باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس شبکه‌های اجتماعی را بخاطر توهین‌های نژادپرستی بایکوت می‌کنند

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس شبکه‌های اجتماعی را بخاطر توهین‌های نژادپرستی بایکوت می‌کنند


منبع: روزیاتو

56

1400/1/27

20:16


باشگاه‌های لیگ برتر انگلستان با توافقی که با یکدیگر انجام داده‌اند می‌خواهند تا آخر فصل یک آخر هفته به بایکوت شبکه‌های اجتماعی بپردازند تا اینگونه به سرویس‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر فشارهایی را برای مقابله با نژادپرستی در شبکه‌های اجتماعی وارد کنند.

آن‌ها پس از اذیت و آزار بسیاری از بازیکنانشان در شبکه‌های اجتماعی این تصمیم را گرفتند تا پیام محکمی را به شبکه‌های اجتماعی و افرادی که به توهین و نژادپرستی می‌پردازند بدهند. آن‌ها معتقدند این حرکت اگر با همکاری تمام باشگاه‌ها اتفاق بیفتد و همگی یک هفته از حضور در شبکه‌های اجتماعی دست بکشند، نه تنها به حرکت نمادینی تبدیل می‌شود بلکه جبهه متحد لیگ برتر را نشان داده که می‌تواند به شبکه‌های اجتماعی گوشزد کند تا هر چه سریع‌تر راجع به اتفاقات نژادپرستی و توهین که برای بازیکنان رقم می‌خورد اقدام کنند.

گزارش شده است که باشگاه‌های لیگ برتری در نظر دارند تا در یکی از هفته‌های باقی مانده از لیگ برتر از ساعت ۵ عصر روز جمعه تا ۹ صبح روز دوشنبه شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر را بایکوت کنند. باشگاه سوانسی اولین باشگاهی بود که هفته گذشته به مدت یک هفته شبکه‌های اجتماعی را کنار گذاشت. بعد از آن باشگاه رنجرز بود که در این کار به سوانسی ملحق شد.

البته انجام کار کمی پیچیده به نظر می‌رسد چرا که بسیاری از باشگاه‌های انگلیسی قراردادهایی با شرکت‌ها بسته‌اند که شامل تبلیغ در صفحات اجتماعی نیز می‌شود. در واقع امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یکی از موارد کلیدی در مذاکرات برای بستن قراردادها تبدیل شده است، به خصوص برای ۶ باشگاه بزرگ انگلیسی.

طی ماه‌های گذشته نژادپرستی در فوتبال انگلیس بسیار زیادتر شده و نگرانی‌ها را از این بابت بسیار بیشتر کرده است. هفته گذشته و پس از بازی تیم‌های لیورپول و رئال مادرید، هواداران انگلیسی به بازیکنان سیاه پوست تیمشان مانند مانه، ترنت الکساندر آرنولد و نبی کیتا توهین‌های بسیار زشت نژاد پرستی کردند. باشگاه لیورپول این اقدام را محکوم کرد اعلام کرد که باید متوقف شود. لالیگا نیز هفته گذشته درگیر یک موضوع نژادپرستی شد و برای اولین بار در تاریخ این لیگ یک بازی بخاطر توهین نژادپرستی متوقف شد. هواداران تیم منچستر یونایتد نیز پس از آن که تیمشان با نتیجه ۳ بر ۱ بازی را به تیم لسترسیتی واگذار کرد، به فِرِد هافبک تیمشان توهین‌های نژادپرستی کردند.

این‌ها همگی نمونه‌های کوچکی از فاجعه‌های نژادپرستی است که در فوتبال دنیا در حال وقوع هستند و این نوع توهین‌ها به اوج خود رسیده‌اند. این در حالی است که هنوز هم بازیکنان قبل از شروع بازی چند ثانیه‌ای را به احترام برابری همه انسان‌ها با هم، زانو می‌زنند اما متاسفانه چیزی که تاکنون دیده می‌شود آن است که این حرکت نیز هیچ منفعتی برای برابری و انسانیت نداشته است!

بیشتر بخوانید:

لحظه خروج دسته جمعی بازیکنان تیم والنسیا در اعتراض به توهین نژاد پرستی [تماشا کنید]

طوفان ویلفرید زاها در لیگ برتر انگلیس: «زانو زدن در ابتدای بازی ها، لوث کردن ماجراست»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو