بوتاکس مو بهتر است یا کراتین مو؟

منبع: نی نی بان

70

1400/1/28

08:20


آیا در بوتاکس مو مواد بوتاکس وجود دارد؟
اگرچه سم بوتولینوم در مقیاس بزرگ می‌تواند سمی باشد، دکترها از مقدار بسیار کم آن برای کاربردهای مفید بسیاری استفاده می‌کنند. این کاربردها شامل کمک به کاهش تعریق، سردردهای میگرنی، تنبلی چشم، مشکلات بلع و کاربردهای زیبایی می‌شود. در حقیقت، بوتاکس مو دارای مواد سم بوتولینوم (که مادهٔ اصلی بوتاکس است) نیست. در عوض، نام آن برپایهٔ کارایی محصول انتخاب شده است. درست مثل عملکرد بوتاکس در رهاسازی ماهیچه‌ها و نرم کردن پوست، «بوتاکس مو» با پرکردن فیبرهای مستقل هر تار مو، به پرپشت و نرم شدن آن کمک می‌کند.

تأثیر بوتاکس مو چگونه است؟

در حقیقت، بوتاکس مو نوعی درمان نرم‌کننده است که فیبرهای مو را با فیلرهایی مثل کراتین می‌پوشاند. این درمان، هر نوع شکستگی یا نازکی مو را پر می‌کند تا ظاهری انباشته و پرجلا به موها ببخشد.

بسته به نوع محصول، مواد تشکیل‌دهندهٔ آن نیز متفاوت خواهد بود. بوتاکس مو محصول لورئال (L’Oreal Professional’s Fiberceutic) از ماده‌ای به‌نام «Intra-Cylane» برای پر کردن تارهای مو استفاده می‌کند که موها را انعطاف‌پذیر و نرم می‌کند. محصول محبوب دیگر «Majestic Hair Botox» نام دارد که به‌طور انحصاری دارای روغن خاویار، BONT-L peptide، ویتامین B-5، ویتامین E و ترکیب کلاژن است.

بوتاکس مو از نظر عملکرد، شباهت بسیاری با بوتاکس صورت دارد و به راحتی تمامی شکاف های ساقه مو را پر می کند. هم‌چنین نوک شکافته شده مو‌ها را ترمیم کرده، پیچ و تاب مو‌ها را کم کرده و شادابی و درخشانی خاصی به مو‌های شما خواهد بخشید. بوتاکس مو ریشه‌ی مو‌ها را از درون تقویت کرده و به همین دلیل، ظاهری نرم، سالم، درخشان و زیبا را بدون کاهش حجم مو‌ها به ارمغان می آورد.

بوتاکس مو حاوی ویتامین، پروتئین، لیپید و سایر مواد ضروری برای مو است. بوتاکس مو به جوان کننده مو نیز معروف است و نسبت به کراتین، خطرات و عوارض کمتری دارد. محصولات بوتاکس مو که امروزه در بازار موجود هستند، در پر پشت کردن، صاف کردن و کاهش وزی موها بسیار موثرند.

بوتاکس مو موجب درخشش فوق العاده مو، نرمی و احیای مو و همچنین درمان موهای آسیب دیده ناشی از حرارت سشوار و اتو مو و سایر مواد شیمیایی می شود.

شناخت و وظایف کراتین
-کراتین‌ها جزو اصلی و اساسی فیبرهای مو هستند که داخل لایه کورتکس قرار گرفتند.

-کورتکس لایه میانی‌ست که بیش از حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مو را تشکیل می‌دهد.

-رشته‌های کراتین از جنس پروتئین ساخته شده‌اند و در طول مو قرار گرفته‌اند.

-این رشته ها توسط باندها و پیوندهای دیسولفید که باند های عرضی هستند به همدیگر متصل می شوند؛ بنابراین وظیفه اصلی پیوندهای دیسولفید حفظ و انسجام رشته های کراتین داخل کورتکس می‌باشد و وظیفه اصلی کراتین حفظ و سلامت مو هستش.

-بدین معنی که اگر موهایتان کراتین از دست داده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو یا رنگ کردن زیاد.

-مهمتر از همه به سولفاتی که داخل پودر دکولوره هست باید کراتین اضافه کنید !!!!! یعنی کراتینی را که موهایتان از دست داده است را به آن برگردانید.

-دستورالعمل استفاده از کراتین در برندهای مختلف متفاوت است.

-جالب است که بدانید پیوندهای دیسولفید، یعنی باندهای عرضی‌‍‌شکل قرارگیری‌شان در کورتکس با حالت موها رابطه مستقیم دارد.

پروتئین کراتینه مو:
کراتین در واقع یک نوع پروتئین که به طور طبیعی در ناخن ها و مو های شما وجود دارد.به طور کلی این کراتین است که به عنوان محافظ در اطراف ساقه مو باعث حفظ حالت موها و جوانی و شادابی انهاست.اما این کراتین موجود در مو بنا به دلایل مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی و استفاده بیش از حد مواد شیمیایی ،مثل رنگ موی زیتونی و یا دکلره تخلیه شده و باعث خشک و وز شدن مو های شما میشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو