به گزارش خبرگزای اسپوتنیک، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت که طالبان حملات بهاری خود را بیشتر خواهد کرد.

ضمیر کابلوف، نماینده ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان می‌گوید که پس از تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر به تاخیر انداختن خروج نظامیانش از ماه مه تا سپتامبر طالبان حملات بهاری مرگبار خود را آغاز خواهد کرد.

کابلوف گفت: "این را نمی‌توان منتفی دانست، چون آمریکا به توافقی که با طالبان سال گذشته انجام داد، پایبندی نداشته به همین خاطر، حملات بهاری این گروه بیشتر و مرگبارتر خواهد شد."

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۲۵ فروردین درباره افغانستان سخنرانی کرد و گفت که زمان آن فرا رسیده که نیروهایمان را به خانه برگردانیم و روند خروج آنها از افغانستان تا ۱۱ سپتمبر همزمان با بیستمین سالگرد حمله به نیویورک پایان می‌یابد.

وی همچنین گفت: با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، به حمایت خود از این کشور ادامه می‌دهیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان به این ترتیب خواستار جلوگیری از تشدید درگیری در افغانستان در پی به تعویق انداختن خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

کابلوف گفت: ما نمی‌خواهیم تحولات بعدی در افغانستان روی سناریوی نظامی پیش برود.

به گفته وی، اکنون آمریکا باید به نمایندگان طالبان که قبلاً با آنها توافقنامه‌ای امضا کرده بود، توضیح دهد که چرا شرایط خروج نیروها به تعویق افتاده است.

وی در ادامه گفت که باید به توافقنامه احترام گذاشته شود.