طرز تهیه سارویرآلما

طرز تهیه سارویرآلما سیب زمینی و پیاز داغ ترکیه ای

سارویرآلما یک خوراک ساده و در عین حال خوشمزه است. این خوراک مشابه دوپیازه سیب زمینی است البته با روش پخت متفاوت. این خوراک را با ساده ترین مواد موجود می توان تهیه کرد. این خوراک از سیب زمینی و پیاز و تخم مرغ تهیه می شود که می توان به عنوان غذای حاضری و سریع به عنوان وعده شام حاضر نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه ساریور آلما در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ساریور آلما
پیاز درشت۲ عدد
سیب زمینی درشت۴ عدد
تخم مرغ۳ عدد
فلفل سیاهبه مقدار لازم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
آبکمی
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه سارویرآلما

مرحله اول

برای تهیه سارویرآلما غذای خوشمزه ترکیه ای در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی ریز یا متوسط نسبت به ذئقه خود خرد می کنیم. یک قابلمه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

وقتی روغن گرم شد، پیاز ها را درون قابلمه ریخته و تفت می دهیم. وقتی پیاز ها سبک و طلایی شد، نصف پیاز ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه فلفل و زردچوبه را به نصف دیگر پیاز های داخل قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم طرز تهیه سارویرآلما

سپس دو تا سه لیوان آب به آن اضافه می کنیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می گیریم. سپس آن ها را چند تکه می کنیم و به پیاز ها اضافه می کنیم. سپس اجازه می دهیم با حرارت ملایم سیب زمینی ها درون قابلمه بپزد. در قابلمه را می بندیم.

مرحله چهارم

وقتی سیب زمینی ها پخته شد و چند قاشق آب ته قابلمه ماند، درون یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها را می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس روی سیب زمینی ها می ریزیم و در قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها نیز بپزد.

مرحله پنجم

با یک چنگال، سیب زمینی ها را درون قابلمه له می کنیم. نیازی نیست که خیلی له و خمیری شود. سپس پیاز هایی که کنار گذاشتیم را به آن اضافه می کنیم. مخلوط کرده و درون ظرف مناسب سرو می کنیم. این غذا را در کنار ماست و ترشی و نان سرو می کنیم.