خط و نشان فرماندهان ارتش برای دشمنان

منبع: برترین ها

91

1400/1/29

13:34


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: امروز نیروهای مسلح پرقدرت جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردمی جایگاهی در دنیا دارند که هیچ دشمنی توان چپ نگاه کردن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

تسنیم نوشت: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: امروز نیروهای مسلح پرقدرت جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردمی جایگاهی در دنیا دارند که هیچ دشمنی توان چپ نگاه کردن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

رژه خدمت نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی با شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مقامات استانی در اهواز در محل تیپ ۱۹۲ زرهی ارتش در اهواز آغاز شد.

رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران هر سال در سطح استان خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت خودرویی به نمایش گذاشته شد.

یگان‌های خودرویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی خوزستان و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب غرب کشور در این رژه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، معاون استاندار، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، سردار محمد صالحی فرمانده انتظامی استان و سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب در این مراسم حضور داشتند.

امیر بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در این مراسم ‌اظهار داشت: ‌بدون شک ۲۹ فروردین نقطه عطفی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ کشور ایران اسلامی است چرا که در زمانی که شعار انحلال ارتش توسط معاندان و مخالفان نظام سر داده می‌شد، امام راحل با آن دید پیامبرگونه و اندیشه خود، روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و یک پشتوانه مردمی محکم هم برای ارتش ایجاد کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور افزود: مردم ما در طول تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حوادث بعد از آن، نقش ارتش را به خوبی لمس کردند و این فرمایشات الهی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را در میدان عمل به وضوح دیدند.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح پرقدرت جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردمی جایگاهی در دنیا دارند که هیچ دشمنی توان چپ نگاه کردن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارد و به پشتوانه بیداری و هوشیاری نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه قهرمان، نیروهای انتظامی مقتدر و نیروهای امنیتی محیطی فراهم شده ‌که علاوه بر بستر امنیت، برای رشد اقتصادی نیز شرایط فراهم است و در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شد، نیروهای مسلح نیز برای تحقق این شعار و رسیدن کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی نیز آماده هستند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این مراسم، ارتش و دیگر نیروهای مسلح را مولفه‌های اقتدار نظام مقدس اسلامی ایران بر شمرد و افزود: حراست و حفاظت از نظام مقدس اسلامی یکی از عبادت‌هایی ست که خداوند متعال، اجر و ثواب آن را مضاعف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد با بیان اینکه در تمام این ۴۲ سالی که دشمنان نظام مقدس اسلامی تلاش می‌کردند انقلاب را با شکست مواجه کنند یکی از مولفه‌هایی که همواره توانست بهترین نقش را در موفقیت نظام اسلامی ایفا کند نیروهای مسلح مخصوصاً ارتش جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی تصریح کرد: امروزه ولایت فقیه به پشتوانه الهی اهل بیت، شهدای عزیزمان و نیروهای مسلح از همه دستاوردهای انقلاب اسلامی و وجب به وجب این خاک حراست می‌کند.

‌موسوی‌فرد موضع‌گیری مقتدرانه نیروهای مسلح را الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی در کشور برای رویارویی با دیگر کشورهای دنیا بر شمرد و اظهار داشت: ما باید همچنان برای پیشرفت و اقتدار، نگاهمان به درون باشد و در عین حال ارتباط با کشورهایی که تمام مولفه‌های قدرت ما برایشان محترم است را نیز محترم بشماریم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.بیشتر بخوانید : پیام سپاه خوزستان به مناسبت روز ارتش

درپایان ، به صورت نمادین ، یگان های نمونه قرارگاه منطقه ای جنوب غرب کشور ، مراسم رژه خودرویی گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را برگزار کردند.

ارتش هرگونه تهدید را در کسری از زمان سرنگون می‌کند

از سوی دیگر سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی ارتش در کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان، موحد رئیس کل دادگستری استان، سالاری دادستان مرکز استان و اعضای شورای تامین استان کرمان در پادگان آموزشی ۰۵ کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ۲۹ فروردین ماه یادآور پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که با توجه به توطئه انحلال ارتش صادر شد و چشم دشمنان را کور کرد.

وی با بیان اینکه دشمن، ارتش را مانعی برای رسیدن به اهداف شوم خود می‌داند گفت: امروز به شکرانه اقتدار حماسی ارتش در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی خدمات ارتش ماندگار است.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش با اشاره به اینکه ارتش ایران یک ارتش معنویت محور است ادامه داد: بعد اول ارتش که انضباط است به‌عنوان شاکله و قوام یک سازمان نظامی مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ارتش از توان علمی بالایی برخوردار است و در ساخت تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظامی به همت نیروهای جوان ارتشی اقدامات بزرگی را انجام داده است افزود: ارتش در بعد آمادگی رزمی در مرحله‌ای از آمادگی برخوردار است که در صورت هر گونه تهدید در کسری از زمان به نقطه تهدید وارد شده و آن تهدید را سرنگون خواهد کرد.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه هیچ کاری در بدنه ارتش انجام نمی‌شود مگر آنکه خواسته ولایت و رهبری باشد گفت: ارتش ما یک ارتش ولایتمدار است و در مسیر مقتدای خود نائب امام زمان (عج) خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه بصیرت محوری ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: سراسر مرزهای ایران مورد رصد ارتش است و اجازه هیچ اقدامی علیه کشور را نخواهیم داد.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش با اشاره به اینکه این افتخار را داریم که فرهنگ عاشورایی در تمام آموزش‌های ارتش ارائه می‌شود و فرهنگ عاشورا را در صحنه عمل مورد اجرا می‌گذاریم گفت: ارتش آیینه به تمام معنای "أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" است.

وی با بیان اینکه ارتش در هر بحرانی کنار مردم است و در اولین ساعات بحران‌های سیل و زلزله خودمان را به مردم می‌رسانیم افزود: نیروهای مسلح بازوان رهبری هستند و ارتش جمهوری اسلامی ایران زیر سایه رهبری آماده جانفشانی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو