حضور ستاره «همیلتن» در افتتاحیه مرکز واکسیناسیون کرونا برای بیکاران تئاتر برادوی

126

1400/1/29

01:37


لین-مانوئل میراندا، ستاره نمایش «همیلتن» به کمک مسئولان شهری نیویورک رفت و یک مرکز واکسیناسیون کرونا در میدان تایمز برای فعالان صنعت تئاتر برپا کرد.

حضور ستاره «همیلتن» در افتتاحیه مرکز واکسیناسیون کرونا برای بیکاران تئاتر برادوی

گروه نمایش هنرآنلاین: برادوی که از معتبرترین مراکز تئاتر دنیاست و در دل نیویورک سیتی قرار دارد، از شیوع کرونا بیشترین آسیب‌ها را دیده و بسیاری از بازیگران و عوامل اجرایی نمایش‌ها به دلیل تعطیل شدن تماشاخانه‌ها تقریبا تمام درآمد خود را از دست داده‌اند. از این رو، تامین واکسن کرونا برای تزریق کردن به فعالان عرصه تئاتر و نمایش نیویورک از برنامه‌های جدی برای زنده کردن دوباره برادوی است.

میراندا که در سال‌های اخیر نمایش پربیننده و استثنایی «همیلتن» را در برادوی و دیگر نقاط دنیا روی صحنه داشت، به برپا شدن یک مرکز تزریق واکسن در نیویورک ویژه فعالان حوزه تئاتر کمک کرد. او دوشنبه گذشته به میدان تایمز در منطقه منهتن رفت و ابراز امیدواری کرد با واکسن زدن بازیگران و دیگر عوامل، درهای تماشاخانه‌ها و سالن‌های برادوی زودتر گشوده شود.

بیل دی‌بلازیو، شهردار نیویورک سیتی هم در این برنامه از ارائه خدمات مرکز واکسیناسیون کرونا در خیابان ۴۷ منهتن به تمام فعالان حوزه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون خبر داد. او نیویورک را شهر هنر و فرهنگ دانست و افزود: «فرهنگ و هنر هویت نیویورک است؛ چیزی که ما را بزرگ می‌کند و آنچه را متمایز کرده، جامعه فرهنگی فوق‌العاده ماست.»

درهای تمام تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر برادوی در ماه مارس ۲۰۲۰ بسته شد؛ زمانی که نیویورک به کانون شیوع و بحران کرونا در سراسر جهان تبدیل شده بود. همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا، سالن‌ها اجازه یافتند با ۳۳ درصد گنجایش خود و میزبانی حداکثر ۱۰۰ نفر بازگشایی شوند. به همین دلیل، تئاترها نمی‌توانند با صندلی‌های خالی به سوددهی برسند.

دست‌کم ۳۲ هزار نفر تا امروز در نیویورک قربانی کرونا شده‌اند اما با تزریق واکسن به بیش از پنج میلیون شهروند تا هفته گذشته و ادامه تزریق هفتگی ۵۰۰ هزار دوز، انتظار می‌رود بچه‌ها به تدریج به ۵۱ هزار مدرسه تعطیل‌شده در دوران کرونا بازگردند و اوضاع تا حدودی بهتر شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو