معنی اسم پارمیس و نگاهی به ریشه و اسامی مشابه آن

منبع: آرگا

135

1400/1/26

00:03


انتخاب اسم یکی از کار هایی می باشد که بسیاری از والدین باید آن را به درستی انجام دهند زیرا نام ها بر آینده و شخصیت کودک تاثراتی می گذارد. در ادامه نام پارمیس را برایتان بررسی کرده ایم و برای دانستن مفاهیم این نام بهتر است تا پایان این بخش همراه ما باشید.

بسیاری از والدین دوست ندارند تا معنی اسم هایی که برای فرزندان خود انتخاب می کنند را بدانند. در واقع دانستن این موضوع به آن ها کمک می کند تا بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند که چه اسمی برای فرزند خود انتخاب کنند زیرا اسم هایی که برای فرزند خود انتخاب می کنند بر روی آینده آن ها اثر گذار است. در ادامه اسم پارمیس را برایتان معرفی خواهیم کرد.

معنی اسم پارمیس

معنی اسم پارمیس

اسم پارمیس یکی از نام های دخترانه و اصیل فارسی می باشد و نام یکی از دختران بردیا و همسر داریوش اول نیز بوده است. معنای اصلی این نام بانوی پر مهر، بانوی دانا و دانشمند است. این نام سال ها می باشد که برای دختران انتخاب نشده است و اکنون می تواند به عنوان نامی جدید و زیبا به حساب بیاید و والدین بسیاری در چند سال اخیر از این نام برای نوزادان دختر خود استفاده می کنند و در ثبت احوال ایران به ثبت می رسانند.

ریشه اسم پارمیس

این نام یکی از اسم های اوستایی بوده و تغییر یافته نام پرومیثه و پرومیزد می باشد و با نام پارمیدا هم خوانی بسیار زیادی دارد.

اسامی مشابه

بسیاری از والدین دوست دارند همزمان با دانستن معنای اسامی اسامی مشابه با آن ها را نیز بدانند تا برای فرزندان بعدی خود از آن ها استفاده کنند. حال که معنی اسم پارمیس را دانستید در ادامه اسامی دخترانه و پسرانه مشابه با این نام را برایتان بیان می کنیم تا این انتخاب ها برایتان راحت تر شود.

اسامی مشابه دخترانه

  • پارسوآ
  • آنیسا
  • آمیتیس
  • پرنیان
  • پریا

اسامی مشابه پسرانه

  • پارسا
  • پرهام
  • آرمیس
  • پیمان

ابجد نام پارمیس

پارمیس یکی از نام های بسیار زیبای ایرانی می باشد و بسیاری از افراد از این نام برای فرزند خود استفاده کردند و امروزه مورد توجه بسیاری دیگر قرار گرفته است. ابجد این اسم ۳۱۳ می باشد. البته این مورد را برای این بیان کردیم که بسیاری از والدین به مشابه بودن نام فرزند خود اهمیتی نمی دهند و دوست دارند نام هایی که برای آن ها انتخاب می کنند دارای ابجد های برابر باشد.

ریشه نام جذاب و زیبای پارمیس

در واقع انتخاب اسم نیک و خوب یکی از وظایف والدین می باشد و باید به خوبی انجام شود و برای همین بیش تر والدین زمان بسیار زیادی را برای انتخاب اسم ثبت می کنند. در ادامه می توانید معنای اسم شهرزاد، معنای اسم لیانا و معنای اسم لیام را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو