نکاتی که در بسته بندی نذورات باید به آن توجه کرد

67

1400/1/28

16:41


با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا توصیه می‌شود شهروندان نذورات خود را در ماه مبارک رمضان به صورت خام در بین نیازمندان توزیع کنند.

نکاتی که در بسته بندی نذورات باید به آن توجه کرد

به گزارش بهداشت نیور، معاون اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم نکاتی که در بسته بندی نذورات باید به آن توجه کردپزشکی کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: از مردم درخواست داریم که از ظروف یکبار مصرف غیر استاندارد در توزیع نذورات استفاده نکنند و ظروف آلومینیوم، گیاهی و ظروف با نشان pp و لیوان‌های کاغذی را جایگزین آن کنند.

دکتر ناصری افزود: شهروندان باید توجه کنند هنگام توزیع نذورات از ظروف پلی اتیلن با علامت pe که شماره یک و دو در ته ظرف حک شده، ظروف فومی و ظروف شماره ۶ با عنوان ps استفاده نکنند چرا که این ظروف در برخورد با ماده غذایی داغ و چرب ترکیبات شیمیایی خطرناکی آزاد می‌کند و سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: در ظروف استاندارد یکبار مصرف حتما پروانه بهداشتی و نشان سیب سلامت حک شده است که شهروندان در موقع خرید باید به این نکات توجه کنند.

معاون نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: شهروندان برای نگهداری غذای نذری یا باقی مانده این غذا باید حتما آن را از ظروف یکبار مصرف خارج کنند و در ظروف فلزی نگهداری کنند.

دکتر ناصری یادآور شد: ظروف پلیمری به دلیل عایق بودن سرما را از خود عبور نمی‌دهند و حتی اگر در یخچال نگهداری شوند، نرسیدن سرما به غذا موجب فساد آن می‌شود و می‌تواند باعث مسمومیت افراد خانواده شود.

وی با بیان اینکه احتمال آلودگی غذا‌های پخته شده به ویروس کرونا کم‌تر است، گفت: نمی‌توان به طور قطعی این مسئله را تایید کرد، چرا که ممکن است کسی که غذا را می‌کِشد به کرونا مبتلا باشد و با عطسه و سرفه ویروس به غذا منتقل شود.

دکتر ناصری تاکید کرد: شهروندان باید از گرم کردن غذا در داخل ظروف یکبار مصرف به وسیله مایکروفر خودداانشاهری کنند چرا که احتمال نفوذ ترکیبات مواد ظروف یکبار مصرف به داخل غذا وجود دارد.

معاون نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نکاتی هم برای خرید زولبیا و بامیه بیان کرد و گفت: شهروندان دقت کنند که از قنادی‌های معتبر خرید کنند و زولبیا و بامیه حتما با سلفون پوشیده شده باشد و در یخچال نگهداری شود.

دکتر ناصری خاطرنشان کرد: به دلیل قند فراوانی که در زولبیا و بامیه وجود دارد بهتر است مصرف آن را به حداقل برسانیم.

منبع: صدا و سیما مرکز کرمانشاه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو