محمد باقر قالیباف در آغاز نشست جلسه علنی امروز-یکشنبه- با تبریک حلول ماه مبارک  گفت: ماه رمضان، ماه فرصت‌های بندگی و ماه نزدیک شدن دلها به یکدیگر است. ماه رمضان همانگونه که می تواند فرصت درخشانی برای خودسازی و نزدیک شدن یکایک ما به خداوند متعال باشد می تواند فرصتی کم نظیر برای جامعه پروری و بر پایه نهضت اجتماعی همدلی و مهربانی به شمار آید.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مطمئن هستیم ملت مومن ایران عزیزبا نقش آفرینی گروه های جهادی و مردمی در ماه رمضان امسال نیز همانند سال گذشته حرکتی کم‌نظیر و درخشان از جنس مواسات و همدلی رقم خواهد زد. زنجیره محبت و گذشت مثل همیشه یکی از عوامل جلب رضایت و نصرت الهی برای عبور کردن از مشکلات پیش روی ایران عزیز است و به ویژه به عبورکشور از همه گیری کرونا مدد می رساند.

قالیباف با تبریک روز ارتش تصریح کرد: ارتش با وقف کردن خود در راه آسایش و امنیت  مردم در همه زمینه ها شعار «ارتش فدای ملت» را به طور عینی محقق کرده است و تکیه گاه قابل اعتماد و محبوب نزد ملت شریف ایران است.

وی با اشاره به غنی سازی ۶۰ درصدی از سوی دانشمندان هسته ای ایران گفت: در پایان هفته گذشته بار دیگر جوانان دانشمند و خداباور ایرانی مجاهدتی کردند که مایه افتخار ایران عزیز شد. رسیدن به محصول  اورانیوم با غنای ۶۰ درصد اتفاقی دوران ساز و قدرت آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که پیامدهای سیاسی مهمی نیز به همراه داشت.

رییس مجلس تاکید کرد: دشمنان مردم ایران به فعالیت‌های تروریستی علیه صنعت هسته‌ای ایران دلبسته بودند  وانتظار داشتند با اقدامات تروریستی فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف و یا بسیار کم شود.

قالیباف افزود: غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی آن هم در مدت زمانی بسیار کوتاه نشان داد که فاصله زمانی میان تصمیم گیری و اقدام در صنعت هسته‌ای کشور با همت جوانان دانشمند ایرانی به کمترین زمان میزان رسیده است.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: می‌توان گفت امروز ما هر آنچه را که اراده کنیم با لطف خداوند متعال در مدت زمان کوتاهی به آن دست خواهیم یافت. این غنی‌سازی به این دستاورد مهم به دشمنان ما ثابت کرد که صنعت هسته‌ای ایران بومی شده است و هر اقدام نسنجیده و هر اعمال فشاری بر عزم ملی  ایران برای پیشرفت علمی بی اثر است و هیچکس نمی تواند مانع توقف ناپذیر آن شود.

وی افزود: غنی‌سازی ۶۰ درصدی پاسخ قاطع به طراحی دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرآیند مذاکرات بود با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قفلهای صنعت هسته‌ای شکسته شد و قدرتی برای برای تیم مذاکره کننده هسته ای تولید کرد تا بتوانند از این ظرفیت برای تحقق هدف رفع کامل همه تحریم‌ها استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در میانۀ این مسیر، دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند اما دستاوردِ غنی‌سازیِ ۶۰‌درصدی به طرف مقابل نشان داد که این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در جهت پیشرفت صنعت هسته‌ای تبدیل شده است.

قالیباف همچنین گفت: دشمنان مردم ایران، بارها مسیر تهدید و ارعاب ملت ایران را در چهار دهۀ گذشته تجربه کرده‌اند و هربار ناکام‌تر از قبل از آن میدان بیرون آمده‌اند و در عمل تجربه کرده‌اند که هر توطئه‌ای، ملت ایران را قوی‌تر می‌کند؛ با این وجود آنها همچنان به طراحی و اجرای این قبیل اقدامات ادامه می‌دهند و مطمئن باشند که هر بار، مردم ایران قوی‌تر و سربلندتر خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته‌ای توسط دستگاه های مسئول، تصریح کرد: بر این نکته نیز تاکید می‌کنم که پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد. 

رییس مجلس اظهار کرد: دشمن، در کنار اقدامات تروریستی، راهبرد فرسایشی کردن مذاکرات را نیز طراحی کرده است تا بتواند  تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را، بطور کامل مُعَطّلِ مذاکرات بدون هیچ نتیجۀ عملی کند؛ آنها می‌خواهند با فرسایشی کردن مذاکرات، خواسته‌های خود را با ترکیبی هماهنگ‌شده از فریب و فشار به ایران تحمیل کنند و مانع از دستیابی مردم ایران به اقتصاد بدون تحریم شوند. راهبرد مذاکرات فرسایشی با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب افشا شد و دشمن باید بداند که مردم و مسئولان در ایران با صدایی واحد مبتنی بر قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، فقط در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل خواهند کرد.