وضعیت نگران‌کننده کرونا در ۲۰ استان + نمودار

وضعیت نگران‌کننده کرونا در ۲۰ استان + نمودار


86

1400/1/29

09:28


کرونا تقریبا در تمام استان‌های کشور روندی صعودی را در پیش گرفته است و می‌تازد. با این حال صعود کرونا در برخی استان ها به طرز نگران کننده‌ای شدت بیشتری به خود گرفته است...

وضعیت نگران‌کننده کرونا در ۲۰ استان + نمودار

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا تاکنون در جهان ۱۳۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۱۲ مورد ابتلا به کرونا ویروس شناسایی شده است که از این تعداد ۱۱۸ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۳۷ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه  سه میلیون و دو هزار و ۷۰۹ نفر نیز در جهان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

در ایران نیز تاکنون دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد تا کنون یک میلیون و ۷۷۲ هزار و  ۶۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. با این حال متاسفانه جان ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر از هموطنان‌مان به دلیل ابتلا به این بیماری از دست رفته است.

وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در ایران

در عین حال تاکون در کشورمان  ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شده است. همچنین  به گفته وزارت بهداشتی‌ها   ۳۷۶ هزار و ۶۸۴ نفر در کشور دُز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دُز رسید.

با وجود چنین شرایطی در کشور و با توجه به آغاز خیز چهارم بیماری، اما شاهدیم که هنوز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور چندان بالا نرفته است. به طوری که در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۵۸.۵ درصد است و به گفته وزارت بهداشتی‌ها این میزان رضایت‌بخش نیست.

در عین حال وزارت بهداشتی‌ها معتقدند که نحوه اجرای محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی راضی‌کننده نبوده و دستگاه‌های اجرایی باید مسئولانه پای کار بیایند.

باید توجه کرد که طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور که تا ۲۳ فروردین ماه به روزرسانی شده است، در کشور ۲۹۵ شهرستان قرمز، ۹۹ شهرستان نارنجی، ۴۵ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی وجود دارد.

۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز

باید توجه کرد که دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد که هنوز ۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز داریم. ۶ استانی که بیشترین نقض تردد در آن‌ها اتفاق می‌افتد شامل استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازندارن، فارس و آذربایجان شرقی است.

در عین حال به گفته وی،  ۷۳ درصد نقض تردد در شهرهای نارنجی مربوط به ۶ استان دیگر است که در استان‌های اصفهان، البرز، فارس، مازندارن، همدان و خوزستان است. همچنین  ۶۶ درصد از نقض تردد شبانه در ۶ استان رخ می‌دهد که در صدر آن استان تهران قرار دارد و سپس استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، البرز، گیلان و فارس قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: در عین حال ۷۰ درصد تذکرات و پلمب‌ها در استان‌های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان انجام شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در خیز چهارم کرونا در کشور افزایش بی سابقه‌ای در تعداد موارد بیماری رخ داده است که باید نسبت به این موضوع حساس بوده و میزان رعایت‌ها را دوچندان کرد.

روند موارد مثبت بیماری در کل کشور از ابتدای اپیدمی تا انتهای هفته سوم فروردین ۱۴۰۰

روند موارد سرپایی مثبت در کشور از ابتدای اپیدمی تا انتهای هفته سوم فروردین ۱۴۰۰

فوت ۱۷۹۹ نفر در کشور به دلیل کرونا طی یک هفته

باید توجه کرد که در هفته اخیر یعنی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور، ۱۴۱۸۹۹ مورد بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید در این هفته ۲۰۰۳۹ نفر بوده است و متاسفانه ۱۷۹۹ نفر در این هفته به دلیل ابتلا به کرونا در کشور جان باخته‌اند.

وضعیت صعودی کرونا در ۲۰ استان‌

ایلام

افزایش نگران‌کننده روند بستری در استان ایلام تداوم یافته و موارد فوت نیز افزایش را نشان می‌دهد. همچنین میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته و میزان مرگ و میر نیز در این هفته از متوسط کشور بیشتر شده است. رتبه استان ایلام از نظر بروز موارد بیماری رتبه اول کشور است.

همدان

در همدان نیز افزایش نگران‌کننده موارد بستری و فوت در هفته اخیر مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری از متوسط کشوری بیشتر شده و میزان مرگ‌ومیر نیز از متوسط کشور بیشتر شده است.

چهارمحال و بختیاری

روند بستری در این استان نیز افزایش نگران‌کننده داشته و فوت نیز افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر فاصله گرفته و میزان مرگ و میر نیز از متوسط کشور بیشتر شده است.

مازندران

روند بستری افزایش نگران‌کننده در مازندران نشان می‌دهد و موارد فوت نیز در هفته اخیر افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان همچنان بالاتر از متوسط کشوری است و به روند صعودی خود ادامه داده است.

مرکزی

روند بستری و موارد فوت در هفته اخیر افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری در استان مرکزی، همچنان از متوسط کشور بیشتر است.

کهگیلویه و بویراحمد

روند بستری و فوت در این استان در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. بروز موارد بستری و فوت در این استان در هفته اخیر ناگهان از حد متوسط کشوری بالاتر رفته است.

لرستان

در استان لرستان نیز روند موارد بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و افزایش موارد فوت نیز دیده می‌شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بیشتر است.

گیلان

روند بستری و فوت استان در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و بروز موارد بستری و مرگ و میر در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.

سمنان

روند بستری و فوت در هفته اخیر به میزان نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری استان، از متوسط کشوری بیشتر شده است، اما میزان فوت کمتر بوده است. هرچند که به موازات کشور افزایش یافته است.

خوزستان

موارد بستری استان و میزان فوت در این هفته افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مرگ‌ومیر استان از متوسط کشوری بالاتر است، اما آهنگ رشد تا حدی کاهشی شده است که امید می‌رود این کاهش ادامه یابد.

البرز

روند افزایشی بستری استان در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای تداوم یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری بیشتر است.

قزوین

در این استان موارد بستری به طرز نگران‌کننده و فوت نیز در هفته اخیر افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی از متوسط کشوری بیشتر است.

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری در این استان به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بالاتر است.

زنجان

روند بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز در هفته اخیر افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشوری بالاتر رفته است، اما میزان مرگ و میر معادل متوسط کشور شده است.

قم

در هفته اخیر روند بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و افزایش موارد فوت نیز مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و مرگ و میر استان از متوسط کشوری اندکی بیشتر شده است.

کرمانشاه

در هفته اخیر در این استان بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان به حد متوسط کشوری رسیده است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر در این استان بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری به موازات متوسط کشوری افزایش یافته، اما مورتالیتی از متوسط کشوری بیشتر شده است.

فارس

در استان فارس نیز در این هفته موارد فوت افزایش یافته و موارد بستری نیز به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری هنوز از متوسط کشوری کمتر است. اما میزان مورتالیتی از متوسط کشوری بیشتر شده است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر در این استان بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. البته بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر در این هفته هنوز از متوسط کشوری کمتر است.

اصفهان

در هفته اخیر در این استان روند بستری به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مرگ‌ومیر علی‌رغم افزایش به موازات روند کشوری، هنوز از متوسط کشور کمتر است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو