ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته نیز بازار خودرو همانند هفته گذشته تحت تاثیر دو عامل «مذاکرات وین» و «تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو» قرار داشت. مذاکرات وین از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد و بسیاری بر این باور بودند که با آغاز مذاکرات شاهد افت قیمت در بازار خودروهای پرطرفدار داخلی خواهیم بود، اما این پیش بینی درست از آب در نیامد و بازار نه تنها با افت قیمت مواجه نشد، بلکه رشد قیمت را نیز تجربه کرد. نکته قابل توجه بعدی به تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو باز می گردد، به گفته فعالان بازار خودرو تعطیلی مرکز شماره گذاری را به نوعی می توان به تعطیلی بازار خودرو نسبت این به معنی آن است که معامله در بازار به صورت رسمی صورت نمی گیرد با این حال بازار روند رو به رشد قیمت داشته است.

بازار در چهارمین هفته فروردین

رصد بازار خودرو در هفته سپری شده نشان دهنده آن است که دامنه نوسان در برخی از برندها بین ۲ تا ۷ میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر برخی از خودروها نیز این هفته را بدون تغییر قیمت به پایان رساندند.  

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در چهارمین هفته فروردین ماه بیشترین رشد قیمت به «ساینا» اختصاص داشته است؛ بطوریکه این خودرو در هفته سپری شده رشد ۷ میلیونی قیمت در بازار را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد و با قیمت ۱۴۴میلیون تومان در بازار معامله شد. به گفته فعالان بازار خودرو عرضه محدود این خودرو موجب شده تا شاهد افزایش قیمت این خودرو در روزهای اخیر باشیم.

در هفته سپری شده و در رده بعدی نیز بیشترین افزایش قیمت به «کوییک R» اختصاص یافت؛ این خودرو این هفته رشد قیمت ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد.

اما خودروهایی که در این مدت رشد ۳ میلیونی قیمت راتجربه کرده اند شامل  «سمندlx»،« سمند LX با موتور EF۷»، «سمند سورن»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲ معمولی» و «کوییک معمولی» می شود.

 

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «بازار سرکش خودرو رام نشد + جدول قیمت در هفته چهارم فروردین» بخوانید.