سعید آقاخانی

سعید آقاخانی: کار کردن با افراد حرفه‌ایی گاهی ناامیدکننده است چرا که همواره بحث پول و حاشیه مطرح است، تازه‌کارها با پشتکار و با اخلاص هستند

سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون خ» در مراسم تقدیر از عوامل این سریال گفت: «تصمیم ما استفاده از نیروی انسانی شهرستان و بازیگران بومی بود. نیروهای انسانی داخل شهرستان‌ها بسیار خوب و قوی هستند و فقط به سرمایه‌گذار متخصص و کاربلد احتیاج دارند تا به درستی هدایت و اعتماد شوند. واقعیت این است که در سینما و تلویزیون کار کردن با افراد حرفه‌ای گاهی ناامیدکننده است چراکه همواره بحث پول و حاشیه مطرح است، اما تازه‌کارها از این حیث بسیار با پشتکار و خالص هستند.»

«در دوران دانشجویی جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم، زیرا تصورات درباره مردم کردستان بسیار بد بود، اما حقیقت ماجرا این است که مردمی بسیار خون گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند.»

«ساخت کار برای قومیت‌ها بسیار پرهزینه است و به شناخت و انگیزه بالایی احتیاج دارد. حیف است در ساخت سریال و آثار سینمایی فقط به فکر ساخت فیلم‌های پرزرق و برق در تهران باشیم. نمایش «نون خ» در قاب تلویزیون باعث ایجاد همدلی و ایجاد حس وطن پرستی در مردم شد.»