«الفبای لازاروس» رمان آخرالزمانی است | مجموعه داستان جدید هادی تقی‌زاده آماده چاپ

137

1400/1/27

21:07


هادی تقی‌زاده گفت: رمان «الفبای لازاروس» آخرالزمانی است و ماجرای آن در یک زمانی می‌گذرد که در دنیا دگرگونی‌های عجیب شگل گرفته و با دیوار به شمال و جنوب تقسیم شده است.

«الفبای لازاروس» رمان آخرالزمانی است | مجموعه داستان جدید هادی تقی‌زاده آماده چاپ

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هادی تقی‌زاده نویسنده و پژوهشگر تاریخ، با این توضیح که مجموعه داستان «لانگ لانگ» را آماده انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب که از سوی نشر نیماژ منتشر می‌شود حاوی سی داستان با تم اجتماعی است ولی موضوعات آن‌ها متفاوت و رئالیستی، علمی تخیلی و فانتزی هستند.

او که یک رمان برای مقطع نوجوان نوشته با عنوان «شهربازی جزیره»، ادامه داد: این کتاب سفارشی است؛ در کیش در حال ساختن یک شهربازی هستند و مدیران این پروژه گفتند رمانی بنویسم تا براساس آن رمان، شهربازی را بسازند. در این رمان به تاریخ کیش، شخصیت‎های ابرقهرمانی، صید مروارید و دزدان دریایی پرداخته‌ام.

تقی‌زاده با این توضیح که کتاب «الفبای لازاروس» نیز حدود دو ماه پیش توسط نشر نیماژ منتشر شد، افزود: این رمان آخرالزمانی است. ماجرای آن در یک زمانی می‌گذرد که دنیا با تغییرات عجیبی شگل گرفته و با دیوار به شمال و جنوب تقسیم شده است. جنگ‌های آب به وجود آمده و حکومت‌های توتالیتر و استبدادی در قسمت‌های جنوبی و شمالی به شکل دیگری وجود دارند. در این وضعیت یک آدمی از آسمان می‌آید و عده‌ای را جمع می‌کند تا به جایی بروند که قرارست جنگ آخرالزمانی شکل بگیرد. رمان پر از خرده داستان و خرده روایت‌هایی است که همه به خط اصلی رمان متصل می‌شوند.

از آثار تقی‌زاده می‌توان به رمان «شب خیر سلطان»، مجموعه داستان‌های «شکار فرشتگان»، «فشار آب بر دنیای عجیب دلکو»، «باواریا» و رمان «گراف گربه» اشاره کرد. «گراف گربه» در سال ۹۱ و ۹۲ موفق به دریافت جایزه‌های متعددی نظیر کسب عنوان رمان تحسین‌شده جایزه ادبی مهرگان شده است. تقی‌زاده همچنین تالیفاتی در زمینه بررسی فرهنگ ‌عامه دارد که از آن میان می‌توان از «فرهنگ معماران و معماری سنتی خراسان» و «سیمای میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی» یادکرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو