رنگ بندی فوق قرمز کرونایی وجود ندارد

منبع: برترین ها

48

1400/1/27

13:55


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: چیزی به عنوان رنگ‌بندی فوق قرمز یا فراتر از قرمز برای وضعیت کرونایی تعریف نشده و اعلام چنین وضعیتی شایعات مجازی است.

ایرنا: در روزهای اخیر در برخی رسانه ها و همچنین شبکه های اجتماعی و مجازی تصاویری از نقشه کرونایی استان مازندران منتشر شده است که از ورود استان به رنگ بندی فوق قرمز یا تیره و همچنین سیاه حکایت دارد. 
 
در این نقشه جدید به طور مثال شهرستان ساری و آمل به رنگ تیره تر از قرمز درآمده اند که در فضای مجازی به عنوان وضعیتی فوق قرمز و در آستانه مشکی تعبیر شده است. 
 

رنگ بندی فوق قرمز کرونایی وجود ندارد

 
وی وضعیت همه گیری ویروس در استان را بسیار وخیم توصیف کرد و افزود: اما این به معنای تعریف رنگ بندی جدید نیست و شرایط مازندران در خطرناک ترین وضعیت خود قرار دارد. 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرایط کنونی استان را برخلاف موج های قبلی غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: غلبه ویروس جهش یافته باعث شده که نتوانیم زمانبندی درستی برای فروکش موج جدید پیش بینی کنیم و این مسئله وضعیت را بسیار سخت تر خواهد کرد. 
 
اویس خواستار اجرای کامل پروتکل های بهداشتی و همچنین مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا شد و تاکید کرد: در صورت اجرایی نشدن کامل محدودیت ها باید انتظار داشت مدت طولانی مازندران در وضعیت پرخطر قرار گیرد. 
 
وضعیت مازندران در روزهای اخیر وارد مرحله ای تازه از همه گیری ویروس کرونا شد و شمار بیماران بستری کووید19 به مرز یک هزار و 700 نفر رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو