۱۸ خوراکی برای کاهش اسید معده، برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

منبع: مینویسم

185

1400/1/26

15:20


خوراکی برای کاهش اسید معده برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

خوراکی برای کاهش اسید معده

برخی افراد وقتی در قسمت معده احساس درد و ناراحتی می کنند، ممکن است اسید معده آن ها کاهش یا افزایش پیدا کند که در این صورت باکتری ها در معده تغییر می کنند و اگر اسید معده بالا باشد، بیماری ریفلاکس معده نیز به وجود می آید. اما برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟ اگر به دنبال یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش اسید معده خود هستید ما در این پست به شما راهنمایی می کنیم که با خوردن چه مواد غذایی می توانید اسید معده خود را کاهش دهید، برای آشنایی با 18 خوراکی برای کاهش اسید معده با ما همراه باشید. برای خواندن 7 درمان طبیعی برای زخم معده، کلیک کنید.

بهترین خوراکی ها برای کاهش اسید معده

افزایش اسید معده باعث رشد باکتری در معده شما می شود که می تواند باعث ریفلاکس شود. استفاده از مواد غذایی مناسب برای کنترل ریفلاکس می تواند از درد و آسیب به بدن شما جلوگیری کند در حالی که اسید معده را به اندازه کافی حفظ می کنید تا از رشد باکتری جلوگیری کند.

برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟ در مطالب زیر 18 خوراکی کاهش اسید معده معرفی شده است.

لیست خوراکی برای کاهش اسید معده

1. موز

موز که به دلیل پتاسیم بالا شناخته می شود، دارای PH (اسیدیته) کمی نیز است و به طور معمول برای کاهش اسید معده توصیه می شود و یکی از بهترین خوراکی ها برای کم کردن اسید معده می باشد.

2. لوبیا قرمز

لوبیا غذایی سالم برای قلب است و همچنین منبع خوبی از فیبر و یک خوردنی خوب برای کاستن از میزان اسید معده است. سعی کنید حبوبات را در رژیم کاهش اسید معده خود بگنجانید تا ببینید چگونه به تسکین آن کمک می کند.

3. چای بابونه

از آن جایی که چای های سیاه و سبز دارای کافئین هستند، می توانید دمنوش بابونه را به عنوان جایگزین امتحان کنید. چای بابونه دارای خواص تسکین دهنده است، به کاهش استرس کمک می کند که می تواند اسیده معده شما را کاهش دهد.

بخوانید: درمان باد معده و نفخ

4. آدامس

جویدن آدامس بلافاصله بعد از غذا و تا یک ساعت پس از آن، ممکن است به کاهش اسید معده کمک کند.

برای خرید آدامس دقت کنید، حتما از آدامس های شیرین کننده خریداری کنید. می توانید آدامس را در خانه درست کنید.

5. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین کم چرب است که ممکن است برای افرادی که سعی در کاهش مصرف چربی دارند مفید باشد. اکثر ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های مفید و سایر مواد مغذی در زرده تخم مرغ یافت می شوند ، بنابراین هر از چند گاهی این موارد را در رژیم غذایی خود بگنجانید که تاثیری مفیدی در کاهش اسید معده دارید.

6. زنجبیل

زنجبیل یک گیاه تخریبی است که به طور سنتی به عنوان یک داروی طبیعی برای سوء هاضمه و سوزش معده استفاده می شود. تصور می شود که دمولسیون ها با تشکیل یک مانع فیزیکی در برابر اسید معده و همچنین کاهش التهاب کار می کنند. سعی کنید زنجبیل را به غذا های مختلف اضافه کنید (مانند ماهی بخارپز) و چای زنجبیل را قبل یا بعد از غذا امتحان کنید تا ببینید آیا به تسکین علائم شما کمک می کند.

7. گیاهان با برگ سبز

گیاهان یک روش سالم برای افزودن طعم به غذای شما بدون نیاز به استفاده بیش از حد از روغن ، نمک یا شکر هستند. آن ها همچنین منبع غلیظ بسیاری از مواد مغذی هستند. انواع گیاهان تازه را در رژیم غذایی خود امتحان کنید و ببینید که چگونه بر کاهش اسید معده شما تأثیر می گذارد.

8. عسل

برخی افراد گزارش کرده اند که عسل یک خوراکی موثر برای کاهش اسید معده است. عسل حاوی آنزیم هایی است که می تواند به هضم غذا کمک کند. شیرین کننده های طبیعی مانند عسل می توانند در رژیم غذایی کاهش اسید معده، افزودنی خوبی به آرد جو دوسر ایجاد کنند.

بدانید: معرفی 20 روش درمان خانگی ترش کردن معده

9. مرغ و بوقلمون

طیور بدون چربی منبع عالی و مقرون به صرفه ای از پروتئین است. حتما برش های بدون پوست را انتخاب کرده و پخته، کباب کنید یا تفت دهید، از مرغ سرخ شده پرهیز کنید. مرغ و بوقلمون آب پز شده مواد غذایی خوب برای کم کردن از اسید معده هستند.

10. فیله ماهی

یک منبع عالی از پروتئین و بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی، ماهی یک افزودنی عالی برای هر رژیم غذایی است. هنگام تهیه ماهی برای کاهش اسید معده حتما آن را کباب کنید، تفت دهید یا بخارپز کنید، از سرخ شدن عمیق خودداری کنید.

11. طالبی و هندوانه

از طالبی و هندوانه می توانید به عنوان خوراکی موثر در کاهش اسید معده استفاده کنید. با این حال، خوردن بیش از حد آن ها باعث افزایش اسید معده می شود، بنابراین به اندازه ای که مصرف می کنید دقت کنید.

12. شیرین بیان

شیرین بیان برای بیماری های گوارشی استفاده می شود و ممکن است در کاهش اسید معده موثر باشد. مطمئن شوید که فقط از شیرین بیان طبیعی استفاده کنید. مکمل های شیرین بیان نیز ممکن است انتخاب خوبی باشد.

13. ذرت بو داده (پاپ کورن)

پاپ کورن از غلات کامل تهیه می شود و می تواند یک میان وعده عالی را ایجاد کند. حتما فقط پاپ کورن ساده بخورید و چیزی به آن اضافه نشده باشد.

14. سوپ

سوپ های خانگی، به ویژه با رشته فرنگی، گندم سبوس دار و سبزیجات مورد تایید می باشد و می تواند یک وعده غذایی عالی برای جلوگیری از افزایش اسید معده باشد. سوپ همچنین باعث کاهش وزن می شود که به کاهش اسید معده کمک می کند.

15. شیر سویا

یک لیوان شیر سویا یک نوشیدنی عالی برای کم کردن اسید معده می باشد، بناشدابراین آزمایش نشان داده است که گزینه هایی مانند شیر سویا می تواند مفید باشد.

بیشتر بدانید: چرا همش باد معده دارم

16. سبزیجات

سبزیجات خام یا پخته، به طور کلی برای رژیم کاهش اسید معده مفید هستند. حتما از پیاز، گوجه فرنگی یا فلفل پرهیز کنید. سبزیجات توصیه شده شامل تمام سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، شلغم و هویج است. از دیگر سبزیجات عالی می توان به قارچ، رازیانه و کرفس اشاره کرد.

17. سرکه سیب

نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا می تواند به کاهش اسید معده کمک کند. برای نتیجه بهتر، سرکه را با آب یا عسل مخلوط کنید تا به یک خوردنی مفید برای کاستن اسید معده تبدیل شود. نوشیدن مخمر، مادر یا باکتری های سازنده سرکه همچنین می تواند به معده شما یک تقویت بیوتیکی کمک کند و به کاهش باکتری های مضر در معده کم اسید کمک کند.

18. غلات کامل (به خصوص آرد جو دوسر)

غلات کامل مانند نان گندم کامل، برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر می توانند به کاهش اسید معده کمک کنند. حتی تصور می شود که بلغور جو دوسر اسید معده و اسید سایر مواد غذایی را جذب می کند. لطفا توجه داشته باشید، که این شامل گرانولا نیست، به دلیل روغن و قند بالای آن.

همچنین اگر بلغور جو دوسر را با شیر مصرف می کنید، حتما از شیر بدون چربی یا ترجیحا شیر سویا استفاده کنید.

چه عوامل دیگری در سبک زندگی می توانند به کاهش اسید معده کمک کنند؟

عوامل دیگر به جز رژیم غذایی وجود دارد که با انجام آن ها و تبدیل آن ها به بخشی از سبک زندگی خود می توانید اسید معده خود را کاهش دهید، که عبارتند از:

  • بعد از غذا 1 ساعت پیاده روی کنید
  • آهسته غذا خوردن
  • خوردن لقمه های کوچک
  • پرهیز از الکل، کافئین و سیگار
  • کاهش منابع استرس
  • کاهش وزن

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو