مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان


منبع: ناز وب

129

1400/1/26

21:07


مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

خیلی وقتا مرغ که درست میکنید اون طعمی که باید به دلتان بچسبد را ندارد و نمیدانید از چه ادویه ای استفاده کنید که طعم آن را عالی کند در این بخش از نازوب فوت و فن جوجه درست کردن Chicken making trick و مزه دار کرن مرغ Tasting chicken را خواهیم گفت.

 

طعم و مزه دار کردن مرغ مجلسی با سیر و زعفران

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

سیر و پیاز را خوب خرد کنید.
سپس 1چهارم فنجان کره آب شده را به آن اضافه نمایید و درون مخلوط کن بریزید.
در این مرحله 2قاشق چایخوری آبلیمو، 1قاشق چایخوری نمک، 3قاشق غذاخوری زعفران، 1قاشق چایخوری آویشن، 5عدد موسیر خشک، 1قاشق چایخوری فلفل قرمز، نصف قاشق چایخوری دارچین را داخل مخلوط کن بریزید و بعد خوب میکس کنید.

مرغ را بشویید و بعد از خشک شدن، مواد درست شده را روی مرغ بریزید و داخل کیسه دربسته قرار دهید و با دست نایلون را ورز دهید تا مواد کامل به خورد مرغ بروند.
کیسه را داخل ظرفی قرار داده و 4ساعت تا 24ساعت داخل یخچال بگذارید.
سپس می توانید مرغ مزه دار شده Flavored chicken را سرخ کرده و با مقداری آب و فلفل دلمه ای و هویج و پیاز و کرفس و… بپزید و یا در فویل قرار داده و درون فر قرار دهید.

 

طعم و مزه دار کردن مرغ با خردل

مرغ را چند ساعت قبل از پخت با1/2 فنجان آب لیمو ،2 قاشق غذا خوری خردل ، 1 قاشق چای خوری نمک ،1 فنجان روغن زیتون مزه دار کنید و سپس مانند همیشه بپزید.

 

مرغ را با ادویه ایتالیایی مزه دار کنید

مرغ را چند ساعت قبل از پخت با 1/4 فنجان روغن زیتون، 2 قاشق چای خوری سرکه ، 1 قاشق چای خوری نمک ،1 قاشق چای خوری پودر سیر و 1 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده مزه دار کنید و سپس مانند همیشه بپزید.

 

به روش چینی مرغ را مزه دار کنید

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

مرغ را چند ساعت قبل از پخت با 1 /2 فنجان سس سویا،1/4 فنجان شکر قهوه ای،3 قاشق غذاخوری زنجبیل ریز خرد شده و تازه،1 قاشق غذا خوری سیر خرد شده،2 قاشق چای خوری روغن کنجد،1 قاشق چای خوری فلفل سیاه مزه دار کنید و سپس مانند همیشه بپزید.

 

به روش مکزیکی مرغ مزه دار کنید

مرغ را چند ساعت قبل از پخت با1چهارم فنجان فلفل چیپتوله یا فلفل سبز تند ،3 قاشق غذاخوری روغن زیتون،2 حبه سیر، خرد شده،1/2 پیاز، خرد شده،فلفل قرمز 1 قاشق غذا خوری،1 قاشق چای خوری زیره سبز،1 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز، 1 قاشق چای خوری نمک مزه دار کنید و سپس مانند همیشه بپزید.

 

به روش یونانی مرغ را مزه دار کنید

مرغ را چند ساعت قبل از پخت داخل ظرف بریزید، نصف پیمانه ماست چکیده Half a cup of yogurt را به آن اضافه کنید.
سپس آب یک لیمو را بگیرید و اضافه کنید.
یک حبه سیر را خرد کنید و اضافه کنید.
روغن زیتون، پونه کوهی، سرکه، پودر گشنیز، نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و روی ظرف سلفون بکشید و به مدت 2 تا 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس مانند همیشه بپزید.

 

با آب نمک مرغ را مزه دار کنید

درون یک لیتر آب، 5 قاشق چای خوری نمک بریزید و به جوش بیاورید و بگذارید خنک شود.
سپس به این آب، فلفل سیاه، سیر و… نیز اضافه نمایید.
مرغ را در آن قرار دهید.
پس از چند ساعت مرغ را از آب خارج کنید و قبل از پخت آن را خوب بشویید.
اگر می خواهید مرغ را در فر بگذارید، آن را خوب خشک کنید.

 

مرغ را با سبزیجات مزه دار کنید

مرغ ها را داخل ظرف بریزید و آب چند لیمو را بگیرید و اضافه کنید.
نصف قاشق چای خوری از هریک از سبزیجات خشک مانند پونه کوهی، نعنا، ریحان، آویشن، شوید، رزماری را با سه قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و به آن نمک و فلفل اضافه کنیدو خوب به هم بزنید.
این مواد را روی مرغ ریخته و روی ظرف سلفون بکشید و به مدت 2 الی 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود.

 

مرغ را با آناناس مزه دار کنید

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

فیله مرغ را داخل یک ظرف بریزید، آناناس را برش های ریز بزنید و اضافه کنید و مقداری آب آناناس اضافه کنید.
سپس به آن آب لیمو اضافه نموده و بعد از خرد نمودن زنجبیل و سیر آن را به مرغ اضافه کنید.
در این مرحله سرکه، فلفل را اضافه کرده و مواد را ترکیب نمایید و در پایان روی ظرف سلفون بکشید و به مدت 2 الی 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

مرغ را با سس ماسالا طعم دار کنید

2 عدد سیر خرد شده، 1 قاشق چایخوری زنجبیل تازه خرد شده، 2 قاشق غذاخوری ماست، یک چهارم قاشق چایخوری A quarter teaspoon فلفل قرمز، 2 قاشق چایخوری زیره سبز اسیاب شده، 1 قاشق چایخوری ادویه تندوری، 2 قاشق چایخوری گشنیز خرد شده و مقداری زردچوبه را مخلوط کنید.
سپس تکه های مرغ را اضافه کنید و خوب به هم بزنید و روی ظرف سلفون بکشید و به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

مرغ را برای تهیه جوجه کباب مزه دار کنید

قبل از تهیه جوجه کباب ، ابتدا سینه مرغ را به تکه های یکسان برش بزنید.
پیاز ها را درشت خرد کنید و کمی روغن اضافه کنید و مواد را هم بزنید.
سپس آبلیمو تازه، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید.
همه مواد را با مرغ هم زده و در آخر زعفران دم کشیده را اضافه کنید و بگذارید چند ساعت داخل یخچال بماند تا مزه دار شود و برای پخت جوجه کباب آماده شود.

 

مرغ شکم پر را اینگونه مزه دار کنید

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

یک عدد پیاز را خرد کنید و به آن نمک و فلفل و آبلیمو تازه، آب پرتقال و زردچوبه اضافه کنید.
مرغ را بشویید و خشک کنید و داخل مرغ، بیرون آن و حتی زیر پوست مرغ را به سسی که آماده کرده اید، آغشته کنید و آن را به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

برای تهیه مواد داخل شکم مرغ 2 عدد پیاز را خرد کنید و کمی تفت دهید. سپس نمک، زردچوبه، دارچین، آلو، کشمش و ادویه کاری را به آن اضافه کنید.
پس از در آوردن مرغ از یخچال و جدا کردن پیاز ها و آب پرتقال Separate the onions and orange juice از آن با مواد تهیه شده داخل شکم مرغ را پر کنید. سپس مقداری کمی روغن روی مرغ بمالید و در نهایت آن را در فر بپزید.

 

نکات مهم مزه دار کردن مرغ ها:

برای مزه دار کردن مرغ میتوانید روش های مختلفی داشته باشید مثلا ادویه ها را با یک ماده تر مثل آب لیمو یا ماست که اسیدی هم ترکیب کنید و مرغ را به آن آغشته کنید یا اینکه ادویه ها را به صورت خشک به سطح مرغ آغشته کنید.

برای مزه دار کردن مرغ میتوانید از گیاهان معطر زیادی مانند ریحان، جعفری، آویشن، پونه کوهی و رزماری و… استفاده نمایید.
برای مزه دار کردن مرغ میتوانید از ادویه هایی مانند پودر سیر، پودر پیاز و نمک، پاپریکا، فلفل قرمز و فلفل سیاه استفاده کنید.

برای مزه دار کردن مرغ میتوانید از گیاهان معطر و پاپریکا به نسبت بیشتری استفاده کنید و اگر طعم تند تر را می پسندید از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید.
بهترین ادویه های مرغ در غذا های سنتی مثل خورشت ها و خوراک ها Stews and dishes و … شامل نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین است.

برای تهیه چاشنی مرغ، یک قاشق غذاخوری نمک، نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه، یک و نیم قاشق غذاخوری پودر پاپریکا ،یک و نیم قاشق غذا خوری پودر سیر، یک قاشق غذا خوری پودر پیاز، نصف قاشق غذاخوری آویشن، یک قاشق غذاخوری جعفری، نصف قاشق غذاخوری پونه کوهی، نوک قاشق غذاخوری فلفل قرمز (اختیاری) را مخلوط و پودر کنید و در یک ظرف در دار در جای خنک و تاریک به مدت 3 ماه نگه دارید.

 

با رعایت نکات زیر بهترین جوجه کباب را تهیه کنید

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

1 – برای لذیذشدن و خوشرنگ تر شدن جوجه کباب ها، مقداری کره را روی بخار آب کتری ذوب کنید و کمی زعفران هم داخل آن بریزید. بعد درحین پختن جوجه ها، مخلوط کره و زعفران را با قلمو روی کباب ها بمالید تا چرب تر و خوش طعم تر شود.

2 – برای تهیه سس جوجه کباب، میتوانید مخلفات مایه جوجه را که شامل پیاز و فلفل دلمه ای می باشد ار با مقداری آب پرتقال و کمی ادویه سرخ کنید و کنار جوجه میل کنید.

3 – هنگام درست کردن جوجه کباب Make grilled chicken، برای اینکه در مقدار زعفران صرفه جویی شود میتوانید در نیم ساعت آخر که دیگر میخواهید جوجه ها را به سیخ بکشید پیاز و فلفل دلمه ای را آن جدا کنید و بعد زعفران دم کرده را به جوجه ها اضافه کنید.و یا در روش دوم، از همان اول جوجه ها را با زعفران مزه دار کنید و بعد پیاز و بقیه مخلفات آن را اضافه کنید.

4 – برای ترد کردن و آبدار شدن جوجه کباب بهتر است از همان اول روغن مایع را به آن بزنید و در نیم ساعت آخرمزه دار شدن جوجه ها ، آبلیمو و نمک را به آن اضافه کنید تا باعث سفت شدن جوجه ها نشود.

5 – برای کباب کردن گوجه و فلفل سبز Grill tomatoes and green peppers همراه با جوجه کباب، کافیست فقط گوجه ها را در هر طرف 7 دقیقه و فلفل ها را 2 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

6 – در صورت دسترسی نداشتن به منقل و کباب پز، می توانید جوجه کباب ها را داخل تابه درست کنید.

7 – یعنی بعد از مزه دار کردن جوجه ها، پیاز و فلفل دلمه ای که جوجه ها در آن خوابانده شده بودند را جدا کنید و داخل تابه چرب شده بریزید. سپس جوجه ها را به سیخ چوبی بزنید و روی پیاز و فلفل درحال تفت بگذارید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید مواد کمی آب بیندازد و بعد در تابه را بردارید تا جوجه ها طلایی رنگ شود.

وقتی یک طرف جوجه سرخ شد، طرف دیگر آن را برگردانید تا کاملا مغز پخت شوند.برای اینکه جوجه کباب تابه ای شما طعم زغالی به خود بگیرید میتوانید یک تکه زغال روشن و گر گرفته را داخل ماهیتابه بگذارید و با این ترفند کبابتان را خوش طعم ترکنید.

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

8 – هنگامی که میخواهید جوجه ها را با پیاز مزه دار کنید به هیچ وجه پیازها را رنده یا ریز و نازک خرد نکنید چون هنگام کباب کردن به گوشت می چسبد و به سرعت میسوزد.بهترین کار این است که پیازها را درشت خرد کنید.

9 – استفاده از تمام قسمت های مرغ بخصوص مخلوط ران و سینه Mix thighs and breasts باعث بهتر شدن طعم جوجه ها میشود.

10 – برای لذیذتر شدن طعم جوجه کباب، شما میتوانید به مایه آن مقداری سس مایونز، خامه، روغن زیتون و ماست موسیر اضافه کنید.

11 – دقت کنید موقعه خرد کردن مرغ برای جوجه کباب، تکه های مرغ نه خیلی بزرگ باشند که مغز پخت نشوند و نه خیلی کوچک که از سیخ بیفتند.

12- استفاده از ماست در مایه جوجه کباب بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد اما باید به این نکته دقت داشته باشید که ماست رنگ زعفرانی جوجه را کمتر میکند.

13 – اگر جوجه کباب را با استخوان میخواهید کباب کنید باید برای مغز پخت شدن آن زمان بیشتری استفاده کنید.

14 – جوجه کباب ها را برای مزه دار شدن حداقل 4 تا 5 ساعت در سس بخوابانید تا مزه ها در بافت و طعم جوجه ها نفوذ کنند.

15 – اگر بخواهید جوجه کباب را در فر بپزید باید فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد داغ کنید و سیخ های کباب را روی سینی چرب شده قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار، سیخ های کباب را پشت و رو کنید و با سس کره و زعفران آن را در حین پخت مزه دار تر کنید.

 

مزه دار کردن و معجزه مرغ با آناناس/ از چین تا یونان

 

16 – برای جوجه کباب کردن بهتر است از مرغ های کوچکتر استفاده کنید که وزنی بیشتر از یک کیلو نداشته باشند.

17 – فلفل سیاه بو و طعم جوجه ها را لذیذ تر میکند ولی اگر دوست دارید جوجه ها را تند مزه کنید میتوانید مقداری فلفل قرمز هم داخل آن بریزید.

18 – برای خوش طعم ترکردن جوجه ها هرگز به آن دارچین، ادویه کاری، سماق Cinnamon, curry spice, sumac و یا پودر لیمو اضافه نکنید چون قطعا باعث تلخی گوشت خواهد شد.

19 – برای آبدار کردن جوجه کباب بهتر است پوست مرغ را از آن جدا نکنید تا با روغن آن، گوشت زیر پوست بپزد و در هنگام خوردن کباب پوست آن را جدا کنید.

 

دستور تهیه جدید خورشت آلو با مرغ به صورت حرفه ای و مجلسی

مرغ شکم پر مجلسی خوشمزه و عالی در سه سوت

طرز تهیه ی مرغ ترش | اکبر جوجه

ترفندهای از بین بردن بوی بد مرغ

 

Tasting and Miracle Chicken with Pineapple / From China to Greece

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو