اکسسوری در دکوراسیون چیست و چه تاثیری در دیزاین خانه دارد؟

اکسسوری در دکوراسیون چیست و چه تاثیری در دیزاین خانه دارد؟


منبع: مینویسم

85

1400/1/28

16:19


اکسسوری در دکوراسیون چیست و چه تاثیری در دیزاین خانه دارد؟

اکسسوری در دکوراسیون چیست و چه تاثیری در دیزاین خانه دارد؟

آیا می دانید اکسسوری در دکوراسیون چیست ؟ و چه تاثیراتی می تواند بر روی دیزاین و طراحی خانه داشته باشد؟ اکسسوری ها مکمل دکوراسیون هستند و این عناصر کوچک می توانند تاثیرات بسیاری بر فضا و روح خانه شما دارد. اکسسوری ها از جمله ابزار های معماران و طراحان داخلی است که برای تکمیل دکوراسیون فضا استفاده می کنند.

اکسسوری در دکوراسیون چیست ؟

اکسسوری (accessory) کلمه ای انگلیسی می باشد که در فارسی لوازم جانبی معنی می شود. در حقیقت به متعلقات یا به همه لوازم اصلی و فرضی یک فضا اکسسوری گفته می شود به عبارت بهتر اکسسسوری ها عناصر مکمل در دکوراسیون داخلی می باشند، اشیاء و لوازم هنری و زیبایی که جزوی از وسایل ضروری خانه نیستند اما در جلب توجه و چشم گیری محیط، نقش بسزایی دارند و به دلیل داشتن هزینه کم پرطرفدار هستند و برای تغییر حس و حال دکوراسیون خانه استفاده می شوند.

ما در این مطلب چندین مورد اکسسوری در دکوراسیون را نام برده ایم و توضیح مختصری در مورد آنها داده ایم که عبارتند از:

۱. استفاده از کتاب به عنوان پایه دکور

به جای این که کتاب ها را در یک گوشه مرتب بچینید، میتوان کتاب ها را با فاصله و مرتب روی میز بچینید و بقیه وسایل مانند گلدان یا شمع را روی آنها قرار دهید. با این کار، پایه اصلی چیدمان میزتان بر اساس کتاب خواهد بود و ظاهری شیک به فضا خواهد داد.

۲. تزئین با شمع

اکسسوری در دکوراسیون چیست ؟ شمع یکی از ایده های زیبا و رمانتیک همیشگی است. گذاشتن شمع به همراه یک کاسه پر از قوطی مبریت های تزئینی هم زیباست و هم غیر منتظره می باشد. به علاوه وجود کبریت های رنگارنگ روی میز، میتوان کاربردی باشد.

چگونه یک خانه لاکچری داشته باشیم؟ نکات مهم برای تزیین خانه به شکل مدرن

۳. استفاده از مجسمه و اجسام هنری

اگر میز بزرگی دارید، ممکن است وسوسه شوید که آن را با چیزهای مختلف تزئین کنید اما نباید زیاده روی کنید و به کاربردی بودن و نظم توجه کنید مثلا یک ردیف کتاب کلاسیک در کنار یک حجم هنرمندانه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و بدین صورت به خانه تم هنری می دهد.

۴. به کار برن گلدان و ظروف با ارتفاع های متنوع

استفاده از گلدان ها و شمعدان های با ارتفاع های مختلف در کنار ردیف کتاب های که ارتفاعشان بسیار کوتاه هستند تضادی منحصر به فرد ایجاد می کنند و اختلاف ارتفاع ها سبب می شود تا چشم انسان از تماشای آن خسته نشود.

۵. گل و گیاهان‌

نقطه کانونی میز نشیمن منزلتان، می تواند شاخه های زیبایی از گل مورد علاقتان، سوغاتی از یک سفر خاطره انگیز و یک یادگاری خاص از دوستان و آشنایان باشد. پیشنهاد می شود که به سلیقه و علاقه خودتان مراجعه کنید و دکوری خاصی که بسیار دوست دارید را انتخاب کنید.

۶. میز جلو مبلی را شلوغ و در هم ریخته نکنید

باید به نکته توجه کنید که سطح شلوغ و در هم ریخته میز جلو مبلی، جلوه بدی به دکوراسیون نشیمن منزلتان می دهد و انرژی مثبت در آن را از بین میبرد.
همچنین میز باید فضای کافی برای قرار دادن وسایل پذیرایی در دورهمی ها و مهمانی های خودمانی نیز داشته باشد. بنابراین بیش از حد آن را پر از دکوری و تزئینات نکنید و همیشه آن را مرتب و منظم نگه دارید.

ایده برای چیدمان عکس روی دیوار با ریسه (تزئین دیوار با عکس و ریسه)

گالری اکسسوری ها در دکوراسیون

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو