دیدنی های بنین و جاذبه های این کشور آفریقایی

دیدنی های بنین و جاذبه های این کشور آفریقایی


منبع: آرگا

131

1400/1/26

10:29


قرعه کشی آرگا این بار به نام بنین و معرفی دیدنی های بنین واقع در قاره آفریقا افتاده است، این کشور در گذشته با نان داهومی شناخته می شده که علاوه بر تغییر نام، سابقه ای قابل توجه را شامل می گردد.

بنین با نام سابق «داهومی»کشوری است که در قسمت غربی قاره آفریقا جا خوش کرده است، و اما دلیل نامگذاری این کشور به اسم «بنین» متاثر و ماخوذ از قرار داشتن حکومت بنین در مجاورت آن است. بنین پس از قرن ها در نهایت در سال ۱۹۶۰ توانست از استعمار کشور فرانسه خارج شده و به دوران مستعمرگی خود پایان دهد. در ادامه آرگا قصد دارد شما را با دیدنی های بنین آشنا سازد.

قاره آفریقا – بنین

کره ی زمین از ۵ قاره تشکیل می شود که یکی از آنها قاره آفریقا است، این قاره از نظر وسعت پس از قاره آسیا،  رتبه ی دوم را در این میان به خود اختصاص داه است، این قاره وقایع مختلفی زیادی را در ادوار گوناگون پشت سر گذاشته و تجربه است. از مهمترین این تجارب می توان به استعمارها، و البته برده داری و تلاش آنها برای رهایی اشاره کرد. و اما کشورها و شهرهای آن سراسر مماو از زیبایی های تاریخی، طبیعی است، انتخاب آرگا در این مطلب آشناسازی شما عزیزان علاقه مند با دیدنی های بنین قاره آفریقا می باشد.

آشنایی با دیدنی های زیبای بنین

تاریخ و تاریخچه بنبن

این کشور برای اولین بار در سده ی ۷ام به عنوان منطقه ای پادشاهی دارای اسم «فون» ایجاد شد، و به مرور زمان بر مساحت آن اضافه شد، و اما در سده ۱۷ام به حکومتی خوشبخت و متمول مبدل گردید که اسرای جنگی خود را مثابه برده برای بردگی به کشورهای اروپایی مخصوصا هلند و پرتغال به فروش می رساند در همین زمان بود که ساحل داهومی ملقب و مشهور به ساحل بردگان شد.

اما اضمحلال آن از سده ۱۸ام کلید خورد، به طوری که فرانسه در سال ۱۸۹۲ توانست قسمت وسیعی از داهومی (بنین کنونی) را به استعمار خود در بیاورد.

در سال ۱۸۹۹ بخشی از غرب آفریقای فرانسه شناخته شد و در سال ۱۹۶۰ به استقلال رسید و خود را جمهوری داهومی معرفی کرد.

دین این منطقه

امراض مختلف زیادی در این منطقه سلامتی اهالی آن را تهدید می کند که از طریق غذا و آب کثیف سرایت می کند. و اما در مورد دین مردمان بنین شاهد آزادی و تکثر دین هستیم، به گونه ای که ۴۲.۸ درصد مرمان بنین دارای دین مسیحیت، ۴.۲۴ درصد دارای دین اسلام و مابقی دارای دین های متفرقه بومی هستند.

آشنایی با دیدنی های بنین

جمعیت و زبان بنین

پایتخت کشور بنین «پورتو نووو» می باشد که علاوه بر مرکزیت این کشور آفریقایی از جمله بزرگترین و وسیع ترین شهرهای آن نیز محسوب می گردد. طبق آمارگیری های اخیر در سال ۲۰۱۰ بنین تقریبا دارای بیشتر از ۱۱ میلیون نفر جمعیت است.

زبان سخن گفتن بنینی ها به زبان فرانسوی است که دلیل آن را می توان در استعمار بودن کشور فرانسه برای سالهای طولانی دانست. همچنین واحد پول آن فرانک سی اف ای آفریقای غربی می باشد. پیش شماره ی آن +۲۲۹ است.

آشنایی با دیدنی های بنین

۱ – موزه اویدا

چنانچه قصد بازدید از موزه ای تاریخی در این کشور را در سر دارید، پیشنهاد می کنیم به عنوان اولین مقصد خود به موزه اویدا سر بزنید، اویدا واقع در شهر اویدا دارای ۶ نمایشگاه است که پل ارتباطی بین حکومت داهومی و خرید و فروش برده، و ارتباط فرهنگی میان کشور بنین با سایر نقاط دنیا محسوب می گردد.

آشنایی با مکان های دیدنی و جذاب بنین

۲ – قصر پادشاهی پورتو نووو

این قصر در حال حاضر تبدیل به یک موزه تاریخی به اسم «کاخ کافه» شده که به نمایش درآورنده ی آثار برجای مانده از حکومت فرمانروا توفا در دوران پادشاهی وی می باشد. این مکان یکی از جاذبه های دیدنی بنین محسوب می گردد.

آشنایی با دیدنی های زیبا و تاریخی بنین

۳ – پارک ملی بنین (پندجاری)

این کشور نیز همچون تمامی سایر کشورهای واقع در آفریقا از پارک ملی برخوردار می باشد، پارک مذکور دارای محیط زیستی طبیعی و وسعتی به اندازه ۲.۷۵۵ کیلومترمربع است، از نمونه های جانورانی که در این منطقه زندگی می کنند میمون ها، گرگ ها، بوفالو ها و فیلها و پرندگان هستند. اگر فهرست پیشنهادی سایت سازمان میراث یونسکو را نگاهی بیندازید با نام این پارک نیز روبرو خواهید شد.

 

آشنایی با جاذبه های تاریخی و ارزشمندبنین

۴- قصرهای پادشاهی ابومی

از دیگر جاذبه های دیدنی و تماشایی کشور بنین قصر پادشاهی ابومی می باشد که موفق شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. سلاطین زیادی تا دهه ی ۱۹۰۰ در این کاخها سکونت داشتند.

تا پیش از سال ۲۰۰۷ این منطقه به عنوان مکانی پرخطر شناخته می شد تا اینکه پس از ۲۰۰۷ از این فهرست خارج گردید.

آشنایی با جاذبه های توریستی بنین

۵- موزه پاراکو

این موزه از جمله مکان های دیدنی قابل اشاره بنین محسوب می شود که محل قرارگیری آن در نزدیکی شهر پاراکو می باشد، این موزه و معماری آن به تصویر کشنده ی سبک و طریقه ی زندگی مردمان این شهر در گذشته است. برای بازدید از آن باید تقریبا ۱۵۰۰ فرانک به در ابتدای ورود پرداخت نمایید.

۶ – موزه دا سیلوا

«پورتو نووو پایتخت بنین می باشد که خود یکی از مکان های دیدنی و گردشگرپذیر این کشور محسوب می شود، در این شهر موزه ای وجود دارد که بافت و معماری آن شبیه بنای قرون وسطایی است.

در این موزه آثار تاریخی برزیلی ها را نیز مشاهده خواهید کرد که البته از جذابیت های تاریخی این منطقه به شمار می رود.

آشنایی با جاذبه های تاریخی و چشم نواز بنین

در ادامه ۱۰ کشور پرجمعیت قاره آفریقا را نام جهت آشنایی بیشتر نام می بریم:

  1.  نیجریه
  2.  اتیوپی
  3.  مصر
  4.  جمهوری دموکراتیک کنگو
  5. تانزانیا
  6. آفریقای جنوبی
  7.   کنیا
  8.  اوگاندا
  9.  سودان
  10.  الجزایر

آشنایی با جاذبه های گردشگری بنین

در این مطلب با دیدنی های کشور بنین یکی از کشورهای مهم و قابل توجه در قاره آفریقا آشنا شدید، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع شده و از مطالعه آن لذت برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو