طرز تهیه سورمه کباب

طرز تهیه سورمه کباب , دستور پخت سورمه کباب ترکیه ای

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. سورمه کباب یک غذای گوشتی و سبزیجاتی است که با استفاده از گوشت چرخ کرده سرخ شده و سبزیجات کبابی تهیه می شود. این غذا بسیار خوشمزه است و می توان در کنار نان یا برنج سرو نمود. این غذا یک غذای گیلانی است که طعم خوشایند کبابی را در آن به خوبی می توان حس کرد. سبزیجات را می توان روی منقل ذغالی یا گازی کباب کرد اما طعم آن در منقل ذغالی بسیار فوق العاده و خاص می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سورمه کباب در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز و زرد و قرمزاز هر کدام ۱ عدد
بادمجان قلمی۵ عدد
فلفل تند قرمز۲ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۱ قپه
نمک و فلفلبه مقدار لازم
ادویهبه مقدار لازم
روغن حیوانی یا کره۳ قاشق غذا خوری
گوجه گیلاسی۸ عدد

طرز تهیه سورمه کباب

مرحله اول

برای تهیه سورمه کباب خوشمزه در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و با پوست کباب می کنیم. سپس درون یک سینی با پلاستیک قرار می دهیم تا کمی بماند و راحت بتوان پوست آن را جدا کرد. فلفل دلمه ای ها را هم روی منقل کباب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل تند هم کباب کرده و کنار می گذاریم. در ادامه یک عدد پیاز را با پوست شسته و از وسط نصف می کنیم. سپس درون منقل کباب می کنیم. حالا یک قپه سیر را هم از وسط نصف کرده و با پوست کباب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم. سپس با رنده ریز رنده می کنیم و آب آن را گرفته و دور می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به یک کاسه اضافه می کنیم. پیاز های رنده شده آب گرفته را هم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا نمک و ادویه و فلفل را هم به آن اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا به خوبی یکدست و مخلوط شود. سپس از گوشت به اندازه یک پرتقال کوچک برداشته و کنار می گذاریم. یک تابه بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

کمی کف آن را روغن می ریزیم و می گذاریم تا روغن داغ شود. سپس گوشت ها را پهن کرده و درون تابه قرار می دهیم تا سرخ و پخته شود. سپس آن را پشت و رو می کنیم که دو طرف گوشت برشته شود. سپس از تابه در می آوریم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل دلمه ای های کبابی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. پیاز ها را هم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به آن اضافه می کنیم. سیر های کبابی را هم له کرده و اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بادمجان های کبابی پوست گرفته شده را هم به صورت ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم. ادویه و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا طعم مواد با هم مخلوط شود. یک ظرف مناسب بر می داریم.

مرحله هشتم

سپس کف آن را از مواد بادمجانی می ریزیم و کف ظرف، به صورت یکدست پهن می کنیم. سپس گوشت های برشته شده را روی بادمجان ها می چینیم. در ادامه گوجه گیلاسی را هم به سیخ می کشیم و روی منقل کباب می کنیم.

مرحله نهم

سپس گوجه ها را لا به لای گوشت ها قرار می دهیم. فلفل تند هم که کبابی کرده بودیم روی گوشت ها قرار می دهیم. کره یا روغن محلی را درون یک ظرف روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس روی گوشت ها می ریزیم.