دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب شد

72

1400/1/29

13:53


دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب شد

سلامت نیوز: با حکمی از سوی دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر عاطفه عابدینی به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، متن این حکم به شرح زیر است: سرکار خانم دکتر عاطفه عابدینی با توجه به سوابق ارزنده سرکارعالی و زحمات شبانه روزی که در مدیریت بیماران مبتلا به COVID-19 در کشور متقبل شده اید بدینوسیله بعنوان دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب می شوید انتظار می رود موارد زیر را پیگیری فرمائید

:1- تشکیل جلسات کمیته علمی با هم آهنگی و نظارت معاون محترم درمان با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشور که در حوزه بیماری در علوم پایه و بالینی صاحبنظرند و در طول مدت اپیدمی در تشخیص و درمان بیماران حضور فعال داشته اند.

2- بررسی وضعیت علمی تیم مدیریت بیماری در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور و بروزرسانی اطلاعات آنها با بهره گیری از تجارب مراکز فوق در راستای کاهش بار بیماری و مرگ و میرها.

3- بررسی و تحلیل داده های مراکز مختلف و ارسال آنها به مراجع ذیربط و دفتر اینجانب به صورت هفتگی و یا ماهیانه.

4- ارتقاء دانش و مهارت تیم های مدیریت بیماری بخصوص بخش مراقبت های ویژه در مراکز 16 ساعته درمان سرپائی، آزمایشگاههای تشخیصی و دیگر مراکز مرتبط با مدیریت بیماری با برگزاری دوره های آموزشی و ارسال اطلاعات و مطالب آموزشی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی.

5- بررسی مطالعات جهانی و بروز رسانی پروتکل های درمانی منطبق بر داده های بین المللی و تجارب ارزنده ملی.

6- کمک به معاونین محترم بهداشت و تحقیقات و فناوری در تکمیل مطالعات علمی واکسن COVID-19 و همچنین تدوین پروتکل های مورد نیاز جهت مراقبت از گیرندگان واکسن بخصوص در گروه های آسیب پذیر در مقابل عوارض احتمالی واکسن های مختلف و تعیین افراد ناظر از کمیته علمی برای هر کدام از برندهای واکسن های مختلف داخلی و خارجی جهت ثبت مستمر عوارض و ایمنی بخشی آنها با مشارکت در تیم های کشوری که در معاونت محترم تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

7- رتبه بندی علمی بخش های کووید کشور با نظارت معاون محترم درمان .8- اطلاع رسانی در مورد نظرات کمیته علمی و انتقال مطالب عنداللزوم از طریق رسانه ها با هم آهنگی لازم.توفیق سرکارعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو