طرز تهیه توپک خرمایی

طرز تهیه توپک خرمایی رژیمی ساده با بیسکویت ساقه طلایی پتی بور ارده برای کودک

توپک خرمایی، یکی از شیرینی و دسر هایی است که برای افطار ماه رمضان یا برای مراسم عزاداری می توان استفاده نمود. این توپک ها از خرما تهیه شده است که با مغزیجات مختلف کاور می شود. توپک ها بسیار سالم و مقوی است و برای کودکان و نوجوانان مصرف آن توصیه می شود. همچنین به عنوان بمب انرژی برای سفره افطار در ماه مبارک رمضان توصیه می شود. این شیرینی ها را می توان درون یخچال نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه توپک خرمایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم توپک خرمایی
خرما۴۰۰ گرم
پودر پسته۳ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل۳ قاشق غذا خوری
بادام خرد شده۳ قاشق غذا خوری
گردوی خرد شده۳ قاشق غذا خوری
کنجد کمی تفت خورده۲ قاشق غذا خوری
پودر گل سرخ۲ قاشق غذا خوری
کره۱ قاشق غذا خوری
هل و دارچینکمی

طرز تهیه توپک خرمایی

مرحله اول

برای تهیه توپک خرمایی خوشمزه و مقوی در ابتدای کار، خرما را شسته و پوست می کنیم. در ادامه هسته آن را هم جدا می کنیم. سپس یک تابه بر می داریم. کره را درون تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

سپس خرما ها را درون آن تفت می دهیم. وقتی که تفت خورد و نرم شد، کمی از کنجد بو داده و هل و دارچین و مقداری از مغزها را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یک دست شود. دست را با کمی روغن چرب کرده و از خرما مقداری برداشته و گرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس درون مغزیجات و کنجد که جدا گانه در بشقاب های جدا قرار داده ایم، می غلتانیم. می توان به پودر نارگیل کمی زعفران زد و خرما را درون آن غلتاند. توپک ها را در رنگ های متفاوت تهیه کرده و کنار می گذاریم. می توان درون خرما از پودر مغز فندق و عسل نیز استفاده نمود.