نکاتی مهم برای انتخاب کفش صندل در فصل بهار و تابستان

38

1400/1/26

08:49


اکنون که در فصل بهار و در فروردین ماه هستیم و نسیم‌های سرد اول صبح و گرمای سر ظهر را خواهیم دید باید در انتخاب یک صندل مناسب هم برای این فصل و هم فصل گرم تابستان دقت لازم را به خرج دهیم تا دغدغه پیاده رفتن به مدت طولانی یا سر پا ایستادن را نداشته باشیم. زیبایی هم که از مشخصه‌های اصلی انتخاب‌های بانوان خوش پوش ایرانی است. بنابراین برای دانستن چند نکته کاربردی برای انتخاب یک صندل تابستانی زیبا و راحت با ما همراه باشد.

نکاتی مهم برای انتخاب کفش صندل در فصل بهار و تابستان

به گزارش بهداشت نیوز، اکنون که در فصل بهار و در فروردین ماه هستیم و نسیم‌های سرد اول صبح و گرمای سر ظهر را خواهیم دید باید در انتخاب یک صندل مناسب هم برای این فصل و هم فصل گرم تابستان دقت لازم را به خرج دهیم تا دغدغه پیاده رفتن به مدت طولانی یا سر پا ایستادن را نداشته باشیم. زیبایی هم که از مشخصه‌های اصلی انتخاب‌های بانوان خوش پوش ایرانی است. بنابراین برای دانستن چند نکته کاربردی برای انتخاب یک صندل تابستانی زیبا و راحت با ما همراه باشد.

  1. راحتی پا در فصل بهار و تابستان

در فصل بهار که دمای هوا دائم در حال تغییر است و صبح‌ها هوا کمی خنک و هنگام ظهر رو به گرمی می‌رود و احتمال بارش باران بیشتر است کفش صندلی مناسب است که علاوه بر خنک بودن جلو باز نباشد و از خیس شدن پا در هنگام بارندگی جلوگیری کند.

اگر خانه دار هستید یا عادت به پوشیدن صندل‌های روفرشی دارید، صندل‌های روفرشی از برند نیکتا انتخاب مناسبی برای شماست. به دلیل وجود زیره بسیار نرم و انعطاف پذیر در این صندل‌ها، شما پس از ساعت‌ها کار منزل احساس خستگی اندکی خواهید کرد، از طرفی این صندل‌ها در طرح‌های زیبا و مطابق با سلیقه شما عزیزان تولید می‌شود. اگر شاغل هستید و مجبور هستید که روزانه از خانه خارج شوید و ساعات میانی روز را خارج از منزل بگذرانید داشتن یک جفت صندل طبی چرم برای شما امری ضروری است.

  1. توجه به مزایای صندل‌های چرم

 

نکاتی مهم برای انتخاب کفش صندل در فصل بهار و تابستان

 

 

صندل‌ها و کفش‌های چرمی از این جهت مناسب بهار هستند که از خستگی و تعریق پاها جلوگیری می‌کنند و از طرفی زیر باران خیس نمی‌شوند و در مقابل خیس شدن مقاوم هستند. یک نکته مهم دیگر در مورد چرم دوام بالای آن است. شما می‌توانید یک کفش چرمی را چندین سال بدون کهنه شدن و پاره شدن استفاده کنید. ویژگی دیگر چرم، نرم و راحت تر شدن آن پست از استفاده طولانی مدت است.

صندل‌های چرمی عموما زیره‌های نرمی هم دارند و در بسیاری از کفش‌ها و صندل‌های چرم از زیره‌های پلی یورتان یا به اصطلاحPU  استفاده می‌شود. این نوع از زیره‌ها بسیار نرم و راحت است و دوام و استحکام بسیار بالایی هم دارد. سبک بودن این زیره باعث می‌شود در پیاده‌رویهای طولانی یا ایستادنهای طولانی مدت احساس خستگی کمتری داشته باشید. بنابراین زمانی که تصمیم به خرید یک صندل زنانه داشتید به جنس زیره آن دقت کنید.

یکی از برندهای قدیمی در تولید صندل‌های با دوام چرمی برند شهپر می باشد که علاوه بر تولید صندل‌های راحت به زیبایی محصولات خود هم توجه داشته و مطابق با سلیقه مصرف کننده صندل های مجلسی و شیک زنانه را روانه بازار کرده است که در سایت دیجی‌استایل قابل مشاهده و خریداری می‌باشد.

  1. صندل‌های نامناسب و مشکلات پوستی

از نیمه‌های فصل بهار که عبور کنیم آفتاب تیز تابستان شروع می‌شود و مشکلات روزهای گرم تابستان و خریدهای طولانی مدت خانم‌ها با کفش‌هایشان شروع خواهد شد. صندل‌های تابستانی عموما رو باز و بندی هستند. برخی از خانم‌ها و دختر خانم‌ها پوست حساسی نسبت به آفتاب دارند و زیر آفتاب دچار کک و مک‌های ریزی روی پوست می‌شوند. برای این افراد صندل‌هایی با رویه‌ی پارچه‌ای پیشنهاد می‌شود که هم از گرما جلوگیری کند و هم جلوی لک‌های قهوه‌ای رنگ را بگیرد. اما صندل‌های پارچه‌ای هم مثل لباس‌های پارچه‌ای نیاز به شستشوی دائم دارند و در صورت استفاده زیاد بر اثر تعریق بوی بدی به خود می‌گیرند.

پارچه استفاده شده در صندل‌های پارچه‌ای عموما از جنس کتان‌های با دوام است اما زیره این صندل‌ها جز در برخی موارد، ارزان قیمت و بدون انعطاف هستند که برای راه رفتن زیاد مناسب نیستند. بنابراین اگر قصد خرید طولانی مدت را دارید بهتر است از یک کتانی برند هامتو استفاده کنید. این برند کتانی‌های بسیار نرم با زیره‌های با دوام و سبک تولید می‌کند که برای پیاده‍‌روی بسیار مناسب است و از طرفی صندل‌های طرح کتانی هم از دیگر محصولات این برند برای فصول گرم سال است.

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از افراد در فصل تابستان با آن روبه رو هستند تاول‌های دردناکی است که در اثر راه رفتن، گرمای زیاد و تنگ بودن پاپوش ایجاد می‌شود. اگر مشکلات پوستی ندارید بهتر است از یک صندل باز استفاده کنید که سایز پایتان باشد تا از برخورد زیاد انگشتان به یکدیگر جلوگیری شود.

استفاده از کفش‌های مجلسی و پاشنه دار هم یکی دیگر از دلایل ایجاد تاول‌های دردناک هم در قسمت مچ پا و هم انگشتان است. یکی از راه‌های جلوگیری از این تاول‌ها این است که در هنگام خرید انواع صندل دخترانه مجلسی پاشنه دار و لژدار به این نکته دقت کنید که با توجه به سایز بندی موجود برای آن کفش، یک یا حداقل نیم سایز بزرگ‌تر از سایز استاندارد پا انتخاب کنید تا پا بتواند به راحتی در آن حرکت کند.

از تمام موارد ذکر شده که بگذریم یکی از مشکلات مهم در تابستان بوی نامطبوع کفش‌هاست. برای حل این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد اما در قدم اول باید از یک کفش یا صندل مناسب استفاده کرد تا جلوی تعریق بیش از حد پا گرفته شود و از یک طرف هم هوا در آن جریان داشته باشد و در استفاده طولانی پا عرق سوز نشود. برای حل این مشکل باید از رویه‌های تنفس پذیر استفاده شود که هوا در آن جریان پیدا کند.

همچنین در اینجا با روش‌های از بین بردن بوی نامطبوع کفش آشنا خواهید شد.

  1. آشنایی با انواع رویه کفش

 

نکاتی مهم برای انتخاب کفش صندل در فصل بهار و تابستان

 

 

رویه‌های پلاستیکی یا پلی استر رویه‌های ارزان قیمتی هستند که به هیچ عنوان برای فصول گرم مناسب نیستند و به سرعت گرم می‌شوند و تعریق بالایی به دنبال دارند. صندل‌های هولوگرامی با ترکیب پلاستیک برای رویه در دراز مدت باعث عرق سوز شدن قسمت‌های مختلف پا می‌شوند.

رویه‌های چرمی به دلیل طبیعی بودن بسیار تنفس پذیر بوده و مناسب برای تمام فصول سال هستند.

رویه‌های میکروفیبر ابریشمی که قیمت بالایی دارند اما تنفس پذیری خوبی هم دارند و بیشتر برای کتانی استفاده می‌شوند.

نتیجه گیری

اگر به دنبال خرید یک صندل مناسب برای فصل بهار و تابستان هستید امیدواریم با رعایت نکات گفته بیشتر به سلامت پاهای خود اهمیت داده و صندل مورد نظر خود را خریداری کنید. فراموش نکنید پاها تنها قسمتی هستند که تمام روز وزن بدن را تحمل میکنند، بنابراین عدم مراقب از پاها مشکلات زیادی را در دراز مدت به دنبال خواهد داشت.

 

 

نظرات


تصویری


ویدئو