چرا داشتن خواهر و برادر برای سلامت ما مفید است؟

چرا داشتن خواهر و برادر برای سلامت ما مفید است؟


منبع: روزیاتو

107

1400/1/27

18:17


اگر خواهر یا برادری داشته باشید حتماً شما هم تأیید می کنید که آن ها یک روز فوق العاده اند و یک روز کابوسی تمام عیار. وقتی خواهر و برادر دارید نمی دانید چه چیزی انتظارتان را می کشد چون بسیار غیر قابل پیش بینی هستند اما ما در هر صورت عاشقانه دوست شان داریم. ما سر به سر خواهر و برادرمان می گذاریم اما اگر کسی این کار را با آن ها کند جلویش درمی آییم. عجیب به نظر می آید اما خواهر و برادرهای ما می توانند واقعاً برای سلامت ما مفید باشند. بنابراین شاید دفعه ی دیگر که خواستید به خواهر یا برادرتان بگویید دست از سرتان بردارد و تنهایتان بگذارد، قبلش تجدیدنظری کنید.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا داشتن خواهر و برادر برای سلامت ما مفید است.

۱- دستگاه ایمنی تان را تقویت می کنند

اگر رابطه ی خوب و درستی با خواهر و برادرهای خود داشته باشید این امر توانایی تان در مبارزه با ویروس ها را آنچنان بالا می برد که حتی علائم بیماری در شما بروز نخواهد کرد. هورمون های اضطراب، کاتکولامین ها و گلوکوکورتیکوئیدها به خصوص اثر منفی بر دستگاه ایمنی در هنگام بیماری دارند. هر چه اضطراب بیشتری داشته باشید، حال تان بدتر خواهد شد. خوشبختانه اگر رابطه ی مستحکمی با خواهر و برادرها یا دوستان تان داشته باشید می توانید اضطراب خود را کنترل کنید، امری که می تواند به شما کمک کند بسیار سریع تر بیماری خود را شکست دهید.

۲- در آغوش گرفتن عزیزان خود می تواند جلوی ابتلا به بیماری قلبی را بگیرد

شما می توانید با در آغوش گرفتن مداوم عزیزان خود فشار خون تان تحت کنترل نگه دارید. اگر چیزی هست که نگرانی شدیدی در موردش دارید، به جای خوردن قرص، خواهر و برادرتان را بغل کنید. این کار فشار خون و ضربان قلب را پایین می آورد. حتی ۲۰ ثانیه در آغوش گرفتن عزیزان خون می تواند جلوی حمله های قلبی یا احساس درد را بگیرد.

۳- کمک می کنند از پس افسردگی برآیید

ما بیشتر اوقات وقتی در زندگی مان به بن بست می رسیم سراغ پدر و مادرمان می رویم و از آن ها کمک می خواهیم. با این حال، خواهر و برادرتان چیزی را به شما می دهند که پدر و مادرتان از آن ناتوان اند. شما با خواهر و برادرتان راحت تر هستید، می توانید با یکدیگر راه حل های احتمالی را پیدا کنید و به طور کلی حس اهمیت داشتن حال تان را خوب می کند. وقتی کسی را داشته باشید که بتوانید با او حرف بزنید سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب در بدن تان پایین می آید. علاوه بر این، وقتی بچه بودید هم آن ها نمی گذاشتند اضطراب داشته باشید.

۴- عمرتان را طولانی می کنند

کسانی که روابط اجتماعی ضعیفی دارند احتمال مرگ در آن ها ۵۰ درصد بیشتر از کسانی است که از روابط مستحکمی برخوردارند. شاید علتش این باشد که نزدیک ترین و عزیزترین آدم های زندگی تان تشویق تان می کنند که به خودتان اهمیت دهید. این امر به خصوص زمانی محسوس می شود که در بستر بیماری بیافتید. خواهر و برادرتان برایتان غذا درست می کنند، داروهایتان را به شما می دهند و می گویند شما نمی میرید چون آن ها به شما نیاز دارند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو