانند پیرمردی پولدار و اهل دل نگاه کنیم سعادت اباد مردی سی و اندی ساله ، شیک پوش و صاحب کارخانه است که چیزی جز کارش برایش مهم نیست .

 

بیمارستان پارسیان

بیمارستان پارسیان

بلوار فرحزادی

بلوار فرحزادی

پایانه تاکسی پل مدیریت - سعادت اباد

پایانه تاکسی پل مدیریت – سعادت اباد

میدان فرهنگ

میدان فرهنگ

خیابان علامه

خیابان علامه

مرکز تجاری اداری طوس

مرکز تجاری اداری طوس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو