طرز تهیه رنگینک قالبی

طرز تهیه رنگینک قالبی , دستور تهیه رنگینک ویترینی

رنگینک یکی از دسر های قدیمی ایرانی و مربوط به جنوب کشور است. این دسر تقریبا مشابه حلوا تهیه می شود. اما با خرما مغز دار می شود. رنگینک قالبی را با استفاده از قالب سیلیکون تهیه می کنند. در این شیرینی نیازی به فر نیست و تنها روی حرارت مستقیم گاز پخته می شود. این شیرینی را درون قالب های کوچک شکلات قرار داده و درون یخچال می گذارند تا خودش را بگیرد. از آنجا که در این شیرینی نیز مانند حلوا، آرد تفت می خورد، شیرینی طعم خاصی به خود می گیرد و برای سلامتی مخصوصا کودکان و نوجوانان مفید است، برای مشاهده آموزش طرز تهیه رنگینک قالبی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رنگینک قالبی
آرد۵۰۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
روغن جامد۵۰ گرم
روغن مایع۲ قاشق غذا خوری
پودر قند۱۵۰ گرم
خرما۴۰۰ گرم
گردوی نگینی خرد شده۱۰۰ گرم
دارچین۱ قاشق چای خوری
پودر هلنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه رنگینک قالبی

مرحله اول

برای تهیه رنگینک قالبی شیک و مجلسی در ابتدای کار، خرماها را شسته و بعد از این که آب آن کامل رفت و خشک شد، پوست آن ها را به طور کامل می گیریم. سپس هسته هاشون را جدا کرده و خرماها را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گردو خرد شده و دارچین و هل را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب بر می داریم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله سوم

سپس آرد را داخل تابه می ریزیم و بدون روغن تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد عوض شود. بعد از آن الک می کنیم . درون تابه کره و روغن جامد و کمی روغن مایع اضافه می کنیم تا روی حرارت ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به مخلوط روغن اضافه کرده و حدود ۱۰ دقیقه دیگر نیز تفت می دهیم تا به خوبی با هم یکدست شوند. سپس از روی حرارت برداشته و پودر قند را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس دارچین را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب سیلیکونی را درون سینی قرار می دهیم و قالب را تا نصفه پر می کنیم. از مواد خرمایی درون آن می ریزیم. سپس از مواد رنگینک روی آن را پر می کنیم. در ادامه چند مرتبه قالب را روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

این کار باعث می شود تا حباب و هوای بین آن خارج شود. سپس درون فریزر حدود نیم ساعت قرار می دهیم تا منجمد شود و راحت از قالب خارج شود. سپس به دلخواه آن را تزیین می کنیم. رنگینک ها را می توان با شکلات ذوب شده یا پودر پسته و بادام تزیین نمود.