هتل های مناسب برای معلولین چه امکاناتی دارند؟

هتل های مناسب برای معلولین چه امکاناتی دارند؟


منبع: تاپ تراول

105

1400/1/29

16:02


لیدوما تریپ

هتل های مناسب برای معلولین

هتل های مختلف امروزه تلاش می کنند تمام خدمات مورد نیاز برای قشر های مختلف را فراهم کنند. فراهم کردن امکانات و خدماتی برای کودکان، خانم های تنها و… بخشی از این تلاش هاست. اما امروز هتل ها به دنبال تهیه امکانات و خدمات برای افرادی با ناتوانی های خاص مثل مشکلات حرکتی هستند تا رزرو هتل و محیط آن را برای آنها نیز مناسب سازی کنند و پذیرای مهمانان خاص خود نیز باشند. در ادامه به معرفی خدمات مورد نیاز برای معلولان پرداخته و هتل های مناسب در این زمینه را معرفی می کنیم. همراه مان باشید.

هتل های مناسب برای معلولین

هتل ها چه تسهیلاتی می توانند برای معلولین مهیا کنند؟

مهمترین اقدام هتل ها در زمینه مناسب سازی هتل برای معلولان، بهتر کردن محیط و فضاهای هتل برای معلولان حرکتی است. اما چه تسهیلاتی در این زمینه وجود دارد. قبلا در مطلبی به چند اصل مهم در رزرو اینترنتی هتل‌ها پرداختیم و در این مطلب به تسهیلات و امکانات خاص هتل برای افراد معلول می پردازیم.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


دسترسی به اتاق ها با ویلچیر

این اتاق ها در طبقات خاصی قرار دارند تا کمترین فاصله ممکن را با مکان های مختلف هتل نظیر راهروهای هتل، لانژ، اتاق جلسات، آسانسور و… داشته باشند. این اتاق ها همچنین باید ورودی های بدون مانع (مثل درگاه در یا پله) داشته باشند تا ورود به اتاق به وسیله ویلچیر راحت باشد. بعضی مکان ها و اتاقها نیز باید به بالابر های مخصوص ویلچیر مجهر باشند تا مشکلی بابت جابه جایی وجود نداشته باشد.

اتاق جادار و بزرگ

اتاق هایی که بزرگ و جادار باشند، آزادی عمل بیشتری به مسافران معلول می دهد. حمام اتاق ها نیز باید بزرگتر از سایر اتاق ها و طوری باشد تا معلولان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. تخت خواب یک یا دو نفره و یک هال بزرگ می تواند به جابه جایی افراد کم توان با ویلچر کمک کند.

آسانسور

آسانسور برای معلولان بسیار مهم می باشد. اگر می خواهید میزان اهمیت این موضوع را بدانید، بهتر است که به معرفی هتل ها اساره کنیم که یکی از بخش های مهم آن مربوط به آسانشور می باشد. هتل هایی که فاقد آسانسور هستند، همیشه در معرفی خود و امکانات شان به این موضوع اشاره می کنند. وجود یا عدم وجود پله در قسمت ورودی هتل نیز یکی از مهمترین مسایلی است که هتل ها به آن اشاره می کنند.

توالت فرنگی

هر چند امروزه اکثر هتل ها دارای سرویس بهداشتی فرنگی هستند، اما ممکن است هتل هایی وجود داشته باشند که سرویس بهداشتی فرنگی را فقط در راهروها داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از رزروهتل از دارا بودن سرویس بهداشتی از نوع فرنگی در اتاق مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

هتل های مناسب برای معلولین

سایر امکانات مورد نیاز برای معلولان

البته موارد گفته شده جزو مهمترین نیازها برای معولان جسمی- حرکتی محسوب می شود. بهتر است بدانید هتل ها امکانات بیشتری را نیز در این زمینه فراهم کرده اند برای مثال می توان به وجود دوش های چرخشی در حمام، سیستم های هشدار نوری برای ناشنوایان، قفسه های نزدیک سطح زمین، چشمی در چندتایی، ساعت زنگدار لرزشی و … اشاره کرد.

درهای کشویی

بهترین نوع درب اتاق برای افراد توان یاب، درب های کشویی هستند.این درب ها امکان ورودو خروج به اتاق را راحت تر می کنند تا افراد کم توان بتوانند بدون هیچ گونه دشواری ز آن عبور کنند.

هتل های مناسب برای معلولین

چه هتل هایی در ایران برای معلولان مناسبند؟

از جمله هتل های مناسب برای معلولان در ایران می توان به هتل پارسیا تهران اشاره کرد. هتل مدینه الرضا مشهد نیز اتاق هایی تحت عنوان اتاق جانباز دارند که وسیع است و علاوه بر امکانات معرفی شده دارای ویلچیر نیز می باشد. هتل فرودگاهی ایبیس تهران نیز هتلی مناسب برای مسافران معلول محسوب می شود. هتل هویزه تهران هم اتاق های دوتخته ویژه معلولین دارد که یک تخت دونفره 160 سانتی متری در آنها وجود دارد. در این اتاق ها امکاناتی مانند سیستم اعلان و اطفای حریق با قابلیت آدرس دهی، مجهز به آژیر و چراغ چشمک زن اختصاصی در آن وجود دارد.

از دیگر هتل هایی که تا حدودی برای معلولان مناسب سازی شده اند می توان به این موارد اشاره کرد: هتل پارس مشهد، هتل پارسیان کوثر اصفهان،  هتل عالی قاپو اصفهان، هتل عباسی اصفهان، هتل هما شیراز، هتل اترک مشهد، هتل بین المللی قم، هتل صفائیه یزد، هتل بهشت قشم، هتل هرمز بندرعباس، هتل ساحل ارومیه



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو