وزیر کشور صربستان گفت: همواره بر توسعه و تعمیق روابط با ایران تاکید داریم.

«آلکساندر وولین» روز جمعه در ملاقات با «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد از مواضع اصولی تهران در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها از جمله صربستان قدردانی کرد و افزود: در راستای تبادل گردشگران سعی خواهیم کرد تا فرآیند صدور روادید و برقراری پروازهای مستقیم را بین دو کشور تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه صربستان بخوبی با آثار منفی تحریم آشنا است، اظهار داشت: از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران حمایت نکردیم و بر توسعه روابط با تهران تاکید داریم.

وزیر کشور صربستان ادامه داد: امیدواریم که موافقت نامه مبارزه با جرائم سازمان یافته بین دو کشور هر چه زودتر نهایی و امضاء شود تا بستر برای همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین بلگراد و تهران مهیا شود.

وولین همچنین  از همکاری خوب ایران در حفاظت از پاسداران صلح صربستان در لبنان تشکر و از پیشنهاد سفر به تهران استقبال کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این ملاقات گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد تحولات خوبی در توسعه روابط دوجانبه بوده‌ایم. این تحولات ریشه در دیدگاه‌ها و پایبندی‌های مشترک طرفین دارد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه سعی شده است تمامی ابعاد همکاری‌ها اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری فعال شوند، تصریح کرد: با اهتمام و تشریک مساعی دو کشور می‌توانیم امیدوار به شکوفائی همکاری‌های همه جانبه و پایدار و تبادل هیات‌ها در بالاترین سطوح در آینده باشیم.

سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه امیدواریم به زودی موافقت نامه مبارزه با جرائم سازمان یافته دو کشور برای امضاء آماده شود، افزود: جایگاه همکاری‌های دو کشور برای این مهم ممتاز است.

حسن پور همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور کشورها حمایت کرده است، یادآور شد: صلح و امنیت و ثبات تنها با حفظ این اصول محقق می‌شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام «عبدالرضا رحمانی فضلی» به همتای صربستانی خود، گفت که ایشان از سفر وزیر کشور صربستان به ایران استقبال می‌کند.