آمار واکسن‌های وارداتی از زبان سخنگوی ستاد کرونا

منبع: برترین ها

44

1400/1/28

13:39


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود و از اواسط اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون آغاز می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود و از اواسط اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون آغاز می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود و از اواسط اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون آغاز می شود.

علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده واکسیناسون فاز اول کرونا برای کادر درمان و گروهی از بیماران از جمله مبتلایا به سرطان، افراد دارای نقص ایمنی و برخی بیماری های زمینه ای و نیز سالمندان ساکن در خانه سالمندان را تمام کنیم و اواسط اردیبشت وارد فاز دو شویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره روند تامین واکسن کرونا گفت: بسیار امیدواریم از مجموع واکسن های تولیدی کشور دو واکسن در اردیبهشت ماه به تولید برسد و در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد. از مجموع واکسن های وارداتی تاکنون از روسیه حدود ۴۲۰ هزار دوز واکسن گرفتیم. از چین نیز حدود ۶۵۰ هزار دوز از هند نیز گر چه قرار بود ۵۰۰ هزار دوز واکسن بگیریم اما ۱۲۵ هزار دوز دریافت کردیم از کره جنوبی نیز ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا تحویل گرفتیم و در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار دوز واکسن کرونا واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و با توجه به اینکه اکثر این واکسن ها دو دوزی هستند تاکنون حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: نکته دیگر در مورد وضعیت کشور این است که همه مردم حتما اگر نگاهی به اطراف و خانواده های خود بیندازند می بینند که در اقوام و آشنایان خود این روزها حتما یکی دو نفر درگیر کرونا شده اند. سرعت گسترش بیماری بسیار بالاست و باید مراقبت های شدید داشته باشیم قبلا هم اعلام شده که محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی این هفته هم تمدید شد. نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی پروتکل ها به دقت رعایت شود. میزان رعایت پروتکل ها در کشور راضی کننده نیست و رقم ۵۸.۵ درصد رعایت پروتکل ها برای کشور پایین است. در برخی شهرها میزان رعایت پروتکل ها از این هم پایین تر است و باید هر چه سریعتر با نظارت دستگاهها این وضعیت اصلاح شود.

رئیسی گفت: رئیسی جمهوری نیز امروز در جلسه ستاد کرونا به از همه دستگاهها خواستند و تاکید کردند که باید رصد کنند با متخلفان برخورد قاطع شود. همه دستگاههای دولتی باید مسئولانه عمل کند. پای کار نظارت باشند و اقدمات لازم را انحام دهند.

۷۱ درصد نقض مقررات تردد در شهرهای قرمز

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات کنونی نقض مقررات تردد در بسیاری از استانهاست به طوری که ۷۱ درصد نقص تردد در شهرهای قرمز داریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بیشترین نقص تردد ۷۱ درصد تردد مربوط به ۶ استان است. البته این نقص ترددها مربوط به ساکنان خود این استانها نیست و از استانهای دیگر وارد این استانها شده اند. در صدر همه شهرهای قرمز که نقص تردد رخ می دهد، استان اصفهان و بعد از آن البرز، همدان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی است.

وی افزود: ۷۳ درصد نقص تردد در شهرهای نارنجی نیز مربوط به ۶ استان دیگر است که صدر همه باز هم شهرهای نارنجی استان اصفهان، بعد از آن البرز، فارس، مازندران، همدان و خوزستان هستند.

وی گفت: درصد از نقص تردد شبانه نیز در ۶ استان بوده است که در صدر همه استان تهران است و نشان دهنده این است محدودیت تردد شبانه در تهران به خوبی اعمال نشده است. بعد از آن هم خراسان رضوی، البرز، اصفهان، گیلان و فارس هستند.

رئیسی با اشاره به آمارهای تردد مرزی نیز توضیح داد: ۳۸ درصد مسافران وارد شده به کشور و ۴۴ درصد مسافران خارج شده از کشور، اتباع خارجی بودند.

وی گفت: ۶ استان نیز در نظارت و اعمال قانون خوب عمل کردند و ۷۰ درصد اعمال قانون، تذکرها و پلمب ها را از این ۶ استان انجام دادند. خوزستان در صدر همه استانهاست و بعد از آن، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان هستند. هم اکنون ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی داریم که این آمار دوشنبه این هفته دوباره به روز رسانی می شود و به اطلاع مردم می رسد.

رئیسی گفت: در این شرایط هیچ راهی به جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم، دورهمی ها، مهمانی ها و تجمع در فضاهای سربسته بسیار خطرناک است. وارد ماه رمضان هم شده ایم، واقعا نمی توانیم مثل سالهای گذشته افطاری بدهیم و افراد را دعوت کنیم، بهتر است اگر می خواهیم نذری بدهیم به صورت بیرون بر یا مواد خشک باشد و این اقلام را به افراد نیازمند بدهیم و افطاری دادن در این ایام بسیار خطرناک است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو