طرز تهیه کشکول

طرز تهیه کشکول ترکیه کاکائویی با نشاسته ایرانی میوه ای دسر

کشکول یک دسر ترکی اصیل است که تقریبا مشابه فرنی با مواد متفاوت طبخ می شود. پایه این دسر از آرد و نشاسته و شیر تهیه می شود. در این دسر از مغز بادام و پودر نارگیل استفاده شده است که باعث مقوی شدن این دسر می شود. این دسر را می توان برای افطار ماه مبارک رمضان تهیه نمود. همچنین این دسر را می توان در مهمانی ها و جشن ها سرو کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کشکول در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کشکول
شیر۱ لیتر
نشاسته ذرت۳ قاشق سوپ خوری
آرد برنج۲ قاشق سوپ خوری
شکر۱ لیوان
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
بادام پودر شدهنصف پیمانه
پسته خرد شدهیک چهارم در صورت دلخواه
پودر نارگیل۲ قاشق سوپ خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
کره۱ قاشق غذا خوری
پسته و گردو و …به مقدار لازم

طرز تهیه کشکول

مرحله اول

برای تهیه دسر کشکول خوشمزه به روش ترکیه ای در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. شیر و شکر و تخم مرغ را درون آن می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس آرد و نشاسته ذرت را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کامل یک دست شود.

مرحله دوم

در این مرحله از صافی عبور می دهیم تا یک دست شود و اگر آرد گلوله شده در آن مانده است خارج شود. مواد را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. سپس مدام بهم می زنیم تا غلیظ شود. سپس پودر بادام و پودر نارگیل را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس هم می زنیم تا مانند فرنی شود. پسته و وانیل و خامه و کره را هم اضافه کرده و هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم. سپس دسر را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و می گذاریم تا کمی خنک شود. و آن را با مغزیجات مختلف و مروارید خوراکی تزیین می کنیم.