طرز تهیه ژله شطرنجی

طرز تهیه ژله شطرنجی باقالب یخ , دستور ژله شطرنجی رنگارنگ به خانه بر می گردیم ژله بستنی

این دسر از خانواده ژله است که با استفاده از بستنی و ژله های دو رنگ به صورت دو لایه تهیه می شود. رنگ ها به گونه ای قرار می گیرد که مانند صفحه شطرنج، رنگ ها یکی در میان قرار می گیرد. این ژله را می توان در رنگ ها و طعم های متنوعی تهیه نمود و در مهمانی ها و مجالس سرو کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه ژله شطرنجی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ژله شطرنجی
پودر ژله انبه۲ بسته
پودر ژله انار۲ بسته
بستنی وانیلی به دمای محیط رسیدهیک و نیم لیوان
رنگ مجاز خوراکی ژله ایکمی

طرز تهیه ژله شطرنجی

مرحله اول

برای تهیه ژله شطرنجی مجلسی در ابتدای کار، داخل یک قالب فلزی را کمی آب سرد می ریزیم و می چرخانیم. سپس آب را کامل خالی می کنیم و داخل فریزر قرار می دهیم. بستنی هم حدود نیم ساعت از یخچال بیرون می آوریم تا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر های ژله انبه را درون یک کاسه می ریزیم و دو لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا پودر ژله کامل حل شود و شفاف شود. سپس رنگ ژله ای را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. وقتی ژله انبه خنک شد و از دما افتاد، سه چهارم لیوان بستنی را که به دمای محیط رسیده است با آن مخلوط می کنیم. سپس درون قالب می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا کامل ببندد.

مرحله چهارم

یک کاسه دیگر برداشته و ژله انار را داخل آن می ریزیم. سپس دو لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. روی بخار کتری قرار می دهیم تا شفاف شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد.

مرحله پنجم

رنگ ژله ای هم به آن اضافه می کنیم. وقتی خنک شد، بقیه بستنی ذوب شده را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. وقتی که ژله خنک شد، روی ژله انبه بسته شده می ریزیم. بعد از بسته شدن ژله دوم، آن را از یخچال بیرون می آوریم.

مرحله ششم

سپس با چاقویی که درون آب داغ فرو کردیم، به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم ( با این کار چاقو به ژله نمی چسبد ). سپس انگشتمان را خیس کرده و ژله ها را یکی در میان در می آوریم و هر رنگ ژله را در کاسه جدا گانه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله برای لایه اول که ژله زرد بود، ژله قرمز را به روش بن ماری آن را روی بخار آب کتری یا سماور ذوب کرده و بعد از این که کمی خنک شد  بین بخش های زرد می ریزیم به طوری که روی ژله های زرد نیز یک لایه نازک بیاید.

مرحله هشتم

بین قسمت های خالی را با حوله مرطوب تمیز می کنیم. می گذاریم درون یخچال تا ببندد. نیاز نیست کامل ببندد و کمی که روی ژله نیم بند شد، ژله زرد را به روش بن ماری ذوب کرده و بین لایه قرمز می ریزیم. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله نهم

در این مرحله لازم است که ژله کامل ببندد. سپس با نوک چاقو، ژله را از قالب جدا می کنیم و سپس کناره های ژله را با دست آزاد کرده و اگر کامل جدا نشد، یک لحظه درون آب گرم فرو می کنیم. سپس ژله را درون ظرف مناسب، بر می گردانیم.