طرز تهیه کاپ کیک زرشک

طرز تهیه کاپ کیک زرشک , دستور پخت کاپ کیک زرشک و پسته

کیک زرشک یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های کاپ کیک تهیه می کنیم. این کیک را می توان ساده و یا با پودر قند سرو نمود اما اگر برای مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، می توان با خامه فرم گرفته و زرشک یا میوه های دیگر، آن را تزیین نمود. همچنین این کیک را می توان با خمیر فوندانت نیز تزیین کرد. این کیک، جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. تلفیق طعم شیرین کیک در کنار طعم ترش زرشک، مزه فوق العاده ای برای کیک ها بوجود می آورد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کاپ کیک زرشک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک زرشک
زرشک۱ پیمانه سرخالی
کره نرم شده۱۳۰ گرم
شکر دانه ریزسه چهارم پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
وانیلکمی
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
ماست غلیظنصف پیمانه
پسته خرد شده۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک زرشک

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک زرشک و پسته خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، کره را از یخچال بیرون آورده و نیم ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا به طور کامل نرم شود. یک کاسه بر داشته و زرشک و پسته را با هم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس یک قاشق آرد روی آن می پاشیم و کاسه را تکان می دهیم. به طوری که دانه های زرشک و پسته با آرد به طور کامل کاور شود. یک کاسه برداشته و کره و شکر را به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا حجیم و کرمی شود.

مرحله سوم

سپس تخم مرغ ها را با وانیل به آن اضافه کرده و مجدد با همزن می زنیم. ۲ دقیقه مایه را با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. یک ظرف دیگر برداشته و آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نصف مقدار آرد را به مایه تخم مرغی اضافه کرده و در حد مخلوط شدن، هم می زنیم. سپس ماست غلیظ را اضافه می کنیم. بعد از مخلوط کردن ماست، بقیه آرد را اضافه کرده و به صورت دورانی با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در انتهای کار، دانه های زرشک و پسته که با آرد کاور شده است را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس کپسول های کاپ کیک را درون قالب کاپ کیک قرار می دهیم. از مواد کیک درون کپسول ها می ریزیم به طوری که نصف کپسول فقط پر شود.

مرحله ششم

در این مرحله فر را از ده تا پانزده دقیقه قبل، با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود و زمان آماده شدن مایه کاپ کیک معطل نشویم. سپس به مدت ۲۰ دقیقه تا ۲۵ دقیقه کاپ کیک ها را درون فر قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان و کامل شدن پخت کاپ کیک ها، انها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. در ادامه روی آن را با پودر قند تزیین می کنیم. می توان کاپ کیک ها را با فوندانت یا خامه فرم گرفته نیز تزیین نمود.