چرا همش ترش می کنم ؟

چرا همش ترش می کنم ؟


منبع: مینویسم

122

1400/1/25

21:44


چرا همش ترش میکنم؟

چرا همش ترش میکنم؟

شاید برای شما این مشکل پیش آمده باشدکه چرا همش ترش می کنم ؟ اما بیشتر برای افراد مسن که بالای ۴۰ سال هستند شایع تر است اما برگشتن اسید به مری امکان دارد، همیشگی نباشد. یکی از ویژگی های مهم، ریفلاکس سوزش سر معده است . ولی موارد دیگری هم وجود دارد که احتمال دارد آنها را تجربه نکرده باشید و در برخی مواقع می تواند کاملا بدون علامت باشد این نشانه های مبهم در اینکه چرا همش ترش میکنم؟  عبارت از آروغ زدن، مزه ترش یا آروغ اسید می باشد.

چرا همش ترش می کنم ؟

چرا همش ترش می کنم ؟ نی تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

آروغ زدن یا رفلاکس اسید

خارج کردن گاز از راه دهان را آروغ زدن می نامند و به طور غیر عادی انجام میگیرد که ممکن است در طول روز چند بار رخ دهد اغلب این گاز موجود در هوا، امکان دارد که در موقع غذا خوردن، نوشیدن و صحبت کردن بلعیده می شود در شرایطی که آروغ زدن، امری طبیعی است اما اگر بیش از اندازه ادامه پیدا کند علامتی از بیماری های مختلف است اما، بیشتر مواقع در غذا خوردن سریع، آدامس جویدن و غیره هدای بیشتری بلعیده می شود.

چرا همش ترش میکنم؟

رفلاکس معده، همان برگشت اسید از محتویات داخل معده می باشد حاوی غذا یا نوشیدنی ها با اسید معده و آنزیم های گوارشی قوی که به وسیله غدد دیواره معده تولید می شود. وقتی این عمل اتفاق می افتد که کارکرد اسفنکتر تحتانی مری(LES) دچار مشکل می شود و اغلب با زیاد شدن فشار شکمی بوجود می آید و به آن بیماری ریفلاکس معده به مری(HERD) گفته می شود.

معرفی 20 روش درمان خانگی ترش کردن معده (روش های درمان طبیعی)

آروغ زدن از نشانه های است که امکان دارد با رفلکس اتفاق بیافتد و نشانه های دیگر مانند سوزش سر دل( سوزش درد قفسه سینه)، تهوع، ترش کردن و سوء هاضمه همراه باشد و خارج شدن گاز گوارش باعث این می شود که اسید را به مری برگرداند و باعث پیدا شدن نشانه های دیگری است که به آن آروغ اسید گفته می شود و باعث درد در قفسه سینه، سوزاندن، آروغ زدن، با خشونت ادا کردن و درد، داشتن سوزش در گلو و دهان میشود وقتی که اسید به مری وارد می شود، ممکن است احساس سوزش و مزه ترشی در گلو و دهان داشته باشید.

علل آروغ زدن اسید

دلیل های که باعث آروغ زدن اسید می شود علتها ی رفلکس اسید یا به طور مداوم آروغ زدن نمی باشد. بلکه دلیل رفلکس اسید بیشتر به علت LES نا موفق می باشد ولی عوامل زیادی می تواند کمک کرد.

۱. عادات غذایی:

دو مورد از دلیل هایی که به آروغ اسید کمک میکنند پرخورب و سریع غذا خوردن هستند. هنگامی که شما برای وعده های غذای خود که حاوی مواد غذایی یا نوشیدنی هایی که دارای الکل، کافین و یا نوشابه های گاز دار استفاده می کنید بیشتر می شود. اگر شما جزء کسانی هستید که مشکل گرفتگی بینی دارید و از راه دهان نفس میکشید و یا در هنگام غذا خوردن، زیاد صحبت میکنید و بیشتر علاقه به هر دو نوع اروغ زدن زیاد و رفلکس اسید دارید.

۲. الکل، کافئین و مشروبات گازدار:

عواملی که بر کارکرد طبیعی اسفنکتر پایینی مری موثر هستند و به رفلکس اسید کمک می کنند، نوشیدنی ها کافئین دار و گاز دار مانند نوشابه و قهوه می باشند.از نشانه های دیگر رایج آروغ زدن زیاد و آروغ اسید مصرف نوشابه های گاز دار است و وقتی مصرف شما که یکی از این نوشیدنی های گاز دار که شامل کافین (نوشابه) و الکل دار (آبجو و شراب) باشد آروغ ردن شما بیشتر می شود.

۳. چاقی:

اگر شما جز افراد چاق هستید باید بدانید که این افراد چاق به چند علت از رفلکس اسید نسبت به بقیه افراد بیشتر این مشکل را دارند زیرا با اضافه شدن فشار شکمی امکان کمک به ریفلاکس وجود دارد همانطور که گفته شد پرخوری باعث ریفلاکس میشود بعلاوه در شیوه زندگی افراد چاق بی تحرکی باعث دیابت این افراد می شود حتی تاثیر روی تخلیه معده و ریفلاکس می گذارد.

۴. بارداری:

در دوران بارداری یکی از مواردی که رایج است رفلکس اسید و آروغ زدن زیاد می باشد با زیاد شدن فشار داخل شکم و رحم در حین رشد و اثرات هورمون های بارداری روی LES سبب رفلکس اسید میشود و یکی از مشکلات مهم برای خانم های باردار می باشد. در این دوران تنگی نفس همراه با کم خونی سر و کار دارد و همچنین خستگی هم نیز به بلعیده شدن هوا هم کمک می کند خانم های باردار راحت و بدون اینکه محدودیتی داشته باشند غذا میل می کنند و به همین علت پرخوری این مشکلات را بیشتر می کند. این مورد می تواند دلیلی برای چرا همش ترش می کنم ؟ باشد.

۵. استفاده از سیگار، توتون و تنباکو:

باید به شما تذکر داد که استفاده مدام از دخانیات مخصوصا سیگار و جویدن باعث آروغ اسید از روش راههای گوناگون می شود که در مرتبه اول مصرف دخانیات و جویدن تنباکو سبب به بلعیدن هوا یا ازوفاژی است. ازاثرات تحریک کننده نیکوتین به همراه دیگر مواد شیمیایی داخل توتون و تنباکو امکان دارد LES ضعیف و با تولید آن اسد معده بیشتر شود.

آیا سیگار الکترونیکی یا ویپ اسموک خطرناک است؟

۶. بیماری های گوارش و کبد:

رفلکس اسید امکان شاید بوسیله چند بیماری و اختلال روی دستگاه گوارش فوقانی ایجاد شود و این احتمال که در معده یک مشکل وجود داشته باشد، گروه عضلات سازنده LES در بخش اول روده کوچک دئودنوم موجود می باشد وقتی ممکن نیست که برگشتن اسید معده را پیشگیری نمود و تخلیه یا خالی کردن معده به عقب می افتد و یا تولید بیش از اندازه اسید همگی اینها به آروغ اسید کمک می کنند حتی با شرایط زیر هم دیده شده است مانند:

فتق هیاتال
گاستروپارزی
تنگی پیلور
گاسترینوما
اختلالات حرکتی روده

 آروغ اسید یا ترش کردن

چرا همش ترش می کنم ؟ دارویی که برای این مشکل بسیار مصرف می شود آنتی اسیدها می باشند که اسید معده را خنثی می کنند ولی تاثیر آن ها کوتاه مدت می باشند.
دارو های سرکوب کننده اسید مثل مهارکننده های پمپ پروتون H2 یا تولید اسید معده را متوقف می کنند و این مورد برای ارام شدن درد، برای چندین ساعت گزینه خوبی است.
همچنین داروهای پروکینتیک مثل متوکلوپرامید با سرعت زیاد باعث تخلیه معده و بیشتر رفلکس اسید استفاده نمی کنند اما در برخی از موارد امکان این که تخلیه معده ای به تاخیر بیافتد مورد استفاده قرار بگیرد.
عوامل ضد کف مانند سایمتیکون برای نابود کردن گاز گوارش که جمع شده است کمک کند و کارکرد LES و فرستادن اسید به مری را به خطر بیافتد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو