مصطفی خرامان و خلق سه کتاب با موضوع زندگی پیامبر(ص)

523

1400/1/26

02:20


مصطفی خرامان سه کتاب تازه خود را سیر تاریخ اسلام با تاکید بر زندگی رسول اکرم(ص) دانست.

مصطفی خرامان و خلق سه کتاب با موضوع زندگی پیامبر(ص)

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مصطفی خرامان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، با این توضیح که مجموعه سه جلدی با محوریت زندگی پیامبر اکرم (ص) را در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: عنوان جلد نخست «پسری به نام کلب» است که به دوران جوانی، ازدواج ایشان با حضرت خدیجه (س) تا بعثت اختصاص دارد. همچنین در این کتاب زید بن حارثه فرزندخوانده ایشان را می‌شناسیم و این که چگونه به پیامبر (ص) می‌رسد.

او با بیان این که جلد دوم «مردی از ربذه» نام دارد، افزود: این کتاب از دوره بعثت آغاز می‌شود و تا هجرت ادامه دارد. به اتفاقات دوران بعثت و این که پیامبر (ص) مجبور می‌شوند از مکه خارج شوند و به مدینه بروند پرداخته‌ام. دوستان و دشمنان پیامبر (ص) معرفی می‌شوند. بخشی از داستان در مورد ابوذر غفاری صحابی پیامبر است که چگونه به مکه می‌آید و مسلمان می‌شود.

خرامان در مورد جلد سوم با عنوان «شاهزاده‌ای از ایران»، اظهار داشت: این کتاب در مدینه می‌گذرد تا رحلت پیامبر (ص). ضمن این که بخشی از آن به سلمان فارسی اختصاص پیدا کرده است.

او این مجموعه را سیر تاریخ اسلام با تاکید بر زندگی رسول اکرم (ص) دانست و ادامه داد: به اشخاص مهم و تاثیرگذار در زندگی ایشان هم پرداخته‌ام. این که پیامبر (ص) دنبال صلح بودند نه جنگ و نگاه ایشان به زندگی چگونه بوده است. کتاب‌ها با زبان ساده برای مقطع نوجوان نوشته شده‌اند و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شوند.

«خوب، بد، زشت»، «روز تولد»، «حادثه چهارم»، «فصل زرد»، مجموعه داستان «سنگ و شیشه»، «شبگرد ناشی»، «صلح بدون آشتی»، «آرزوی سوم»، «دختران علیه دختران»، «کلاه حصیری» و مجموعه «پسر سرکار عبدی» از جمله کتاب‌های نشر یافته این نویسنده محسوب می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو