معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در موج چهارم کرونا سرعت ابتلا ۲ الی ۳ برابر بوده و آمار بستری تا ۴ برابر نسبت به موج‌های قبلی افزایش داشته است.

قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: میهمانی‌، دید و بازدید در عید و مسافرت از عوامل اصلی موج چهارم بیماری کرونا هستند و در این موج، سرعت ابتلا ۲ الی ۳ برابر بوده و آمار بستری تا ۴ برابر نسبت به موج‌های قبلی افزایش داشته است.

وی افزود: کارنامه، آمار و عملکرد مدیریت بیماری کرونا در استان اردبیل قابل قبول است به‌طوری‌که میزان مرگ به ازای هر ۱۰ هزار نفر در استان ۱/۶ بوده که نسبت به آمار کشوری (۲/۴) پایین‌تر است و با وجود این‌که تعداد مراجعین به بیمارستان‌های استان ۲ برابر بیشتر از سایر استان‌ها بوده و میزان اقامت بیماران در بیمارستان‌های استان ۷/۷ روز است که بالاتر از میانگین کشوری (۶/۳ روز) قرار دارد، مدیریت مطلوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شده است.

انجام واکسیناسیون گسترده از اواخر بهار سال‌جاری

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن قدردانی ویژه از کادر درمان و پرستاران به‌جهت رسیدگی و مراقبت همراه با مهارت و عشق و علاقه از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و تجلیل از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان به‌دلیل برنامه‌ریزی و مدیریت کمبود تخت‌های بیمارستانی و افزایش ظرفیت تخت‌ها با توجه به افزایش مراجعین، تصریح کرد: استان اردبیل در بحث درمان، رهگیری و اقدامات مرتبط با طرح شهید سلیمانی جزو استان‌های موفق در کشور بوده است.

جان‌بابایی بیان کرد: با توجه به آغاز واکسیناسیون در کشور برای گروه‌های هدف و پرخطر، تولید ۴ واکسن داخلی و انجام واکسیناسیون از اواخر فصل بهار آغاز می‌شود.