به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که یک روز پیش از اعلام تصمیمش برای خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان، درباره این موضوع با روسای پیشین این کشور گفت‌وگو کرده بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ضمن اشاره به این مساله که یک روز پیش از اعلام تصمیمش برای خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان، درباره آن با جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین این کشور گفت‌وگو کرده بود، گفت: در حالی که من و بوش اختلاف‌نظرهای سیاسی زیادی در طول این سال‌ها با یکدیگر داشته‌ایم اما در مورد احترام به دلاوری، شجاعت و پاکی زنان و مردان نیروهای مسلح کشور و حمایت از آنها کاملا هم عقیده هستیم، ما بی‌نهایت مدیون شجاعت و پایداری هستیم که آنها در طول نزدیک به دو دهه عملیات جنگی استقرار در افغانستان از خود نشان دادند.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد که بایدن با باراک اوباما، دیگر رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز درباره این موضوع گفت‌وگو کرده است.

اوباما و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در دوره فعالیت خود در کاخ سفید تعهد داده بودند نیروهای این کشور را از افغانستان خارج می‌کنند اما آن دو نتوانستند در دولت‌های خود این تصمیم را اجرایی کنند.

دولت ترامپ در مذاکرات با طالبان و دولت افغانستان توافق کرد که نیروهای خود را تا اول مه آتی از این کشور خارج خواهد کرد.

انتهای پیام