مراقبت از موی رنگ شده با چند توصیه مهم اما آسان

مراقبت از موی رنگ شده با چند توصیه مهم اما آسان


منبع: آرگا

112

1400/1/25

23:05


رنگ کردن مو تاثیر زیادی روی تغییر چهره در خانم ها دارد از این رو اغلب خانم ها تمایل دارند برای جذابیت بیشتر ظاهری خود به کمک رنگ موهای شیمیایی یا گیاهی رنگ موهای خود را تغییر بدهند. رنگ موهای شیمیایی متنوع هستند و استفاده دائم از آن ها باعث آسیب رساندن به موها می شود از این رو بهتر است شما بعد از رنگ کردن موهایتان به کمک ترفندهای کاربردی به مراقبت از موی رنگ شده خود بپردازید.

مراقبت از موی رنگ شده با روش های کاربردی

اگر شما از آن دسته از خانم هایی هستید که به صورت مرتب موهای خود را رنگ می زنید به احتمال زیاد موهایتان خشک و شکننده شده اند زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ موها رطوبت مو را از بین می برد و در نتیجه تار موها ضعیف می گردند بنابراین بهتر است شما از موهای رنگ شده خود مراقبت کنید تا دچار ریزش مو و سایر مشکلات نشوید.

مراقبت از موی رنگ شده

چگونه از موی رنگ شده نگهداری نماییم ؟

۱. استفاده از حرارت را کاهش بدهید.

موهای رنگ شده شکننده هستند بنابراین بهتر است برای حالت دادن به آن ها از اتوی مو و سشوار کمتر استفاده کنید همچنین برای سشوار کشیدن یا فر و صاف کردن مو از وسایلی استفاده نمایید که درجه حرارت آن ها قابل تنظیم می باشد.

از دستگاه حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو و … هفته ای یک تا دو بار استفاده نمایید و حتما قبل از استفاده از این دستگاه به موهای خود از محصولات محافظ حرارت مو بزنید تا رطوبت موها حفظ شوند و کمتر دچار آسیب گردند.

نگهداری از موی رنگ شده

۲. استفاده از نرم کننده قوی

استفاده از رنگ مو باعث می شود تا موها خشک شوند از این رو بهتر است شما همیشه از یک نرم کننده قوی برای حفظ رطوبت موی خود استفاده نمایید زیرا نرم کننده ها مواد مغذی را برای حفاظت از موی رنگ شده فراهم می کنند و بهتر است شما حداقل هفته ای یک بار از این محصول استفاده نمایید.

نگهداری از موی رنگ شده

۳. نوک موهای خود را کوتاه کنید.

وجود موخوره و تار موی شکسته و نوک موی دندانه دار در قسمت پایینی موها طبیعی می باشد و بهتر است شما نوک موهایتان را کوتاه کنید تا پرپشت تر به نظر برسند و علاوه بر این موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید.

کوتاه کردن نوک موها

۴. قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

اگر شما مجبور هستید مدت زمان زیادی را در معرض نور خورشید قرار بگیرد بهتر است به کمک کلاه ، موهای خود را در برابر آفتاب بپوشانید همچنین اگر تمایل دارید در استخرهای حاوی از کلر شنا نمایید بهتر است از کلاه شنا استفاده نمایید یا موهایتان را در قسمت پشت سر جمع نمایید. توجه داشته باشید که هر چقدر با موها ملایم تر رفتار کنید سالم و شاداب تر خواهند ماند.

محافظت از موهای رنگ شده

۵. استفاده از محصولات مراقبت کننده مو

محصولات زیادی برای حفاظت کردن از موهای رنگ شده وجود ندارند و برخی از محصولات ممکن است وضع موهای رنگ شده را بدتر کنند و باعث کدر شدن آن ها گردند از این رو بهتر است شما برای پیشگیری از هر گونه آسیب محصولاتی را بخرید که مخصوص موهای رنگ شده می باشند.

۶. از شامپو کمتر استفاده کنید.

یکی از نکات برای ماندگاری زیاد رنگ روی موها شست و شوی کمتر موها می باشد. اگر شما موهایتان را به کمک شامپو و نرم کننده بیش از حد بشویید موها کمرنگ و کدر می شوند.

محافظت از موی رنگ شده

۷. موها را با آب داغ نشویید.

شستن موها با آب داغ باعث می شود تا موها کدر شوند و با این کار لایه کوتیکول باز می شود و مولکول های رنگ سریع تر فرار می کنند از این رو بهتر است شما موهایتان را با آب ولرم یا آب سرد بشویید و از نرم کننده هایی استفاده نمایید که نیاز به آبکشی نداشته باشند.

مراقبت از مو رنگ شده

معرفی انواع ماسک های نرم کننده برای نگهداری از موی رنگ شده

۱.ماسک آووکادو

ماسک آووکادو از انواع ماسک های نرم کننده مو می باشد و شما می توانید این ماسک را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

نحوه نگهداری از موی رنگ شده

مواد لازم

  • ۱/۲ آووکادو رسیده
  • موز رسیده : یک عدد
  • روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

درون ظرفی مناسب موز و آوکادو را له نمایید سپس روغن زیتون را به مخلوط این مواد بیفزایید و زدن ماسک مو را از ریشه موها شروع کنید و اجازه دهید تا ماسک به مدت ۶۰ دقیقه روی موهای شما بماند سپس موها را به کمک شامپو بدون سولفات و آب سرد بشویید و از این ماسک ۱ بار در هفته استفاده نمایید تا موها نرم شوند و آسیب کمتری به موها وارد شود.

ماسک مو برای نگهداری از موی رنگ شده

۲. ماسک مو تخم مرغ

یکی از مضرات رنگ موها از بین رفتن پروتئین در موها است و شما می توانید به کمک ماسک مو تخم مرغ پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز برای موها را تامین نمایید.

نحوه نگهداری از موی رنگ شده

مواد لازم

  • تخم مرغ : یک عدد
  • سس مایونز : دو قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک مو

درون ظرفی مناسب تخم مرغ و سس مایونز را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط مواد را روی سر خود بمالید و به مدت ۴۵ دقیقه صبر کنید. بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را به کمک آب سرد و شامپوی بدون سولفات بشویید. توجه داشته باشید که تخم مرغ حاوی پروتیئن می باشد و باعث تغذیه موها می شود سس مایونز نیز به صاف شدن موها کمک زیادی می کند و استفاده از این نوع ماسک باعث می شود تا موها تقویت شوند.

مراقبت از موهای رنگ شده

۳. روغن مالی کردن موها

ماسک های مو برای سلامت موها مفید می باشند ولی بهتر است شما مصرف منظم روغن ها را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید و قبل از خواب موهایتان را روغن مالی نمایید و صبح بعد از بیدار شدن موها را بشویید.

روش هایی برای مراقبت از موی رنگ شده

مواد لازم

  • روغن نارگیل یا روغن زیتون یا روغن جوجوبا : دو تا سه قاشق غذاخوری

مراحل استفاده از روغن

روغن مورد نظر خود را چند دقیقه گرم نمایید و آن را روی مغز سر بریزید و ماساژ بدهید سپس نوک موها و قسمت های آسیب دیده مو را به کمک روغن ماساژ بدهید و بعد از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با آب سرد یا ولرم و شامپوی بدون سولفات بشویید.

از این ماسک مو می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده نمایید تا موها مرطوب شوند و علاوه بر این لایه محافظتی در مقابل نور خورشید و گرما ایجاد گردد.

محافظت از موی رنگ شده با روغن مالی آن ها


در این مطلب روش هایی برای مراقبت از موی رنگ شده را به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو