در بحبوحه اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در شهرهای آمریکا، رئیس جمهور این کشور در اقدامی مشابه ساکن قبلی کاخ سفید برای تفریح به زمین گلف رفت.

تصاویر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حین بازی گلف درحالی منتشر شده‌اند که شهرهای مختلف آمریکا صحنه اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی است.

به نوشته روزنامه «سان»، بایدن روز شنبه برای اولین بار از زمان ورود به کاخ سفید، در شهر «ویلمینگتون» مشغول بازی گلف شد.

این در حالی است که روز گذشته (شنبه) معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس، شهرهای مختلف آمریکا از جمله نیویورک، واشنگتن، مینیاپولیس و شیکاگو، دست به برگزاری تجمعات گسترده زدند.

صدها شهروند آمریکایی در خلال روز در شهرهای مختلف دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زدند اما با فرارسیدن شب، تنش میان معترضان و نیروهای پلیس رفته رفته اوج گرفت و تجمعات به خشونت کشیده شد.

موج گسترده اعتراضات در شیکاگو پس از آن شکل گرفت که مقامات شیکاگو روز پنجشنبه تصاویری را برای عموم از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی به سمت یک نوجوان ۱۳ ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند. پلیش شیکاگو بعد از این حادثه مدعی شد پسر نوجوان اسلحه در دست داشته اما در تصاویر مشخص است که در لحظه تیراندازی دستان وی خالی است.

از سوی دیگر اعتراضات اخیر در بروکلین سنتر از روز یکشنبه هفته گذشته پس از آن آغاز شد که ویدئویی منتشر شد که افسر پلیس آمریکا را در حال شلیک گلوله به «دانته رایت» شهروند سیاه‌پوست نشان می‌داد. مرگ رایت در حومه مینیاپولیس رخ داد که به واسطه محاکمه یک مأمور پلیس سفید پوست به اتهام قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست، به شدت متشنج است.

در پی تداوم اعتراضات به قتل رایت، «کیم پاتر» که به رایت تیراندازی کرده بود، به اتهام قتل درجه دو بازداشت شد و قرار است تحت محاکمه قرار گیرد.

بایدن در حالی در اوج این اعتراضات برای تفریح به زمین گلف رفته است که پیش از انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بارها «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق را به همین دلیل مورد سرزنش قرار داده بود.

همچنین ترامپ همواره به‌خاطر شورشی و غارتگر و وحشی خطاب کردن شرکت‌کنندگان در اعتراضات ضدنژادپرستی با انتقاد دموکرات‌ها مواجه شده بود. اما بایدن نیز روز دوشنبه در اظهاراتی مشابه در کاخ سفید اعلام کرد:‌ «فعلاً باید تصریح کنم که هیچ توجیهی برای غارتگری وجود ندارد. هیچ توجیهی برای خشونت نیست. اما تظاهرات مسالمت‌آمیز قابل درک است».