طرز تهیه بیسکویت شطرنجی

طرز تهیه بیسکویت شطرنجی بدون فر مستطیل آشپزخانه کوچک من با تصویر برای عید

بیسکوییت شطرنجی یک بیسکوییت دو رنگ است که رنگ شکلاتی آن از پودر کاکائو بدست می آید. این بیسکوییت به صورت شطرنجی و رنگ ها به صورت سفید و شکلاتی کنار هم چیده می شود. این بیسکوییت یا شیرینی را می توان برای پذیرایی از مهمان مخصوصا در ایام نوروز، استفاده نمود. این شیرینی یا بیسکوییت را می توان به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه در کنار چای برای کودکان و نوجوانان سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه بیسکویت شطرنجی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکوییت شطرنجی
آرد۱۸۰ گرم
کره یا مارگارین۱۲۰ گرم
پودر شکر۶۰ گرم
وانیلمقداری
پودر کاکائو۱ قاشق سوپ خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
سفیده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه بیسکویت شطرنجی

مرحله اول

برای تهیه بیسکوییت شطرنجی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. سپس درون یک کاسه می ریزیم. پودر شکر را هم اضافه کرده و حدود ۴ دقیقه با همزن می زنیم تا سبک و پف دار شود.

مرحله دوم

سپس زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و حدود دو دقیقه می زنیم. در آخر، آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. خمیر را نباید ورز دهیم چون به روغن می افتد و کیفیت بیسکوییت پایین می آید.

مرحله سوم

خمیر را نصف می کنیم. به نصف آن پودر کاکائو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. خمیر ها را جدا گانه، بین دو نایلون قرار داده و با وردنه به ضخامت ۱ سانتی متر پهن می کنیم. سپس در همان نایلون به شکل مستطیل در می آوریم.

مرحله چهارم

در این مرحله کناره های خمیر را با کاردک صاف می کنیم. در ادامه اندازه مستطیل ها و قطر آن ها در خمیر سفید و کاکائویی باید یکسان باشد. خمیر ها را درون فریزر قرار می دهیم و ۲۰ دقیقه استراحت می دهیم تا سفت شود.

مرحله پنجم

سپس خمیر ها را درآورده و با نوارهای یک سانتی برش می زنیم. خمیر ها را به گونه ای روی هم قرار می دهیم که ردیف اول سفید و شکلاتی و سفید کنار هم قرار گیرد. در ردیف دوم شکلاتی و سفید و شکلاتی کنار هم چیده می شود.

مرحله ششم

در این مرحله مابین برش ها سفیده تخم مرغ می زنیم تا بهم بچسبد. با دست کمی برش ها را فشار داده و نایلون را روی برش ها بر می گردانیم. اطراف خمیر را صاف می کنیم. سپس به مدت ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

بعد از ۲۰ دقیقه از فریزر خارج کرده و برش های نیم سانتی می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم. بیسکوییت ها را درون سینی فر می چینیم. سپس به مدت ۵ دقیقه دیگر در فریزر قرار می دهیم. بعد از آن، سینی را در می آوریم.

مرحله هشتم

سپس در فر ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا اطراف بیسکوییت ها طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد. سپس به آرامی از سینی جدا کرده و درون یک ظرف در بسته قرار می دهیم.