رهبر انقلاب: مذاکره‌کنندگان، ملت را خوشحال کنند

منبع: برترین ها

58

1400/1/25

20:54


آماری که درباره رتبه اقتصادی ایران در سخنرانی نوروزی بیان شد مربوط به پنج سال قبل بوده است.

صداوسیما: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز مقارن با اولین روز ماه مبارک رمضان در مراسم مجازی انس با قرآن طی سخنانی فرمودند: من در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی کشور آماری عرض کردم، اما چند نفر به من تذکر دادند که این آمار درست نیست و من به دفتر گفتم و بررسی کردند و بررسی کردند و معلوم شد آمار ما درست نبوده و ‌آنچه من گفتم مربوط به 5 یا 6 سال قبل بوده لذا از کسانی که به من تذکر دادند که موجب شد این اشتباه برطرف شود تشکر می‌کنم.

رهبر انقلاب: آمار اقتصادی برای ۵سال پیش بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه کرونا وضع زندگی در کشور را تحت تاثیر قرار داده است، فرمودند: کرونا این زیباترین روزهای اولین بهار را به کام ملتمان تلخ کرده است و عدد جان باختگان و مبتلایان بالا رفت و این آمارهای تلخ و تکان دهنده باید همه ما هم مسئولان و مردم را هشیار و بیدار کند و با بیماری شوخی نکنیم.

ایشان در این باره اظهار داشتند: مسئولین به طور قاطع کاری که باید انجام دهند انجام بدهند و بر طبق گفته متخصصین بهداشت و درمان عمل شود؛ تلخی هر عارضه ای از عارضه شیوع این بیماری کمتر است چون شیوع بیماری هم بیماری و هم بیکاری و هم مشکل معیشت و هم جان باختن و داغ عزیزان است و همه برنامه های کشور تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و باید کاری کنیم که این بیماری متوقف شود و این ممکن نیست جز با سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا و رعایت ضوابط اجرایی از طرف آحاد مردم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: جا دارد انسان از مجموعه های بهداشتی و درمانی تجلیل و سپاسگزاری کند؛ حقیقتا کار اینها مجاهدت فی سبیل الله است و مردم هم باید همراهی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود در محفل مجازی انس با قرآن با اشاره به سیاست کشور در قبال برجام فرمودند: سیاست کشور را در مورد برجام و تحریم‌ها اعلام کرده ایم و به مسئولین هم از نزدیک و هم با نوشته و هم در جلسات و هم در صحبت عمومی گفته ایم و سیاست کشور معلوم است.

ایشان ادامه دادند: تشخیص مسئولین این است که مذاکره کنیم تا این سیاست را اعمال کنیم. ما بحثی در این زمینه نداریم ولی باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نباشد و طوری نباشد که طرف ها مذاکره را کش دهند چون این برای کشور ضرر دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آمریکا مذاکره نمی کند که حرف حقی را قبول کند بلکه آمریکا می خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند.

ایشان تصریح کردند: آقایان اروپایی در بعضی از جلسات خصوصی اقرار می‌کنند که حق با ایران است اما در مقام تصمیم گیری خودشان هیچ استقلالی ندارند و آمریکا هم زورگو و تحمیل کننده است. پیشنهادهایی که می‌کند غالبا متکبرانه و تحقیرآمیز است که حتی قابل نگاه کردن هم نیست.

مقام معظم رهبری در انتهای سخنان خود در محفل مجازی انس با قرآن کریم فرمودند: امیدواریم مسئولین کشور در این زمینه هم کاملا با چشم باز و دل محکم و توکل به خدا و ذکر حسبنا الله نعم الوکیل جلو بروند و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملت را خرسند و خوشحال کنند.

رهبر انقلاب: آمار اقتصادی برای ۵سال پیش بود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو