بهترین گزینه خوراکی برای افطار

34

1400/1/27

10:34


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: چای کمرنگ ولرم و خرما بهترین گزینه افطار در ماه مبارک رمضان است و روزه داران باید در این وعده غذایی از خوردن غذاهای چرب و آب زیاد به صورت جدی خودداری کنند.

بهترین گزینه خوراکی برای افطار

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی افشانی روز پنجشنبه  افزود: علاوه بر افطار با چای و خرما، روزه داران می توانند از مواد لبنی نظیر پنیر و گردو در ادامه وعده افطار استفاده کرده و با فاصله زمانی قابل قبول، وعده شام سبک را میل کنند.

وی بیان کرد: پس از افطار باید برای ممانعت از سوزش معده و ترش کردن، بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده و از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب نظیر زولبیا و بامیه در وعده سحری یا افطار پرهیز شود.

وی ادامه داد: استفاده نکردن از نوشابه های گازدار به علت تحریک معده به ویژه در افراد دارای التهاب این بخش از دستگاه گوارش، استفاده از غذاهای آب پز، کبابی و بخارپز، پرهیز از تغییر اساسی در عادت غذایی روزمره، استفاده از میوه و سبزی به میزان مناسب، پرهیز از پرخوری بین وعده افطار و سحر، خودداری از خوردن آب فراوان و استفاده از پنج گروه اصلی شامل غلات، میوه ها، سبزی ها، گوشت و لبنیات از جمله دیگر مواردی است که در ماه رمضان باید رعایت شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی رعایت موارد بهداشتی در خرید اقلام مورد نیاز ماه رمضان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: آش، حلیم، زولبیا و بامیه، خرما، حلواشکری و پنیر از جمله موارد پرمصرف در این ماه است که باید از محل های بهداشتی و دارای مجوز خریداری شود.

افشانی افزود: شهروندان در صورت مشاهده، هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله رعایت نکردن بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته و موارد مشابه را از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ اطلاع دهند.

وی همچنین با اشاره به شیوع کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: شهروندان ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان، از دورهمی در این ایام جلوگیری کنند تا شاهد شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ نباشیم.

به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان از دیروز در ایران آغاز شده است.

 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو