امکان اسکان اضطراری در روستا‌های زلزله‌زده گناوه

منبع: برترین ها

28

1400/1/29

16:17


مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: جمعیت هلال احمر تجهیزات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان زلزله زده در روستاهای گناوه را فراهم کرده‌است.

ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: جمعیت هلال احمر تجهیزات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان زلزله زده در روستاهای گناوه را فراهم کرده‌است.

جهانگیر دهقانی افزود: همچنین نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر نیز در حال انجام بررسی‌های لازم برای تامین چادر مورد نیاز برای اسکان اضطراری زلزله زدگان و شناسایی خانوارهای آسیب دیده در منطقه هستند.

وی بیان کرد: ۶ روستای بهمنیاری، چاه برزی، شول، کلر، گمارون و محمد صالحی از جمله روستاهای شهرستان گناوه هستند که در اثر زمین لرزه دچار خسارت ۲۰ تا ۳۰ درصدی شده‌اند.

دهقانی یادآور شد:خسارت‌های جزیی وارد آمده به زیرساخت‌های آب، برق، مخابرات و گاز در شهرستان گناوه ترمیم شده و در زمان حاضر هیچ یک از روستاها مشکلی در این زمینه ندارند و همه فعالیت‌ها به صورت عادی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نیروها و ماشین آلات بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده حضور دارند و در حال بررسی آخرین وضعیت آسیب دیدگی منازل مسکونی و کمک به زلزله زدگان هستند و در صورت نیاز سریع اقدام به آواربردای می‌کنند.

دهقانی اضافه کرد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد بیشتر خرابی زلزله مربوط به دیوارهای واحدهای مسکونی روستایی است.

وی یادآور شد: این زمین لرزه هیچ تلفات جانی نداشته و تنها پنج نفر مصدوم شدند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر بالگرد اورژانس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ۱۱۵ اورژانس استان بوشهر در منطقه زلزله زده حضور یافته‌اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت پنج نفر شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو