۵ مورد از بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا که شما را شگفت زده می کنند!

۵ مورد از بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا که شما را شگفت زده می کنند!


منبع: مینویسم

479

1400/1/26

14:05


بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا

بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا

تمامی حیوانات خانگی رکوردشکن این مقاله یک ویژگی مشترک دارند: آن‌ها یک سر و گردن از بقیه رقبا بلندتر و بزرگ‌تر هستند! در ادامه، 5 مورد از بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا که رکوردشکن بوده و جزو حیوانات شگفت انگیز هستند را معرفی می‌کنیم. همچنین در مقالات قبلی درباره بزرگترین گرگ جهان و بزرگترین کروکودیل جهان مطالبی نوشتیم.

بزرگ‌ترین حیوانات خانگی در دنیا

بزرگترین حیوانات اهلی که دارای قد بلندی هستند همراه با ذکر میزان قد آن ها را در ادامه مشاهده کنید.

بزرگترین اسب دنیا با قد 2 متر و 10 سانتی متر

بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا: بزرگترین اسب دنیا

بلند قد ترین اسب دنیا

در سال 2010، اسب بلژیکی به نام جک بزرگ (Big Jake) با قد 20 وجب و 75/2 اینچ (210/19 سانتی‌متر؛ 6 فوت و 7/10 اینچ) بدون نعل، از سر تا سم (ستون فقرات استخوان کتف) اندازه‌گیری شد. این بدان معنی است که این اسب از متوسط قد یک بازیکن NBA (01/2 متر؛ 6 فوت و 7 اینچ) نیز بلندتر است.

جک بزرگ (Big Jake) از وقتی که تازه از شیر گرفته شد، توسط مزرعه‌دار آمریکایی به نام جری گیلبرت در مزرعه‌ی smooky hollow در ایالت ویسکانسین، آمریکا پرورش یافت.

وقتی از صاحبان آن سوال شد که بزرگ کردن بلندترین اسب دنیا چه احساسی دارد ، جری به ما گفت: ما بسیار مفتخریم که این رکورد را به دست آوردیم و از مردمی که برای دیدن مزرعه می‌آیند، لذت می‌بریم. دیدن واکنش مردم و این که این افراد مزرعه‌ی ما را با خوشحالی از دیدن جک ترک می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است.

بلندترین اسب تمام دوران، سمپسون (Sampson) از بدفوردشایر، انگلستان بود که در سال 1846 به دنیا آمد. اندازه‌ی این اسب در 4 سالگی 5/21 وجب معادل 219 سانتی‌متر (7 فوت و 5/2 اینچ) ثبت شد و به همین دلیل در لیست بزرگترین حیوانات دنیا قرار گرفت.

بزگترین الاغ جهان با قد 1 متر و 74 سانتی متر

بزرگ‌ترین حیوانات اهلی دنیا: بلندترین الاغ جهان

بلندترین الاغ جهان

الاغ آمریکایی به نام Mammoth Jackstock Romulus (رومولوس) از هر الاغ دیگری روی زمین بلندتر است و می توان گفت بزرگترین الاغ دنیاست. قد او در سال 2013، 17 وجب معادل 72.172 سانتی‌متر (5 فوت و 8 اینچ) اندازه‌گیری شد. او در منطقه‌ی رد اوک ایالت تگزاس، آمریکا همراه با صاحبانش، کارا و فیل یلوت (هر دو آمریکایی) زندگی می‌کند.

واضح است که ژن این الاغ این چنین بوده است چراکه برادر رومولوس، ریموس، نیز بیش از 16 وجب قد داشت. به طوری که تنها چند اینچ کوتاه‌تر از برادرش بود.

هر دو الاغ، نقش مهمی را در مراتع تگزاس ایفا می‌کنند. آن‌ها به عنوان حیوانات نگهبان عمل نموده و از دام‌ها در مقابل حیوانات درنده‌ای از قبیل گرگ‌های صحرایی حفاظت می‌کنند.

بزرگترین سگ دنیا با 111 سانتی متر قد

بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا: بزرگترین سگ دنیا

بزرگترین سگ دنیا

Great Dane Zeus یا زئوس، تاثیر بسیار زیادی بر صاحبانش یعنی خانواده‌ی دورلگ ساکن در ایالت میشیگان، آمریگا داشت. تعجبی ندارد زیرا قد این سگ در سال 2011، 8/111 سانتی‌متر (معادل 3 فوت و 10 اینچ) اندازه‌گیری شد. این اندازه‌گیری، او را به بلندترین سگ تایید شده توسط رکوردهای جهانی گینس حیوانات خانگی تبدیل کرد و نام او در فهرست عظیم الجثه ترین سگ ها قرار گرفت.

زئوس در سال 2014 از دنیا رفت و رکورد کنونی بلندترین سگ در دستان سگ دیگری به نام Great Dane Freddy (فردی) از منطقه‌ی لی آن سی، اسکس انگلستان است. با این وجود، در حالی که فردی حدود 8 سانتی‌متر (3 اینچ) از زئوس کوتاه‌تر است، زئوس توانسته است عنوان بلندترین سگ تمام دوران را حفظ کند.

بزرگترین گربه در دنیا

بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا: بلندترین گربه در دنیا

بلندترین گربه در دنیا

گربه ‌های ساوانا با داشتن میراث گربه نیمه وحشی برای قد بسیار بلند خود مشهور هستند. این موضوع، آن‌ها را تبدیل به رقیبان اصلی عنوان بزرگترین گربه جهان کرده است.

Arcturus Aldebaran Power با صاحبانی به نام‌های ویلیام و لورن پاورز از ایالت میشیگان، آمریکا قطعاً انتظارات را برآورده کرده است! این گربه زمانی که در سال 2016 اندازه‌گیری شد، 4/48 سانتی‌متر (معادل 1 فوت و 7 اینچ) قد داشت.

جالب است که Arcturus با گربه‌ی دیگری به نام Cygnus، گربه‌ی نژاد مین، زندگی می‌کرد که دارای بلندترین دم گربه‌های تمام دوران بود. دم این گربه، 66/44 سانتی‌متر (1 فوت و 5/5 اینچ، طول داشت.

متاسفانه، هم Arcturus و هم Cygnus در سال 2018 از دنیا رفتند اما رکوردهای شگفت‌انگیز آن‌ها در میان حیوانات خانگی همیشه زنده خواهد ماند.

بزرگ‌ترین گونه همستر در دنیا

بزرگ‌ترین حیوانات خانگی دنیا

ممکن است این طور به نظر رسد که همستر در میان این حیوانات خانگی غول‌پیکر جایگاهی ندارد اما شاید تاکنون یک همستر اروپایی (همستر شکم سیاه) ندیده‌اید!

بدون در نظر گرفتن دم، طول این گونه از همسترها می‌تواند به 34 سانتی‌متر (1 فوت و 3/1 اینچ) برسد. این تقریباً معادل فاصله بین آرنج تا کف دست یک فرد بزرگسال است. دم این همسترها حدود 6 سانتی‌متر (3/2 اینچ) به طول آن‌ها اضافه می‌کند.

این اندازه تقریباً 5/7 برابر طول از سر تا بدن کوچک‌ترین گونه‌های همستر (همستر روبوروسکی) با طول 4، 5 سانتی‌متر (5/1، 9/1 اینچ) است.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو