بر اساس یک مطالعه جدید، خالی گذاشتن صندلی‌های ردیف وسط‌ هواپیما، خطر ابتلای مسافران به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی در آمریکا (CDC) براساس مطالعات اخیر نتیجه‌گیری کرده‌اند که خالی نگه داشتن صندلی های وسط، احتمال انتقال ویروس بین مسافران را ۲۳ تا ۵۷ درصد کم می‌کند.

در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، گفته شد که خالی گذاشتن صندلی‌های ردیف وسط هواپیما با هدف حفظ فاصله اجتماعی، می‌تواند یک راه‌حل در جلوگیری از سرایت ویروس باشد اما در بلندمدت، هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی به این توصیه عمل نکردند.

در ایالات‌متحده، در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی دلتا صندلی‌های میانی خود را خالی نگه داشته است که شرکت یادشده هم این سیاست را از تاریخ ۳۰ آوریل، لغو خواهد کرد. 

در این گزارش آمده است: این داده‌ها حاکی از آن است که افزایش فاصله میان مسافران و کاهش تعداد آن‌ها می‌تواند به شکل بالقوه، از قرار گرفتن آنان در معرض کووید-۱۹ بکاهد. حفظ فاصله فیزیکی بین مسافران هواپیما از جمله اعمال سیاست خالی نگه داشتن صندلی‌های ردیف وسط می‌تواند خطر قرار گرفتن در معرض سارس کوو-۲ را کاهش دهد.

دکتر دیوید ای فارنی، رئیس اداره پزشکی مرکز پاسخ‌دهی جهانی MedAire Worldwide نیز گفت: با توجه به وجود سیستم‌های عالی تصفیه هوا در هواپیماهای مسافربری پیشرفته و این که عامل اصلی سرایت در مورد عفونت‌های دستگاه تنفسی، تماس مستقیم یا ترشحات دهان و بینی در هوا است، خطر اصلی متوجه مسافرانی است که با فرد بیمار در یک ردیف یا یک ردیف عقبتر یا جلوتر نشسته‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، در انگلیس از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ استفاده از ماسک صورت در وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله هواپیما اجباری شده است.